![]() |
Taalheldklassen
Demir gaat bijna een half miljard euro extra uitgeven om kolonistenkinderen beter Nederlands aan te leren. Daarvoor zullen ze voltijds uit de klas gehaald worden en van enkele weken tot twee jaar (!) in aparte klassen, 'taalheldklassen', ondergebracht worden. Dit bovenop alle andere initiatieven die al bestaan. Ik weet niet wat ik daar moet van denken.
1. Dit zou niet nodig hoeven zijn maar 1/3 van de kinderen spreekt thuis geen Nederlands meer. Stop de invasie. 2. Apart onderwijs stond in het vermaledijde terugkeerplan van het Vlaams Blok. Nog even en elke regel uit dat plan wordt toegepast met uitzondering van de eigenlijke terugkeer. 3. Kinderen leren het snelst van andere kinderen. Zal ze uit elkaar halen niet contraproductief werken door stigmatisatie, segregatie, ... . Bovendien blijven de Nederlandstaligen misschien met de minst gemotiveerde leerkrachten zitten. 4. Nog meer geschipper met en/of extra 'zorg'- en leerkrachten. Dat is al decennia bezig en de resultaten blijven verslechteren. Door besparingen in levensbeschouwing en de integratiesector overbodig geworden vastbenoemde gebrekkig Nederlands sprekende imams of zeer (verkeerd) gemotiveerde activistes voor taalheldklasjes zetten ... ik zie het zo voor me ... het gaat daar meer over Allah en de slechte blanke mannenmaatschappij gaan dan over iets waar men later iets mee is ... Naar mijn gevoel waren er twee mogelijkheden om de invasie met geweld te kunnen stoppen: 1. Vrouwen terug moeder laten zijn en ons eigen volk laten groeien ipv het te vervangen. Gebrainwashed worden we toch, of dat nu met vrouwelijke of mannelijke ambities is. 2. De bevolkingskrimp met automatisatie, handel en andere maatschappelijke aanpassingen opvangen ipv massaal bullshitjobs en goedkope werkgelegenheid voor analfabeten uit de bergen, jungles en woestijnen van de wereld te subsidiëren. We blijven echter in een neerwaartse spiraal verder doen zoals we al decennia bezig zijn. Dweilen met de kraan open. Misschien brengt de A.I. wel verlossing want in de taalheldklassen geloof ik niet. Demir kan dikwijls op mijn sympathie rekenen maar in deze volg ik toch niet. Ze volgt gewoon een nieuw plan van dezelfde man die ons onderwijs al decennialang de afgrond in lijdt jajaja het is eigenlijk leidt ffs ftw ... |
Wat gaat men kunnen vergaderen, ruzie maken en burn-outs krijgen om dat allemaal georganiseerd te krijgen. In de grote steden kan men misschien taalheldscholen opstarten.
|
Eerst nog halfzotte autochtonen vinden die aan dat vreemd gespuis Nederlands willen geven want dat is niet zonder risico…
|
De turkse nva zottin moet toch door haar het begeerde budget kwijtgeraken, hoe speelt gene rol maar de pingping moet erdoor voor het einde van het jaar....
|
;-)
Citaat:
|
Allemaal dure maatregelen. Maar het probleem zit elders. Taalklassen zijn mooi. Maar als die kinderen thuiskomen en naar de Vlaamse TV kijken horen ze zelden behoorlijk Nederlands. Hoe wil je dan dat ze taalvaardig worden? Hoe wil je dan bereiken dat ze gemotiveerd zijn om AN te leren.
Ik erger mij rot aan het taalgebruik op TV. Je hoort meer (bijna uitsluitend) tussentaal dan AN. Waar zijn die Vlaams-nationalistische schreeuwers als het echt nodig is? "Hedde gèèè" is niet hetzelfde als "Hebt gij". |
Citaat:
Zo, zijn er nog vragen? |
wij maar betalen
|
Citaat:
Ik kan daaruit slechts besluiten dat bij de VRT het begrip goed articuleren bij de aanwerving een factor is waaraan nauwelijks of zelfs geen aandacht wordt besteed. |
Er is al jaren een lerarentekort en nu maakt de vlaamse regering het extra moeilijk om leraar kleuter-, lager- of secundair onderwijs te worden door nog eerst een starttoets te verplichten voor kandidaten aan de lerarenopleiding mogen beginnen.
