Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler
(Bericht 10509054)
Ik ben akkoord dat de obsessie i.v.m. werken moet verdwijnen.
Iedereen mag de vrijheid hebben om al dan niet te werken.
Maar ...
Degene die niet wilt werken: - Moet niet rekenen op enige steun.
- Mag geen gebruik maken van openbare infrastructuur
- ...
Ik respecteer de keuze, respecteer dan ook onze keuze dat wij daar niet meer voor willen opdraaien.
|
Dus in principe wil je niet dat de obsessie met werken verdwijnt.
Want iemand die niet werkt mag geen gebruik maken van de openbare infrastructuur en mag dus gewoon niet buitenkomen want het voetpad is bv al deel van de openbare infrastructuur.
En iemand de vrijheid geven niet te werken maar hem dan ook verbieden buiten te komen is gewoon absurd.
Je hebt dus wel een obsessie met werken want iemand die het niet doet wordt het leven simpelweg onmogelijk gemaakt.
Ik zou echter eens verder kijken dan de centen, want dat is tegenwoordig blijkbaar het enige wat telt. Geld telt, verder niks.
Waarom geen systeem bedenken waarin werken beduidend meer opbrengt dan niet werken maar de mensen gewoon de vrijheid van keuze geven?
Er zijn dan 3 situaties mogelijk:
1) Je werkt (prima verdiensten)
2) Je werkt niet maar bent wel bereid het te doen (redelijke verdiensten)
3) Je werkt niet en je bent ook niet bereid het te doen. (weinig verdiensten)
Waarom ga je er van uit dat enkel een werkend persoon een bijdrage kan leveren aan de maatschappij?
Waarom kan volgens jou een bijdrage aan de maatschappij enkel financieel zijn?
En wat doe je met mensen die nu al op die manier niet werken? Want volgens uw Grote Leider gaan er zo nog meer komen. Mensen die uit de statistieken 'verdwijnen'. Omdat ze geen dop meer gaan trekken en ook niet naar het OCMW willen/kunnen. Als de partner genoeg verdient is dat best mogelijk.
Mogen zulke mensen volgens jou dan gebruik maken van de openbare infrastructuur?
|