Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Sport (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=170)
-   -   Mathieu Van der Poel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=273891)

dalibor 14 april 2025 21:20

Mathieu Van der Poel

Wat is dat toch met die haat van sommige Vlaamse medeburgers tegen Mathieu Van der Poel?

We hadden in de cross al biergooiers, in de E3-prijs een spuwer, vorig jaar een dame die een petje in zijn derailleur probeerde te mikken. En gisteren een zatte Westvluut die een volle bidon tegen zijn hoofd gooide.

Mathieu koerst met open vizier en met klasse, is nog sympathiek er bovenop en lokt toch haatreacties uit.

quercus 14 april 2025 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 10487264)
Wat is dat toch met die haat van sommige Vlaamse medeburgers tegen Mathieu Van der Poel?

We hadden in de cross al biergooiers, in de E3-prijs een spuwer, vorig jaar een dame die een petje in zijn derailleur probeerde te mikken. En gisteren een zatte Westvluut die een volle bidon tegen zijn hoofd gooide.

Mathieu koerst met open vizier en met klasse, is nog sympathiek er bovenop en lokt toch haatreacties uit.

Ik denk dat Mathieu Van der Poel gewoon een veel te bekwame wielrenner is. Bij sommige mensen wekt dat nogal onverklaarbare, dikwijls tegenstrijdige gevoelens op. Zo iets van bewondering voor, maar tegelijkertijd hekel aan de betrokken persoon. Mathieu is gewoon te goed in zijn vak.

Dadeemelee 14 april 2025 22:21

Weer zo één van die ‘supporters’ die men liever kwijt dan rijk is.

Zucht 15 april 2025 00:06

Ik herinner mij van mijn jeugdjaren (eind 1960/begin 1970) dat Eddy Merckx ondanks veel succes en bewondering, ook nogal wat tegenstanders had in Vlaanderen. Nooit begrepen waarom. Ik heb ooit wel gehoord dat het voornamelijk oude Rik Van Looy supporters waren die niet van Merckx wilden weten.

Merckx heeft ook ooit een vuistslag in zijn lever gekregen tijdens een koers.

Je hebt mentaal onstabiele elementen overal. Ook tussen duizenden supporters zitten er dus een aantal. Niet alleen bij wielrennen. Wat met de voetbal"fans" die vuurpijlen afschieten op anderen.

Men kan minstens de smeerlappen een gepaste straf geven. Uit respect voor het slachtoffer.

daiwa 15 april 2025 11:02

Hij werd door andere supporters gedwongen zich aan te geven.
Een zware boete is hier op zijn plaats.

Citaat:

Wielerfanclub duidelijk nadat bidongooier met hen meereisde: “Als hij zich niet ging aangeven, zouden wij naar de politie stappen”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250414_94685481

Den Ardennees 15 april 2025 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 10487286)
Ik herinner mij van mijn jeugdjaren (eind 1960/begin 1970) dat Eddy Merckx ondanks veel succes en bewondering, ook nogal wat tegenstanders had in Vlaanderen. Nooit begrepen waarom. Ik heb ooit wel gehoord dat het voornamelijk oude Rik Van Looy supporters waren die niet van Merckx wilden weten.

Merckx heeft ook ooit een vuistslag in zijn lever gekregen tijdens een koers.

Je hebt mentaal onstabiele elementen overal. Ook tussen duizenden supporters zitten er dus een aantal. Niet alleen bij wielrennen. Wat met de voetbal"fans" die vuurpijlen afschieten op anderen.

Men kan minstens de smeerlappen een gepaste straf geven. Uit respect voor het slachtoffer.

Klopt, ik wil dit niet relativeren: de daad is schandalig en crapuleus, en verdient een zware straf (geldboete lijkt met best) maar het is niet nieuw. Je verwijst terecht naar de vuistslag die Merckx kreeg in '75, en ook veel vroeger, nog voor de oorlog, verlieten soms hele ploegen de Tour de France wegens de vijandigheid van het publiek.

Soit: de laffe dader van zondag staat intussen al met naam en foto's te blinken op de schandpaal van het internet, dus ik denk dat hij het zich intussen al serieus berouwt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be