![]() |
Geen X op Belgische identiteitskaart.
https://www.hbvl.be/binnenland/een-w.../52416331.html
Een wereldwijde primeur rond ‘M/V/X’: België kiest voor twee soorten identiteitskaarten, maar oogst ook kritiek. In tegenstelling tot eerdere berichtgeving blijft geslacht in ons land zoals het is: zonder ‘X’ en als ‘M’ of ‘V’ zichtbaar op de identiteitskaart. Tenzij je zelf vraagt om dat eraf te halen. “Dit is helemaal geen oplossing”, klinkt het bij Çavaria, de belangenverdediger van LGBTI+-personen. Goede beslissing van deze doortastende Arizona regering. |
In de bijzondere gevallen , zoals Pjotr, stel ik voor om op de IK. of reispas de kernletters " P & C " te gebruiken. Piet & Cut, eventuele fouillering mag gebeuren door mannen of vrouwen. Voila probleem opgelost.
|
Een checkbox "Heeft een lul" zou duidelijker zijn. Toont ook ineens de relevantie van een geslacht op een identiteitskaart aan.
|
Wat dient er "opgelost" te worden eigenlijk? De categorieën M/V verwijzen niet naar gevoelens maar naar een onomstootbare biologische realiteit. Gevoelens zijn een private aangelegenheid waar geen nood aan is op een paspoort, naast harde feiten als naam, geslacht, geboortedatum, geldigheidsdatum, uitgave plaats, foto.
Als er 1 zaak is dat dient verwijderd te worden op een paspoort dan is het de vermelding van adelijke stand, waardoor men nog steeds op de facto voordelen kan rekenen. Eventueel kan men geslacht helemaal verwijderen van een paspoort. Ik denk niet dat dat reizen gemakkelijker zal maken momenteel. |
Citaat:
|
Citaat:
Want ik ben heel speciaal. |
Citaat:
|
Wie niet weet, eventueel “twijfelt”, of hij/zij man dan wel vrouw is krijgt dus een ID- kaart zonder vermelding van geslacht. De betrokkene kan dus niet lopen te pronken met zijn/haar “X”.
Dat idioot X-gedoe wordt inderdaad best genegeerd. In feite zou een ID-kaart zonder vermelding van geslacht ook niet mogen. Of de betrokkenen het nu graag hebben of niet, je bent geboren als man of als vrouw. Daar proberen omheen te komen is belachelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zet erop wat het belangrijkst is voor de dokter die je uit een autowrak haalt en probeert in leven te houden. M en nog niet overduidelijk zwanger is in dat geval geen goed idee veronderstel ik.
|
Citaat:
|
Ik wil een X waar België staat, en eentje waar Belgique staat, en waar Belgien staat dan ook maar ineens. XXX dus!
|
:oops::oops::oops: Één April, t'gaat er vlotjes in.
::lol: |
-
|
Citaat:
|
Ik wilde een "007". Maar dat mocht niet van de ambtenaar van de burgelijke stand. 't Is al gereserveerd.
|
Citaat:
|
Citaat:
Jij gelukzak ! Dan mag je meedoen met de special olympics ? |
Citaat:
Oh, en voor een Tetanusspuitje ook al eens. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be