![]() |
De nieuwe minimumdoelen voor kleuter- en basisonderwijs
Benieuwd hoe dit gaat uitdraaien.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250509_96155775 Benieuwd hoeveel volwassenen weten wat de Steen van Rosetta is. |
In het vierde de Arabische wereld, soennieten en sjiieten, en pas in het zesde de Europese….
T is maar waar de prioriteit ligt….. Maar wat wil je met een Turkse aan het hoofd van het onderwijs. :? |
Citaat:
Nooit van gehoord. 8O |
Citaat:
|
Citaat:
En denkt u nu echt dat Zuhal dat allemaal uit hare duim gezogen heeft? Jarenlang zijn "onderwijsspecialisten" bezig geweest met het schrijven van de minimumdoelen. Als ik eerlijk moet zijn, er zou veel van hetgeen hier geschreven staat, niet inzitten. |
Citaat:
|
Citaat:
Het valt nie effe op dat het de kant van islamitisch onderwijs op gaat...na het zesde komen dan zeker nog de koran en sharia aan bod. :roll: Kleuters belagen in het onderwijs vanaf de kleuterschool is strafbaar....laat kleuters godverdomme met rust, zij horen nog alleen te spelen! Zorg eerst maar eens dat ze al nederlands spreken, daar faalt de politiek al 30 jaar in, dat kunnen ze niet. @ dadee: gij vergeet nog het belangrijkste nieuws: kinderen moeten weten wat nepnieuws is....daarvoor moeten kinderen alleen maar naar nva-ers kijken en luisteren die zijn vol van bullshit en staan zelfs openlijk zonder blikken of blozen te liegen dat ze barsten. |
Om later in het multicultureel gareel te lopen is heg blijkbaar nodig jonge kinderen met de islam te bezoedelen en te indoctrineren.
|
Citaat:
|
Op mijn "getuigschrift van Basisonderwijs" ,uitgereikt ver terug in de seventies staan rubrieken....
een % op rekenen een % op moedertaal een % op "algemeen totaal" Want ja,er werden ook ENKELE andere vakken gegeven (godsdienst,turnen,zwemmen,geschiedenis,vanaf het 5de leerjaar ook al wat Franse taal).Het feit dat al die anderen samen gegooid werden zegt genoeg over het relatieve belang dat er aan gehecht werd (weinig eigenlijk) Maar DIE TWEE EERSTE zijn fundamenteel,en daarop studeerde je in die jaren af in het "Vrij Gesubsidieerd Lager Onderwijs"..... Wat is er daarna misgegaan? awel,daarna hebben de "specialisten" het onderwijs overgenomen van de onderwijzers...De rotternis zit nu tot in de uniefs... Kinderen moeten,wat zeg ik,MOETEN spelen,en dat is exact wat we toen deden....en OP SCHOOL enkele fundamentele vaardigheden verwerven... AL DE REST is zever en maakt de jonge koppetjes alleen maar zot....:evil: |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou daar focussen op moedertaal en rekenen. En goede manieren. |
leer ze eten met mes en vork
en mondje dicht |
Citaat:
|
Als uitgelicht hoogtepunt zijn die Arabische evenementen inderdaad wel een heel eigenaardige keuze.
Dan lijken de Gallische oorlogen, de Merovingers, Karolingers toch wel stukken meer relevant in die pre-middeleeuwse tijd. |
Citaat:
Waar is die koerdische nva-er als vlaamse minister van onderwijs maar mee bezig? :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Voor de algemene basisvorming in ons vlaams onderwijs is helemaal geen historie van egyptische ontwikkelingen voor de wetenschap nodig en al zeker niet voor kleuters, lager en middelbaar onderwijs. :roll: Helemaal geen goede keuze dus, het vak geschiedenis hoort te gaan over ONZE geschiedenis, de geschiedenis van de regio waar we wonen en waarover kinderen nu al haast niks meer weten. Leer ze ONZE geschiedenis in de eerste plaats maar nva wil dat zeker niet want dan komen zij als eerdere nazi-collaborateurs van onder de oorlog ook aan bod en dat willen ze begraven houden in de doofpot. En wie de arabische en islam geschiedenis wil bestuderen, die gaat maar na het middelbaar theologie studeren of aan de KULeuven een masteropleiding arabisch-islamitische geschiedenis volgen. Maar daar hoeven ze onze vlaamse kleuters en jeugd in ons VLAAMS onderwijs niet mee lastig te vallen! :evil: Wasmedatnu??? |
Citaat:
De prioriteiten liggen hier mijns inziens lichtelijk verkeerd... De steen van Rosetta moet je uiteraard kennen in het eerste of tweede middelbaar, maar als kleuter moet je daar nog niet van wakker liggen. Leer die kindjes misschien wat basis geschiedenis, eventueel over de streek, oude belgen en romeinen bvb, altijd leuk op de speelplaats achteraf. Franken, Keizer Karel en de monniken die het schoolsysteem op poten hielpen zetten. Vikingen en uiteraard Karel Martel. Het westers en oosters schisma is uiteraard ook een belangrijke Dan staat het ontstaan van de steden en vrijheden van die steden en poorters t.o.v. het centraal gezag uiteraard op 1. Als ze snappen waar de westerse waarden en normen vandaan komen, dan kunnen we eens beginnen nadenken over die van de makakken. En dan is het uiteraard wel belangrijk om het over het ottomaanse rijk, sjieten , soenieten, het dogmatische van de Koran etc.. .etc... te hebben. Maar kleuters moeten niet weten wat de steen van Rosetta was net zo min als tienjarigen moeten weten wat de slag om de kameel is, zeker als ze nog nooit van Karel Martel gehoord hebben. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be