Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Italië wil half miljoen arbeidsmigranten aantrekken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=274204)

Drukazz 1 juli 2025 14:46

Italië wil half miljoen arbeidsmigranten aantrekken

Citaat:

Italië wil binnen drie jaar half miljoen migranten aantrekken om vacatures te vullen

Italië wil van 2026 tot en met 2028 bijna een half miljoen nieuwe werkvisa uitgeven voor immigranten van buiten de EU. De regering hoopt zo het tekort aan arbeidskrachten aan te pakken.

BRON
Wat is jullie mening over Giorgia Meloni?

BigF 1 juli 2025 14:55

Da's lachen eh...

Eerst met veel poeha aankondigen dat je migratie gaat aanpakken om daarna migranten aan te trekken.

Eigenlijk is het meer om mee te huilen (volksverlakkerij) maar ik vind het wel grappig.
Zo blijkt maar eens dat een rechts beleid aankondigen en het uitvoeren twee verschillende zaken zijn.

maddox 1 juli 2025 15:02

Er is een verschil tussen gastarbeiders uit te zoeken op werklust en capaciteit, en het binnen laten stromen van neolithische bananenbladvlechters, geitenneukers, kamelenjockeys en soortgelijke ongein.

De eerste golf "gastarbeiders" in België waren mensen die vooruit wilden komen. Die kregen met moeite ouwe barakken en een bak slecht legervoer en wat geld. Die Zuid Europeanen, veel last dat we daar mee hebben nu. Nu moet ik eerlijk toegeven, DiRupo is geen goed voorbeeld, die is te perfect ingeburgerd in de politieke zakkenvullers.

Maar dan kwamen de Noord Afrikanen. Ook die eerste golf was nog bruikbaar, maar kreeg al vanaf het begin teveel pampers rondgebonden, en die waren snel gouden manden en rondvliegende gebraden kiekens gewoon.

Resultaat. "Ontspoorde jongeren" zoals bontkraaghyena's, N2O gasbussers en poedersnorsteppers.

Zipper 1 juli 2025 16:08

Als het om te werken is, dan best geen Afrikanen of M-Oosterlingen.

maddox 1 juli 2025 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10510130)
Als het om te werken is, dan best geen Afrikanen of M-Oosterlingen.

Ik geef de voorkeur aan een hoop Noord Koreanen of Vietnamezen.

Vette Pois(s)on 1 juli 2025 16:23

gasten vertrekken na hun dienst

maddox 1 juli 2025 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 10510134)

Gasten vertrekken na het feest of event.

Skobelev 1 juli 2025 16:42

We kunnen ze 250.000 illegalen van bij ons leveren?

maddox 1 juli 2025 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10510140)
We kunnen ze 250.000 illegalen van bij ons leveren?

Het probleem daarvan is dat het kindsoldaten uit de brousse zijn, of kamelenkakkneders, of kindbruidkweekkippetjes (een sterke minderheid ten andere). Geen mensen die op een redelijke tijd geïntegreerd kunnen worden in een 21ste eeuwse industriële omgeving.

Ik heb het er regelmatig moeilijk mee. Stuur maar eens iemand aan die wat gebrekkelijk Frans kan, of denk dat zijn/haar Engels enige voeling heeft met wat we "Ouwe Belgen" hier via ondertiteling hebben geleerd, geen enkele lokale taal kan lezen, en met moeite een PZ2 kruiskop schroevendraaier dan onderscheiden van een 18" Engelse sleutel.

BigF 1 juli 2025 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10510125)
Er is een verschil tussen gastarbeiders uit te zoeken op werklust en capaciteit, en het binnen laten stromen van neolithische bananenbladvlechters, geitenneukers, kamelenjockeys en soortgelijke ongein.

En hoe ga je het onderscheid maken?
Gewoon vragen of ze komen om te werken?

Citaat:

De eerste golf "gastarbeiders" in België waren mensen die vooruit wilden komen. Die kregen met moeite ouwe barakken en een bak slecht legervoer en wat geld. Die Zuid Europeanen, veel last dat we daar mee hebben nu. Nu moet ik eerlijk toegeven, DiRupo is geen goed voorbeeld, die is te perfect ingeburgerd in de politieke zakkenvullers.
Ik denk niet dat ze in Italië Italianen zoeken om naar Italië te migreren.

