Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Die Limburgers toch. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=274010)

reservespeler 12 mei 2025 13:14

Die Limburgers toch.

Limburg is gekend om zijn mousserende wijnen, nu hebben ze ook een naam: “Kunnen vergelijking met champagne doorstaan”
Brussel/HasseltBelBul, dat is de nieuwe naam voor mousserende wijnen van Belgische bodem. Met dit kwaliteitslabel willen de Belgische wijnbouwers - waaronder de Limburgse domeinen Aldeneyck (Maaseik), Genoels-Elderen (Riemst) en Cuvelier (Borgloon) - de herkenbaarheid van hun producten bevorderen. “We krijgen al te vaak de vraag of we nog een fles cava hebben.”

Tja, die Limburgers zijn stilzwijgende harde werkers.

En ik moet zeggen, deze mousserende wijn zijn lekker, echt lekker.

reservespeler 12 mei 2025 13:16

Die Limburgers toch

Waarom de nieuwste oorlogsdrones een kabel hebben:

Hasselts bedrijf detecteert drones al vanop 30 kilometer afstand
HasseltDrones kunnen een onverwachte dreiging vormen vlak boven ons hoofd. Maar de technologie van Senhive in Hasselt spoort ze al op van op 30 kilometer afstand. “We deden de beveiliging op de Olympische Spelen.”

In 2020 startte Senhive met dronedetectie van coöperatieve drones. In mensentaal: alles wat in de lucht rondvliegt en een signaal uitstuurt om zich kenbaar te maken. “Je kan het vergelijken met flight radar, maar misschien wat geavanceerder”, lacht CEO Thomas Petracca. “Wij maken fysieke toestellen die het signaal capteren en het luchtbeeld visualiseren.”

Olympische Spelen
Al snel kwam van politiediensten, overheidsdiensten en het leger de vraag om ook non-coöperatieve drones te detecteren. Dat zijn commerciële, militaire, hobby- en zelfgebouwde drones die zich opzettelijk niet kenbaar maken of buiten de reguliere identificatiesystemen opereren. “Denk bijvoorbeeld aan drones die je onder de kerstboom krijgt. Vaak zijn ze ook niet conform de laatste wetgeving. En de fabrikant is niet verplicht om een transponder in een drone te steken als die drone minder dan 250 gram weegt.”

We zijn hiervoor internationaal gekend.

Skobelev 12 mei 2025 13:17

Dat moet zijn: leeekr, ech leeekr.

reservespeler 12 mei 2025 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10495006)
Dat moet zijn: leeekr, ech leeekr.

hahahaha, ik kom niet bij van het lachen ov.

Herr Flick 12 mei 2025 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10495004)
Limburg is gekend om zijn mousserende wijnen, nu hebben ze ook een naam: “Kunnen vergelijking met champagne doorstaan”
Brussel/HasseltBelBul, dat is de nieuwe naam voor mousserende wijnen van Belgische bodem. Met dit kwaliteitslabel willen de Belgische wijnbouwers - waaronder de Limburgse domeinen Aldeneyck (Maaseik), Genoels-Elderen (Riemst) en Cuvelier (Borgloon) - de herkenbaarheid van hun producten bevorderen. “We krijgen al te vaak de vraag of we nog een fles cava hebben.”

belbul of kidibul, ... veel verschil is er niet he, allee ja qua marketing moet er toch iets anders onder de stop kunnen zitten nietwaar ?

reservespeler 12 mei 2025 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10495027)
belbul of kidibul, ... veel verschil is er niet he, allee ja qua marketing moet er toch iets anders onder de stop kunnen zitten nietwaar ?

U heeft duidelijk nog nooit iets gedronken van Genoels-Elderen, Aldeneyck, Entre-deux-Monts, Cruysem, Chant d'Eole en vele anderen, anders schreef u zo'n onzin niet.

Herr Flick 12 mei 2025 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10495030)
U heeft duidelijk nog nooit iets gedronken van Genoels-Elderen, Aldeneyck, Entre-deux-Monts, Cruysem, Chant d'Eole en vele anderen, anders schreef u zo'n onzin niet.

Nee gij verstaat mij verkeerd.

ik wil best geloven dat dat goei poeier is, geef het dan ook ne naam dat ne naam is.

t begint al met dat bel, er moet overal bel voorstaan ... sorry maar dat trekt op geen kloten.

ons probleem hier is, dat er weer met de franskiljons ook samen moet gewerkt worden en dat ze dus niet met een deftig schoon Vlaams label af kunnen komen.

