Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Na Rusland en Israel , is het idee van landjepik ook bij India uit de fles (https://forum.politics.be/showthread.php?t=273985)

cato 7 mei 2025 00:16

Na Rusland en Israel , is het idee van landjepik ook bij India uit de fles

India is ook begonnen met het afschieten van raketten.
Als anderen het mogen , dan mogen zij dat ook.
Trump heeft het nog bij woorden gelaten en wil een deal sluiten , echter oorlog voeren gaat veel te ver.

citaat NRC

India heeft dinsdagavond Nederlandse tijd meerdere raketten afgevuurd op buurland Pakistan. Dat melden internationale persbureaus. De Indiase regering laat weten dat het onder de naam ‘Operatie Sindoor’ raketten op negen doelen heeft afgevuurd.

Volgens Pakistaanse veiligheidsfunctionarissen kwam er bij de aanvallen zeker twee mensen om het leven, twaalf anderen zouden gewond zijn geraakt. De Indiase zender CNN News-18 zegt dat bij de aanvallen „twaalf terroristen” zijn omgekomen. Beide claims zijn voor NRC niet onafhankelijk te verifiëren.

India verklaarde dat het infrastructuur aanviel die door militanten wordt gebruikt. Het Pakistaanse leger heeft laten weten de aanval te zullen beantwoorden. Een Pakistaanse minister stelde een week geleden „geloofwaardige informatie” te hebben gekregen over een op handen zijnde aanval van India op Pakistaans grondgebied.

De aanvallen volgen op een aanslag op 22 april in het Indiase deel van de regio Kasjmir langs de grens met Pakistan. Daarbij kwamen 26 toeristen om het leven. India heeft Pakistan ervan beschuldigd achter de aanslag te zitten, maar Islamabad ontkent de beschuldiging.

De spanningen tussen de buurlanden zijn sindsdien hoog opgelopen. Beide landen hebben diplomaten en staatsburgers van elkaar uitgezet, hun grenzen gesloten en het luchtruim afgesloten. Ook heeft India een belangrijk waterdelingsverdrag met Pakistan opgeschort.

Sinds de opdeling van Pakistan en India in 1947 maken beide landen aanspraak op het gebied, wat geregeld aanleiding is voor schermutselingen tussen de buurlanden.

https://www.nrc.nl/nieuws/2025/05/06...ekken-a4892284

HOUZEE ! 7 mei 2025 05:44

Dit zou evenwel een mooi proefterrein zijn voor een kernoorlog, dan kunnen we eens zien wat dat feitelijk geeft.

patrickve 7 mei 2025 05:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 10493593)
Dit zou evenwel een mooi proefterrein zijn voor een kernoorlog, dan kunnen we eens zien wat dat feitelijk geeft.

:cheer: atoombommen :cheer:

Vlad 7 mei 2025 05:52

Begonnen mijn gat. Pakistan is begonnen met de aanslag van 22 april. In Pakistan gebeurt niets zonder dat de veiligheidsdiensten ervan af weten.

maddox 7 mei 2025 06:27

Elkaar speldeprikken geven is al van het begin tussen Pakistan en India een gegeven.

En er zijn nog steeds veel meer aanslagen van moslims in India, dan van Indiërs in Pakistan.

Vlad 7 mei 2025 06:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10493604)
Elkaar speldeprikken geven is al van het begin tussen Pakistan en India een gegeven.

En er zijn nog steeds veel meer aanslagen van moslims in India, dan van Indiërs in Pakistan.

Maar raketten afschieten is toch wel extreem. Zoiets is al wel even geleden vermoed ik. Een al lang niet meer geziene escalatie. Normaal schiet men eens een grenswacht overhoop als reactie op een aanslag.

maddox 7 mei 2025 06:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10493607)
Maar raketten afschieten is toch wel extreem. Zoiets is al wel even geleden vermoed ik. Een al lang niet meer geziene escalatie. Normaal schiet men eens een grenswacht overhoop als reactie op een aanslag.

Meh, op die paar 100 miljoen in die regio, ze gaan al met ferme raketten moeten schieten willen we het merken.

Herr Flick 7 mei 2025 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 10493593)

Als die 2 elkaar zouden verglazen dan is er niet veel aan verloren en is dat bovendien goed voor het millieu.

Vlad 7 mei 2025 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10493611)
Meh, op die paar 100 miljoen in die regio, ze gaan al met ferme raketten moeten schieten willen we het merken.

Die geraken evengoed tot hier als het kruitvat ginds ontploft. Ik heb niets tegen eens een handelaar, student of verliefde toerist die naar hier komt en blijft hangen maar asielindustrie en massamigratie van buiten Europa moet ik niet. Ik wil in de hele wereld welvaart en vrede en een diversiteit aan volkeren, culturen en landen. De hele steeds op springen staande meltingpot met alom armoedige patches moet ik niet.

Nietzsche 7 mei 2025 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10493604)

Correct. Maar om nu steun te betuigen voor India. Dat is niet de heuvel waarop ik zou willen sterven.

Zeker buiten de stad, ben je daar als dame alleen niet veilig.

patrickve 7 mei 2025 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10493617)
Als die 2 elkaar zouden verglazen dan is er niet veel aan verloren en is dat bovendien goed voor het millieu.

:cheer: 't Klimaat !

Het gaat nog goed komen: de USA en China die elkaar verglazen, India en Pakistan, en Iran en Israel. Er komt weer lebensraum vrij !

Skobelev 7 mei 2025 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10493620)
Die geraken evengoed tot hier als het kruitvat ginds ontploft. Ik heb niets tegen eens een handelaar, student of verliefde toerist die naar hier komt en blijft hangen maar asielindustrie en massamigratie van buiten Europa moet ik niet. Ik wil in de hele wereld welvaart en vrede en een diversiteit aan volkeren, culturen en landen. De hele steeds op springen staande meltingpot met alom armoedige patches moet ik niet.

Ga in de uk maar eens vragen wat ze van Pakistanen vinden….bv in:
Rotherham, Rochdale, Oldham, Oxford, Telford, Peterborough, Birmingham….

Herr Flick 7 mei 2025 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10493640)

Het gaat nog goed komen: de USA en China die elkaar verglazen, India en Pakistan, en Iran en Israel. Er komt weer lebensraum vrij !

gij hebt het tenminste begrepen. en de voordelen van een nucleaire winter, de ijskappen zullen rap terug hersteld zijn.

Herr Flick 7 mei 2025 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10493642)

in sommige van die gemeentes kunt ge beter uit de voeten met Farsi of Urdu dan met Engels.

Skobelev 7 mei 2025 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10493650)
in sommige van die gemeentes kunt ge beter uit de voeten met Farsi of Urdu dan met Engels.

Als ik de info en filmpjes van mijn maten in de uk mag geloven staat het daar ei zo na op ontploffen. De autochtone Engelsen komen meer en meer op straat. Eerst nog van die Starmer vanaf geraken en dan gaat het loos.

Dadeemelee 7 mei 2025 10:00

Dat zal in Pakistan niet lukken.
Waarom mag Pakistan al tientallen jaren ongestoord zijn gangetje gaan voor om het even wat?
Juist ja.

Pandareus 7 mei 2025 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10493640)

:lol:

Vlad 7 mei 2025 14:47

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10493642)

:|

Skobelev 7 mei 2025 14:51

Allemaal ferme mansmensen die voor de autochtone Engelsen hun pensioen gaan werken. Dokters, chirurgen, ingenieurs en binnenmuisarchitecten.

Lof der Zotheid 8 mei 2025 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10493617)

Ja, dat zijn dan meteen twee miljard minder. Patrick zal blij zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be