Citaat:

Maar dan kwamen de Noord Afrikanen. Ook die eerste golf was nog bruikbaar, maar kreeg al vanaf het begin teveel pampers rondgebonden, en die waren snel gouden manden en rondvliegende gebraden kiekens gewoon.
En jij weet een manier om te voorkomen dat die nu niet binnengelaten worden?

BigF 1 juli 2025 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 10510134)

En wanneer is in Italië hun dienst afgelopen?

Denk jij nu echt dat ze die binnen een paar jaar weer buiten gaan zetten?

Tegen die tijd zijn ze misschien al getrouwd, hebben (Italiaanse) kinderen en zijn nog steeds onmisbaar voor het klote werk waar de Italianen hun neus voor ophalen.
Als ze tegen die tijd nog gevonden kunnen worden...

Als de Italiaanse regering nu stelt dat ze migranten hebben om hun arbeid te verrichten gaan ze gewoon plat op hun buik.
Dat ze die nodig gingen hebben wisten ze voor de verkiezingen ook al.
Maar toen zongen ze nog een ander liedje.

maddox 1 juli 2025 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10510159)
En hoe ga je het onderscheid maken?
Gewoon vragen of ze komen om te werken?

Meh, daarvoor bestaan vele testen. Ge wil het proberen, awel, leg deze testen af. Voor een aantal van de jobs die in het verleden had, was dat ook zo. En ik kon moeilijk terugvallen op "Racist", wegens te witneus. Langs de andere kant, ik heb op dat vlak niet veel testen gefaald.
Citaat:

Ik denk niet dat ze in Italië Italianen zoeken om naar Italië te migreren.
Als 4de generatie Italianen met Vlaamse werkethos van de jaren 60 terug willen naar Italië gaan ze daar niet boos om zijn.
Citaat:

En jij weet een manier om te voorkomen dat die nu niet binnengelaten worden?
Jazeker, maar die zijn wettelijk niet toegelaten, wat u mij van naaldje tot draadje wil uitleggen.

ViveLaBelgique 1 juli 2025 18:22

Kan Italië de Italiaanse gastarbeiders die hier gepensioneerd zijn en generatie-uitkeringsgerechtigden zijn gevestigd niet terugroepen om terug in hun thuisland aan de arbeid te gaan ?

maddox 1 juli 2025 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 10510185)
Kan Italië de Italiaanse gastarbeiders die hier gepensioneerd zijn en generatie-uitkeringsgerechtigden zijn gevestigd niet terugroepen om terug in hun thuisland aan de arbeid te gaan ?

Wallonië gaat u dankbaar zijn.

Skobelev 1 juli 2025 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 10510185)

Het is niet me de gepensioneerde Italianen dat we hier miserie hebben.

Gipsy 1 juli 2025 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10510161)
En wanneer is in Italië hun dienst afgelopen?

Denk jij nu echt dat ze die binnen een paar jaar weer buiten gaan zetten?

Tegen die tijd zijn ze misschien al getrouwd, hebben (Italiaanse) kinderen en zijn nog steeds onmisbaar voor het klote werk waar de Italianen hun neus voor ophalen.
Als ze tegen die tijd nog gevonden kunnen worden...

Als de Italiaanse regering nu stelt dat ze migranten hebben om hun arbeid te verrichten gaan ze gewoon plat op hun buik.
Dat ze die nodig gingen hebben wisten ze voor de verkieziegen ook al.
Maar toen zongen ze nog een ander liedje.

In Spanje kunnen ze er ook niet inslagen hun fruit en groenten te plukken zonder Noord Afrikanen. Ze worden schrijnend behandeld en moeten leven en slapen in of aan de serres op de grond soms als beesten. Zonder hen geraakt het fruit en groenten nooit in de supermarkten of de markten.

maddox 2 juli 2025 03:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 10510218)
In Spanje kunnen ze er ook niet inslagen hun fruit en groenten te plukken zonder Noord Afrikanen. Ze worden schrijnend behandeld en moeten leven en slapen in of aan de serres op de grond soms als beesten. Zonder hen geraakt het fruit en groenten nooit in de supermarkten of de markten.

