![]() |
Eurolanden sub-continent: ultieme kans om tij te keren?
Ik vraag 't me af:
Militaire defensie eindelijk in eigen handen nemen dankzij de brutale houding van de huidige US-administratie? Stoppen om het OCMW van de wereld te willen zijn? Wat mij betreft mag Trump nog wat agressiever uit de hoek komen indien dat bijdraagt om ons verstand beginnen te gebruiken en Boem-Boem te doen i.p.v. Bla-Bla. 1. Misschien de ultieme formule om Canada, Europa en andere "allies" uit hun westerse narcolepsie te halen? Een noodzakelijke stap om de industrie en 't volk terug in een verdienmodel stampen! Wapenindustrie opnieuw uitbouwen, en voor eigen gebruik en om te verkopen voor grof geld. Defensie opbouwen en er geld mee verdienen. Laat de Groen hun eigen meest favoriete kleur zien... van nijd! 2. Indien daarnaast een kordate invulling komt naar enkel kwalitatieve immigratie toe, kan West-Europa heel misschien een medespeler worden met wat wereldse invloed. Zonder te moeten/willen pretenderen zich met het welzijn van de hele aardkloot te gaan bemoeien. 3. Het zou eens wat anders zijn om als gemeenschap de eigen financiën positief i.p.v. verlieslatend te zien evolueren door AKTIES die wat opbrengen voor de eigen mens? Of Europa leiders heeft (zou kunnen hebben) die het keren van de huidige neerwaartse spiraal aankunnen blijft de vraag. Een succesvolle gemeenschap zijn betekent ook om kansen die zich vandaag voordoen herkennen en gebruiken. Persoonlijk ben ik sceptisch, gezien de genetische politieke dagelijks getoonde onbekwaamheid maar 'k zou me dolgraag vergissen. Voorwaar, merkwaardige tijden voor de huidige generaties. Maar net als vroeger zijn er kansen op elk niveau. Ze benutten helpt. |
't is te hopen, maar 't is te vrezen.
|
Citaat:
|
Om het bijvoorbeeld over die wapenindustrie te hebben:
Het is niet dat er geen wapenindustrie is in de EU. We hebben bijvoorbeeld 3 fabrikanten van fighter jets. En er zijn zelfs twee sixth generations in ontwikkeling. Het grote probleem is echter dat de EU geen echte federatie is. In de US kan Trump zeggen: we kiezen voor Boeing, de EU kan dat niet. |
Citaat:
|
Och, eerst was er COVID, nu Oekraïne en de Russen, de eu-machtswellustelingen maken de bevolking altijd met iets bang om hun positie stevig te verankeren. Ondertussen verrot door hun gevoerde politiek de eu van binnenuit. Europa, de Europese bevolking, is, zonder het schip 180° te draaien, gedoemd om ten onder te gaan. Geef het nog 50 jaar
|
Citaat:
We moeten ons mijden van een Europese Federatie. We zien nu wat er kan gebeuren in federaties: een mafkees komt aan de macht en er is geen verzet mogelijk. Het is veel beter van geen machtsconcentratie te hebben. Trouwens, een van de redenen waarom ik Trump nen toffe vond was dat ik dacht dat hij het Amerikaanse federale niveau zou stukmaken. Die hoop heb ik trouwens nog. Zodat Amerika terug een confederatie wordt. Waar ik niet kan mee lachen is Trump zijn vijandigheid jegens Europa. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar elk zijn keuzes hoor… |
Citaat:
|
Citaat:
Dat gezegd, zelfs afgedankte politici van bij ons zijn nog 100 keer meer van niveau dan de apenbende van het Witte Huis nu. Maar goed, dat is ook echt zielig. |
Citaat:
:| |
Citaat:
|
Citaat:
De VS heft echter 25% op buitenlandse vrachtwagens. |
EU. de kleine muis wilt meespelen met de grote ???? , er gaan nog vele ursula's en gespleten tanden mogen optreden het enige dat ze doen is het kapotmaken van onze westerse vrijheden.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be