Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Schrapping van prokureur die examenvragen doorgaf. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=274180)

bedrijven docter 26 juni 2025 13:50

Schrapping van prokureur die examenvragen doorgaf.

Ik las gisteren dat de prokureur die de examenvragen doorgaf samen met medeplichtige geschrapt werd en niet geschorst.Ik vind dit erger dan een doodvonnis. Advocaten én magistraten die geschrapt worden eindigen in 90 procent van de gevallen in de goot.Hun financiële terugval is dermate groot dat ze in een zeer diepe depressie belanden en alles kwijtraken: huis,huwelijk,auto etc.Slechts zeer weinigen geraken terug aan de slag als jurist.Toen ik nog een consultant kantoor had nam ik deze mensen aan uit compassie tenzij de schrapping drugsgereleerd was.Deze mensen waren zeer dankbaar en ik redde van de meeste hun huwelijk.We zijn na 20 jaar nog steeds vrienden en zien elkaar samen nog diverse malen per jaar.Ook hun pensioen is zwaar aangetast.Allen waren ze van oordeel dat ze een zware schorsing met loonverlies verdiende maar geen schrapping.Veel van hen geraakte aan de drank en of pleegde zelfmoord.
Ook deze magistraten verdiende zware schorsing zelf zware degradatie en loonverlies maar geen schrapping.De strafpleiter die meededen met drugsdealers verdienen dit wel.
Paul

Karel Martel B 29 juni 2025 06:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter (Bericht 10508529)
Ik las gisteren dat de prokureur die de examenvragen doorgaf samen met medeplichtige geschrapt werd en niet geschorst.Ik vind dit erger dan een doodvonnis. Advocaten én magistraten die geschrapt worden eindigen in 90 procent van de gevallen in de goot.Hun financiële terugval is dermate groot dat ze in een zeer diepe depressie belanden en alles kwijtraken: huis,huwelijk,auto etc.Slechts zeer weinigen geraken terug aan de slag als jurist.

Hij heeft dan ook de ergste misdaad begaan, althans wat procureurs betreft.

Hij heeft procureurs, voor zover dat mogelijk was, een slechte naam bezorgd.

reservespeler 29 juni 2025 07:53

Citaat:

Ik las gisteren dat de prokureur die de examenvragen doorgaf samen met medeplichtige geschrapt werd en niet geschorst.Ik vind dit erger dan een doodvonnis. Advocaten én magistraten die geschrapt worden eindigen in 90 procent van de gevallen in de goot.Hun financiële terugval is dermate groot dat ze in een zeer diepe depressie belanden en alles kwijtraken: huis,huwelijk,auto etc.Slechts zeer weinigen geraken terug aan de slag als jurist.Toen ik nog een consultant kantoor had nam ik deze mensen aan uit compassie tenzij de schrapping drugsgereleerd was.Deze mensen waren zeer dankbaar en ik redde van de meeste hun huwelijk.We zijn na 20 jaar nog steeds vrienden en zien elkaar samen nog diverse malen per jaar.Ook hun pensioen is zwaar aangetast.Allen waren ze van oordeel dat ze een zware schorsing met loonverlies verdiende maar geen schrapping.Veel van hen geraakte aan de drank en of pleegde zelfmoord.
Ook deze magistraten verdiende zware schorsing zelf zware degradatie en loonverlies maar geen schrapping.De strafpleiter die meededen met drugsdealers verdienen dit wel.
Paul

Tja, daar had hij aan moeten denken vooraleer hij de daad stelde.
Ik denk dat hij als procureur goed zijne boterham verdient.

maddox 29 juni 2025 08:04

Ik moet zeggen, de Chinese oplossing voor ambtenaarlijke misstappen bevalt me wel.

reservespeler 29 juni 2025 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10509451)
Ik moet zeggen, de Chinese oplossing voor ambtenaarlijke misstappen bevalt me wel.

De dood met de kogel?

Den Ardennees 29 juni 2025 08:54

Hij begin een extreem zware fout, maar soit, de magistratuur vond indertijd een rechter die samen met zijn vrouw aan SM deed nog erger. Wat een onrecht hebben ze die man aangedaan.

quercus 29 juni 2025 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10509454)
De dood met de kogel?

Ja, nekschot… :evil:

reservespeler 29 juni 2025 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10509496)
Ja, nekschot… :evil:

Wist ik niet.

Xenophon 29 juni 2025 09:38

Citaat:

...

magistraten die geschrapt worden eindigen in 90 procent van de gevallen in de goot.Hun financiële terugval is dermate groot dat ze in een zeer diepe depressie belanden en alles kwijtraken: huis,huwelijk,auto etc.

...

Goed nieuws. Dat doet goed aan de mensen hun hartje.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be