Tja, het zijn dan ook niet de boeren en hun knechten die echt iets verdienen aan hun producten.
In de hele EU zit er een hele keten groot, tussen en eindhandelaars, met 508 (of 509) "regelgevende" organisaties die elks hun eisen opdringen, ongeacht de kosten.
Dat, samen met de winsthonger van de "eigenaars" van de eindhandelaarszaken, zorgt ervoor dat een selderstengel €2 kost aan de kassa, maar de boer misschien €0.0001 netto oplevert

BigF 2 juli 2025 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10510181)
Meh, daarvoor bestaan vele testen. Ge wil het proberen, awel, leg deze testen af. Voor een aantal van de jobs die in het verleden had, was dat ook zo. En ik kon moeilijk terugvallen op "Racist", wegens te witneus. Langs de andere kant, ik heb op dat vlak niet veel testen gefaald.

Ik wil wel eens weten met welke test je een compleet onbekende Afrikaan ofzo kan testen om te kijken of hij wel wil werken.

Citaat:

Als 4de generatie Italianen met Vlaamse werkethos van de jaren 60 terug willen naar Italië gaan ze daar niet boos om zijn.
Als ze in België Italianen kunnen vinden die in Italië fruit willen gaan plukken zullen ze die in Italië ook wel vinden.
Niet dus.

Citaat:

Jazeker, maar die zijn wettelijk niet toegelaten, wat u mij van naaldje tot draadje wil uitleggen.
Als het wettelijk niet toegelaten is heeft het geen zin om er over te discussieren. Het is immers toch niet van toepassing.

BigF 2 juli 2025 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 10510218)

Zo werkt het ook in Italië.
Ook hier hoor: een paar kilometer verderop staan gigantische serres (die zorgen dat wij hier regelmatig kunnen genieten van artificieel noorderlicht) en daar staan ook enkel Roemeense en Poolse nummerplaten.

En dat is ook enkel omdat die gasten voor het aangeboden uurloon nog dagelang in een snikhete serre willen gaan staan.
De gemiddelde Vlaam haalt daar zijn neus voor op(min of meer terecht, het gaat dan echt over hongerloontjes en weinig interessante werkomstandigheden).

Punt is dat men dat in Italië vooraf al wist.
Toen was het natuurlijk makkelijker om "migranten buiten" te roepen.
Maar nu de stemmen eenmaal geteld zijn kunnen ze er niet langer omheen. De belofte van migranten buiten is 180 graden gedraaid.
Nu wordt er gevraagd naar migratie.

Hoe hard kan je je kiezers bij de neus hebben.

En mocht het VB hier ooit aan de macht komen: die gaan voor hetzelfde probleem komen te staan hoor. Hier in de streek wordt al jaren geen enkele aardbei of tomaat geplukt door een Vlaming.
En asperges op Vlaamse wijze gaat ook al lang niet meer over hoe ze geoogst worden.

maddox 2 juli 2025 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10510425)
Ik wil wel eens weten met welke test je een compleet onbekende Afrikaan ofzo kan testen om te kijken of hij wel wil werken.

Willen, en kunnen, een groot verschil dat u wel zou mogen kennen.
U wil wel werken, maar kan niet.
Awel, stel u voor dat een stoere, zeer werklustige Zulu, die geen woord van de Europese talen kan, en een speer al hi-tech vindt, kan die veilig en gericht werken in West Europa? Of moeten we daar eerst een paar of 3 kennis en taalvaardigheid inpompen voor die achter de vuilkar kan/mag lopen?
Citaat:

Als ze in België Italianen kunnen vinden die in Italië fruit willen gaan plukken zullen ze die in Italië ook wel vinden.
Niet dus.
Heeft Italië dan 500 000 olijven en/of druivenplukkers nodig, of is er iets anders aan de gang?

Citaat:

Als het wettelijk niet toegelaten is heeft het geen zin om er over te discussieren. Het is immers toch niet van toepassing.
Exact wat ik dus schreef.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be