![]() |
Arbeiders Ford Keulen gaan voor het eerst in bijna 100 jaar staken.
De arbeiders van Ford in het Duitse Keulen gaan voor het eerst staken. Dat maakte vakbond IG Metall maandag bekend. Sinds 1930 heeft de Amerikaanse constructeur er fabrieken.
Op de Ford-site in Keulen rolde lange tijd de Fiesta van de band, een succesvol compact model waarvan de autobouwer de productie midden 2023 stopzette. Na een forse investering van 2 miljard euro begon Ford in plaats daarvan in Keulen twee elektrische modellen te produceren, waarvan de verkoopcijfers echter onder de verwachtingen blijven. De afgelopen maanden deed Ford op de verlieslatende site al een beroep op tijdelijke werkloosheid. Dat is wat anders dan hier hé. Hier wordt om de haverklap gestaakt. Het ABVV roept weeral op om onze economie naar de kloten te helpen. Wie stopt Bert Engelenhaar? |
Ook niet staken helpt blijkbaar niet de ondergang van de Europese (auto)industrie tegen te houden, kan je daar evengoed uit opmaken.
|
Citaat:
Je vergeet de nieuwe Europese autoindustrie, de vraag naar BEVs is groter dan ooit. Met nieuwe of omgebouwde fabrieken in de EU. Maar dat past je niet. Er staan 2 niet-Europese automerken in de top 8 van de meest verkochte BEV-merken, en dat is Tesla en Kia-Hyundai, maar ook die wagens worden in hun recente Europese fabrieken gemaakt (Duitsland en Slovakije respectievelijk). Puur Chinese merken vallen dit jaar nog altijd buiten de top 10 in Europa (YTD 2025). BYD staat wel 11e met 3,3 % marktaandeel BEV, MG al 18e met 2,1%: https://eu-evs.com/bestSellers/ALL_M...ands/Year/2025 MG sloot 2024 af op de 10e plaats (3,6%) en BYD 13e (2,3%): https://eu-evs.com/bestSellers/ALL_M...ands/Year/2024 En om het meer over het topic te hebben, de BEV van Ford haalde 2024 slechts 2,2% marktaandeel en 14e, dit jaar voorlopig 3,3% en 12e plaats. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat ze in Köln betere electrische wagens maken. ;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be