Hebben kandidaten dan geen diploma middelbaar onderwijs op zak waarbij ze al geslaagd moeten zijn voor wiskunde, frans en nederlands? Waarom moeten leraar-kandidaten dan verplicht opnieuw examen doen en bewijzen waarvoor ze reeds een diploma middelbaar onderwijs hebben behaald?!? :silly: Dan is dat een extra examen enkel om kandidaten te ontmoedigen de opleiding te volgen voor het knelpuntberoep van leerkracht of hoe leggen de politieke paljassen van de vlaamse regering dat dan uit? En welke smoes gebruikt nva-demir? Weer smijten met ons belastinggeld voor aparte taallessen aan kinderen terwijl anderstalige ouders ongemoeid gelaten worden om te integreren en weigeren om hun verantwoordelijkheid te nemen door onze taal te leren. Dat is weer bijna een half miljard euro extra van ons gemeenschapsgeld dat de vlaamse regering nodeloos VERSPILT aan een minderheidsgroep die weigert om te integreren en onze taal te leren. Er zijn nu al leraren tekort maar de vlaamse regering gaat nog wat leraren jobkes bijmaken om aparte taallessen te geven en maakt intussen het beroep van leraar moeilijker en vergroot het lerarentekort door extra examens te verplichten waarvoor de kandidaten reeds een diploma hebben??? Wie krijgt dat nog uitgelegd??? :evil: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je vroeger bijles moest hebben was dat tegen betaling uit eigen zak. Alsof drie uur Nederlands zal helpen voor bruin/zwart die geen letter Nederlands verstaat/begrijpt. Misschien is het eenvoudiger om autochtone kinderen Arabisch te leren? Dat zal minder inspanning vergen. En baajdeweej, eens een jaar of 12 hebben ze geen Nederlands nodig om een carrière in de drugshandel of criminaliteit uit te bouwen. Waar maken we ons druk om? Om enkele weggegooide miljoenen alweer? |
Citaat:
Of is die turkse van een andere partij vosje.. Ge moet echt nog veel leren, en nadenken eer ge kraait. |
VB-logica.
Op maandag schande spreken dat zoveel kinderen slecht Nederlands spreken. Op dinsdag schande spreken dat er wordt beslist extra in te zetten op kennis van het Nederlands. |
https://www.vlaamsbelang.org/nieuws/...ende-beheersen
En nu met zijn allen protesteren tegen wat je zelf hebt bepleit. |
Citaat:
Jij echter begint hier meteen te fulmineren tegen deze beslissing. Ik had dus gedacht dat u wel expertise had op dit gebied en zodoende ook alternatieven had voor de aangeboden oplossing. Vandaar dat ik graag van u deze alternatieven had gehoord. Maar nergens heb ik ook maar 1 seconde de beslissing van Demir verdedigd. Het enige wat ik weet is dat de beslissing van Demir een voorstel was van het Vlaams Belang. Zij noemen dat Conscienceklassen, Demir heeft het over taalheldklassen om het wat meer te laten resoneren bij jongeren. Maar hey, inhoudelijk is het exact wat het Vlaams Belang verlangt. Zegt u nu dat het Vlaams Belang niet weet waarover het spreekt en dat jij de waarheid in pacht hebt? |
Citaat:
Trouwens: weeral draaien tradio's en nva hunne kazak door een voorstel van hun tegenstanders vlaams belang, de "extreem rechtse racisten in het cordon", over te nemen en nu zelf in te voeren. :twisted: Bovendien heeft het al genoeg belastinggeld gekost om integratiecursussen te betalen voor de integratie die toch nog mislukte omdat anderstaligen blijven weigeren om te integreren en de taal niet willen leren....parels voor de zwijnen en wij betalen die parels en nu nog maar eens opnieuw. :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be