Zijt godverdomme eens fier op wat ge kunt produceren, nee bel bul...

Dadeemelee 12 mei 2025 16:01

Citaat:

Die Belgische bubbels zijn meestal wel even duur als champagne.
Geef mij maar een cava of prosecco.

reservespeler 12 mei 2025 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10495042)
Nee gij verstaat mij verkeerd.

ik wil best geloven dat dat goei poeier is, geef het dan ook ne naam dat ne naam is.

t begint al met dat bel, er moet overal bel voorstaan ... sorry maar dat trekt op geen kloten.

ons probleem hier is, dat er weer met de franskiljons ook samen moet gewerkt worden en dat ze dus niet met een deftig schoon Vlaams label af kunnen komen.

Zijt godverdomme eens fier op wat ge kunt produceren, nee bel bul...

Oh, op die manier.
Tja, dan moet ik u gelijk geven

Limbub was zeker zo goed geweest

reservespeler 12 mei 2025 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10495047)

Dat zal wel, het kost ook heel veel om dat te maken.

kelt 12 mei 2025 17:30

Tsja...

Als West-Vlamingen ooit bubbels zouden maken gaan ze die een ordentelijke naam geven...

Ik denk aan Wesfluut-brut of zo...

quercus 12 mei 2025 18:09

Citaat:

Wel… ik ben ooit eens op bezoek geweest in Genoels-Elderen en ook een paar flessen naar huis meegenomen (en betaald natuurlijk). Mijn eerlijke mening: valt nogal erg tegen. Genoels-Elderen ligt doodeenvoudig teveel noordelijk om een echte kwaliteitswijn voort te brengen.

kelt 12 mei 2025 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10495076)
Wel… ik ben ooit eens op bezoek geweest in Genoels-Elderen en ook een paar flessen naar huis meegenomen (en betaald natuurlijk). Mijn eerlijke mening: valt nogal erg tegen. Genoels-Elderen ligt doodeenvoudig teveel noordelijk om een echte kwaliteitswijn voort te brengen.

U hebt zich vergist en de wijnazijn van het huis geprobeerd....:twisted:

Vlad 12 mei 2025 18:29

Limburg onafhankelijk!

Skobelev 12 mei 2025 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10495082)
Limburg onafhankelijk!

Dat is een schitterend idee. En visumplichtig voor Vlamingen.
Als die van ons dan weer eens een nieuw kleedje wil kan ik zeggen dat we geen visum krijgen. :cheer:

Herr Flick 12 mei 2025 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10495047)

Prosecco of Cremant of ja als ge al eens een fles sjampieter krijgt dan drink ik die ook uit natuurlijk, maar 50 euro of meer gaan lappen voor een fles druivensap met bruis nee dat vind ik er over.

Herr Flick 12 mei 2025 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10495076)

ik heb eens zatsels in het heuvelland geprobeerd en die waren best te zuipen.

maar het betere Moezelspul met die richtige saueren is ook best drinkbaar.

Lof der Zotheid 12 mei 2025 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10495114)
ik heb eens zatsels in het heuvelland geprobeerd en die waren best te zuipen.

maar het betere Moezelspul met die richtige saueren is ook best drinkbaar.

En da's een complete regio waar ge betere moezelwijnen kunt proberen. Zalig.

Herr Flick 12 mei 2025 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 10495115)
En da's een complete regio waar ge betere moezelwijnen kunt proberen. Zalig.

ik heb daar bij den boer goeie poeier gedronken ze, gene goeiekope maar wel hemels.

Allee om maar een voorbeeld te geven :

piesporter goldtröpfchen versus. Bel Bul, ...

Lof der Zotheid 12 mei 2025 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10495136)
ik heb daar bij den boer goeie poeier gedronken ze, gene goeiekope maar wel hemels.

Allee om maar een voorbeeld te geven :

piesporter goldtröpfchen versus. Bel Bul, ...

Ja, dan is de keuze ook rap gemaakt. En als ge dat bij den boer zelf kunt gaan proberen, is dat zoveel beter dan te kopen bij de supermarkt. Eens bij een kleine boer zo'n wijntje geprobeerd, dat was genot en cultuur puur.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be