![]() |
Meanwhile in France ... broodprijs
België industriële bakkerij:
Vangrootloon: Grijs lang - zou volgens info op hun website 800 gr. zijn, de weegschaal zegt 600gr (??) ... 3,10€ Frankrijk industriële bakkerij: (Harrys - Chateauroux) Grijs lang - zou 600 gr. zijn, is ook 600 gr ... 1,63€ (noemt hier 'American Sandwich') Het is maar dat je het weet. |
Brood uit industriële bakkerijen is zowieso rommel, en al zeker Van Grootloon
|
Citaat:
Waarom is dat brood in België dubbel zo duur? |
Corn Flakes; 6,64€/kg.
Het is maar dat je het weet. :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Havermout. 2.65€ kg. Dat is voor paarden en armoedzaaiers. Kunnen we wel aan de moslims geven. :roll: ![]() |
Citaat:
|
Hier een snelle google zoek.
Engels ontbijt. 40€ per KG. Je weet hier wie het decadente zwelg volk is, hé. |
Ga je een topic maken voor elk voedingsmiddel of kunnen we het erop houden dat Frankrijk door de band genomen duurder is dan België?
https://www-retaildetail-eu.translat...st%20expensive. |
Citaat:
En ja, ik ben dol op paarden en ik eet dikwijls bij de lunch een portie havermout. 8-) O, en “by the way”, ik ben geen armoezaaier. |
Citaat:
|
Citaat:
Niet omdat ze gezond ontbijten. |
Citaat:
Hier in de doorniksestaat is er nen zeer goei bakker en een donker brood van 800gr is daar 8,90€, alleen verkrijgbaar op bestelling en op zaterdag. da zijn nogal prijzen hé. |
Citaat:
Ik ben er nog niet uit of het gewoon een mentaliteit is om niks in vraag te stellen of is het omdat men gewoon de tijd niet heeft om iets in vraag te stellen. Je weet wel ... België ... ratrace ... Niemand lijkt hier het absurde van die dubbele broodprijs in te zien. Wat die 'American Sandwich' qua smaak te vertellen heeft kan je vergelijken met het brood van Vangrootloon. Koffiekoeken worden hier bij warme bakkers aangeboden aan minder dan de helft van de prijs die je betaald voor het industrieel product in België. ( 2 croissants en 2 appelkoeken > 5€) Industriële bakkerij bied hier in Frankrijk 8 koffiekoeken aan voor 3,49€. (prijs één croissant Vangrootloon = 1,90€ / prijs één appelkoek = 2,10€) |
Citaat:
|
Citaat:
Echt Johan? Moet je het zover gaan zoeken om toch nog maar eens een voordeeltje voor Frankrijk uit de brand te slepen?? Tip: vergelijk de prijs van een volkoren brood bij Aldi, Colruyt,.... eens met prijzen van bij Auchan, Super U,.... Tip 2; je hebt de aankoopprijs van je huis in Frankrijk nog niet vermeld. Waarschijnlijk een vergetelheid. Niet erg, kan gebeuren. Zet je dat wel even recht aub? Dank. |
Citaat:
Maar verder blijft het wel een feit dat jij een industriele mastodont vergelijkt met een lokale 'grote' bakker. Maar verder: er worden ook steeds appelen met peren vergeleken. Want de term "American Sandwich" betekent niet dat dit een gewoon brood is, het betekent dat dit een toastbrood is. In ieder geval: zo noemt men het in België. Ik had evengoed een draad kunnen starten met "Ik koop een Opel in België voor €30.000 en in Frankrijk betaal ik €300.000 voor een Bentley. Waarom kost een auto in Frankrijk 10x meer dan in België?? Want zowel een Opel als een Bentley zijn auto's... Dat is exact wat in er in deze draad gebeurt. Je vergelijkt A met B. Bovendien: als je al voordelen voor Frankrijk moet gaan zoeken in een paar tienden van een euro voor een industrieeel brood... Dan wordt de spoeling echt wel dun hoor... |
Gisteren een zevengranen gekocht voor ons moeder, 3,5€ Bij verleysen op Terjoden (Erembodegem)
140bfr voor een brood. Hoelang is dat geleden dat een brood 40bfr kostte? Nu ja, wij bakken ons brood al 25 jaar zelf. Er was/is geen bakker in het dorp. |
Be:
Aldi, volkorenbrood 600gr: €1,65 (of 2,75/kg) Delhaize, volkorenbrood 800gr: €3,19 (of 3,99/kg) Fr: Auchan, volkorenbrood 300gr: €1,65 (of 5,50/kg) Carrefour, volkorenbrood 500gr: €2,75 (of 5,50/kg) Het is maar dat je het weet... :roll: |
Citaat:
25 are / boerderij 1817 -longère + atelier Buurt Toucy /Auxerre 27.000€ + 3000€ zoekopdracht immo + 3500€ notariskosten. Ben momenteel in het atelier een dubbel niveau aan het steken. Zie je graag de plannen? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be