![]() |
Die Limburgers toch.
Limburg is gekend om zijn mousserende wijnen, nu hebben ze ook een naam: “Kunnen vergelijking met champagne doorstaan”
Brussel/HasseltBelBul, dat is de nieuwe naam voor mousserende wijnen van Belgische bodem. Met dit kwaliteitslabel willen de Belgische wijnbouwers - waaronder de Limburgse domeinen Aldeneyck (Maaseik), Genoels-Elderen (Riemst) en Cuvelier (Borgloon) - de herkenbaarheid van hun producten bevorderen. “We krijgen al te vaak de vraag of we nog een fles cava hebben.” Tja, die Limburgers zijn stilzwijgende harde werkers. En ik moet zeggen, deze mousserende wijn zijn lekker, echt lekker. |
Die Limburgers toch
Waarom de nieuwste oorlogsdrones een kabel hebben:
Hasselts bedrijf detecteert drones al vanop 30 kilometer afstand HasseltDrones kunnen een onverwachte dreiging vormen vlak boven ons hoofd. Maar de technologie van Senhive in Hasselt spoort ze al op van op 30 kilometer afstand. “We deden de beveiliging op de Olympische Spelen.” In 2020 startte Senhive met dronedetectie van coöperatieve drones. In mensentaal: alles wat in de lucht rondvliegt en een signaal uitstuurt om zich kenbaar te maken. “Je kan het vergelijken met flight radar, maar misschien wat geavanceerder”, lacht CEO Thomas Petracca. “Wij maken fysieke toestellen die het signaal capteren en het luchtbeeld visualiseren.” Olympische Spelen Al snel kwam van politiediensten, overheidsdiensten en het leger de vraag om ook non-coöperatieve drones te detecteren. Dat zijn commerciële, militaire, hobby- en zelfgebouwde drones die zich opzettelijk niet kenbaar maken of buiten de reguliere identificatiesystemen opereren. “Denk bijvoorbeeld aan drones die je onder de kerstboom krijgt. Vaak zijn ze ook niet conform de laatste wetgeving. En de fabrikant is niet verplicht om een transponder in een drone te steken als die drone minder dan 250 gram weegt.” Tja, die Limburgers zijn stilzwijgende harde werkers. We zijn hiervoor internationaal gekend. |
Dat moet zijn: leeekr, ech leeekr.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik wil best geloven dat dat goei poeier is, geef het dan ook ne naam dat ne naam is. t begint al met dat bel, er moet overal bel voorstaan ... sorry maar dat trekt op geen kloten. ons probleem hier is, dat er weer met de franskiljons ook samen moet gewerkt worden en dat ze dus niet met een deftig schoon Vlaams label af kunnen komen. Zijt godverdomme eens fier op wat ge kunt produceren, nee bel bul... |
Citaat:
Geef mij maar een cava of prosecco. |
Citaat:
Tja, dan moet ik u gelijk geven Limbub was zeker zo goed geweest |
Citaat:
|
Tsja...
Als West-Vlamingen ooit bubbels zouden maken gaan ze die een ordentelijke naam geven... Ik denk aan Wesfluut-brut of zo... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Limburg onafhankelijk!
|
Citaat:
Als die van ons dan weer eens een nieuw kleedje wil kan ik zeggen dat we geen visum krijgen. :cheer: |
Citaat:
|
Citaat:
maar het betere Moezelspul met die richtige saueren is ook best drinkbaar. |
Citaat:
|
Citaat:
Allee om maar een voorbeeld te geven : piesporter goldtröpfchen versus. Bel Bul, ... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be