Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Godsdienstwaanzin. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=274165)

Dadeemelee 24 juni 2025 09:04

Godsdienstwaanzin.

Christenen zijn niet zo fanatiek als moslims.

Ik denk het niet…

https://www.reddit.com/r/CringeTikTo...ing_for_trump/

maddox 24 juni 2025 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10507781)

Ik denk het niet…

Geniale referentie, 2 snuggere dametjes die wat dramaqueen staan uit te hangen.

Er zijn minder zelfontploffende ritueel kannibalen, dan zelfontploffende slaven van Allah.

Fanatiek, ja, alle religies hebben zo hun "buitenbeentjes". Maar ik weet waar ik het meest voor moet opletten.
Ontploffende metrostellen, pray en spray bataclannen, explosieve luchthavenbalies, dingen die recente geschiedenis in deze omgeving wel weergeeft.
Heel veel fanatiekelingen van die acties, die op zondag hun hostie gingen halen nietwaar.

Dadeemelee 24 juni 2025 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10507807)

Er zijn minder zelfontploffende ritueel kannibalen, dan zelfontploffende slaven van Allah.

Fanatiek, ja, alle religies hebben zo hun "buitenbeentjes". Maar ik weet waar ik het meest voor moet opletten.
Ontploffende metrostellen, pray en spray bataclannen, explosieve luchthavenbalies, dingen die recente geschiedenis in deze omgeving wel weergeeft.
Heel veel fanatiekelingen van die acties, die op zondag hun hostie gingen halen nietwaar.

Ongeveer een kwart van de US zijn evangelicals (zoals de wacko’s in dat filmpje).

fred vanhove 24 juni 2025 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10507807)

Inzake lone wolves en onafhankelijke terreur is dat zeker zo maar inzake terreur gepleegd door Christelijke naties denk ik daar toch even het mijne over.

De terreur die de VS in Vietnam zaaiden .....en nog zo vele andere landen lijkt me van een iets grotere orde te zijn dan deze gepleegd door eenzame geradicaliseerde gekken.

En dan hebben we het nog even niet over de terreur in de vorige eeuw gepleegd door de Christelijke kolonisten.

harriechristus 24 juni 2025 11:48

De Goden hebben de hoogste macht tot scheppen, maar ook tot vernietigen.

Zipper 24 juni 2025 12:10

Citaat:

Ik denk het niet…

Hoeveel moordaanslagen in naam van "god" hebben christenen hier in W-Europa al gepleegd, de voorbije vijftig jaar ???

Zipper 24 juni 2025 12:15

Als ik straks "en plein public" op de Brusselse Grote Markt een gore aangebrande mop vertel over Jezus, zullen er hoogstens een paar overjaarse kwezels het hoofd schudden van verontwaardiging.
Als ik een zelfde mop vertel over allah of de profeet Mohammed, kan ik volgende week dood zijn.

maddox 24 juni 2025 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10507829)
Inzake lone wolves en onafhankelijke terreur is dat zeker zo maar inzake terreur gepleegd door Christelijke naties denk ik daar toch even het mijne over.

De terreur die de VS in Vietnam zaaiden .....en nog zo vele andere landen lijkt me van een iets grotere orde te zijn dan deze gepleegd door eenzame geradicaliseerde gekken.

En dan hebben we het nog even niet over de terreur in de vorige eeuw gepleegd door de Christelijke kolonisten.

Bekwaamheid, dat is het verschil, niet de wil, maar het kunnen.

De terreur die Islamitische landen loslaten, is meestal op eigen volk. Geniaal toch.

Het islamterreur exportproduct is in verhouding kleinschalig, maar voldoende ernstig om me een bepaald ongemakkelijk gevoel te geven in "eigen" land.

Dadeemelee 24 juni 2025 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10507849)
Hoeveel moordaanslagen in naam van "god" hebben christenen hier in W-Europa al gepleegd, de voorbije vijftig jaar ???

Waarom beperkt ge u tot 50 jaar en West Europa?

Det is cherry-picking hé Zipper.

Dadeemelee 24 juni 2025 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10507853)
Als ik straks "en plein public" op de Brusselse Grote Markt een gore aangebrande mop vertel over Jezus, zullen er hoogstens een paar overjaarse kwezels het hoofd schudden van verontwaardiging.
Als ik een zelfde mop vertel over allah of de profeet Mohammed, kan ik volgende week dood zijn.

Ja, maar dat is omdat we de Katholieke kerk uit het staatsbestel gewerkt hebben.

Als je ze laat doen en de macht geeft dan zijn ze geen haar beter dan fanatieke moslims.

Zie maar wat er in de Zuidelijke en Midwest Staten van de US aan de gang is. Doodzieke vrouwen abortus weigeren, boeken censureren, verplicht bijbelonderwijs, verplicht tien geboden in leslokalen.
En dat zijn die gekken uit mijn op die daar achter zitten.

Zipper 24 juni 2025 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10507914)
Ja, maar dat is omdat we de Katholieke kerk uit het staatsbestel gewerkt hebben.

Als je ze laat doen en de macht geeft dan zijn ze geen haar beter dan fanatieke moslims.

Zie maar wat er in de Zuidelijke en Midwest Staten van de US aan de gang is. Doodzieke vrouwen abortus weigeren, boeken censureren, verplicht bijbelonderwijs, verplicht tien geboden in leslokalen.
En dat zijn die gekken uit mijn op die daar achter zitten.

En tegelijkertijd de rode loper uitgerold voor de perfide islam.

Zipper 24 juni 2025 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10507911)
Waarom beperkt ge u tot 50 jaar en West Europa?

Det is cherry-picking hé Zipper.

Hoever wilt ge teruggaan ?? Duizend jaar, tot aan de Inquisitie ?? Misschien ook Italië aanklagen voor de wandaden van de Romeinen. T'is maar hoe ver ge wilt trollen.

quercus 24 juni 2025 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10507853)

Dat is jammer genoeg de harde realiteit tegenwoordig. Salman Rushdie kan er over meespreken, het heeft hem reeds een oog gekost.

cookie monster 29 juni 2025 13:18

Citaat:

Het enige da'k hoor:

Ik weet genoeg , aldaar in the USA heb je wel meer van zulke crazy wacko's
die de waarheid in pacht hebben , repent or burn in hell !! :lol:

cookie monster 29 juni 2025 15:12

1 Bijlage(n)
Citaat:

Het enige da'k hoor bij die kwetteraars:

harriechristus 5 juli 2025 12:41

De oude God was van waanzin bezeten.
De microgoden zullen hem wel genezen...:lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be