![]() |
Het Zakje.
Alsof we kleuters zijn...
De maaltijdcheques mogen in waarde omhoog en dat krijgen we volgens Onze Grote Leider dan ook "netto in het zakje". Een paar vragen: 1) Waarom moeten wij toegesproken worden met woorden als "het zakje"? Denkt Onze Grote Leider (OGL) dat wij geen grote mensentaal verstaan? Of wil hij zich spiegelen aan Sinterklaas nu hij ons (Oh Glorie aan Zijne Grote Goedheid!!) 2 (twee!!!) euro per dag schenkt? 2) Vergeet OGL dat zijn gunst volledig afhangt van de werkgever? Als die niet wil, geeft hij die twee euro niet. OGL wil dus pluimen op zijn hoed steken die er enkel komen dankzij de goodwill van de werkgever. 3) Straf dat OGL de werkgevers niet gewoon verplicht die 2 euro extra te geven. Maar nee, natuurlijk niet. Werkgevers, dat zijn de vriendjes, de mensen met geld. Die gaat hij niet in de portemonnee zitten. Het aanbod is vrijblijvend. 4) Vergeet OGL dat die 2 (nogmaals: twee eh!!!!) helemaal niet 'netto' in het zakje zitten. OGL vergeet dat de werknemer, het plebs waar Hij in al Zijn Goedheid toch tijd wil steken, zelf ook een behoorlijk deel van die 2 euro gaan betalen? Hoeveel de werknemer zelf betaalt, dat hangt dan weer af van de werkgever, de dikke vriendjes van OGL. Maar momenteel is het iets van een 13,5%. Maar let wel; dat is wat de werknemer minimum bij moet leggen. 5) Denkt OGL dat de gemiddelde bevolkingsgroep niet doorheeft dat ze gewoon vierkant uitgelachen worden terwijl ze keihard, droog in hun reet geneukt worden? Een minister krijgt maandelijks €20.000 bruto en omdat dat natuurlijk amper genoeg is om van te leven krijgen ze daar ook nog eens €1000 per maand bovenop om ergens te kunnen wonen. En het plebs: die maken we wel even blij met "2 euro netto in het zakje"... Hoe hard wil de belg uitgelachen worden door OGL vooraleer ze doorhebben wat er aan't gebeuren is? |
Citaat:
Maar ja de massa is heel heel goedgelovig en maak je beetje wijs wat men zelf wil. Hier nog zo een brulboei zijnde de Waalse JM Dedecker die nog nooit een dag heeft gewerkt en nu nog eens zonder enig overleg een topfunctie toekent aan zijn Vlamingen hatende vriendinnetje Dat is een stelletje van tegen de 20.000 euro netto per maand en misschien zelfs meer......Dat maakt alles in het leven uiteraard een stuk makkelijker ....maar dat gaat dan wel tekeer tegen de profiteurs die 20 x minder krijgen per maand (uiteraard moeten zijn sjottende vriendjes wel :roll:buiten schot blijven):roll: PS : dit betekent niet ik niet akkoord zou gaan dat het profitariaat ten allen tijde moet worden aangepakt maar dan wel op een rechtvaardige manier. Ach ja ...het paradijs van de rijken is gebouwd op de hel van de armen. Is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven https://www.hln.be/binnenland/mr-voo...doen~a049dc48/ |
En hoeveel geld verdwijnt er in de pocket van Mohammed El Aangespoeld?
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat mogen we niet weten. |
De brave Belg heeft een zakje, de stoute Belg heeft een rugzakje. En politici (zijn) zakken.
|
Citaat:
Je vraagt je toch af waar die schaamteloze nva-graaier en leugenaar nog het lef blijft halen om de bevolking in de media zo openlijk uit te lachen met een paar euro en dan nog te liegen dat hij de koopkracht verhoogt maar tegelijk de beslissing bij de werkgevers legt. Dit hebben we ook weer te danken aan de gatachterlijke nva-kiezers. Afbraakbeleid door Niet-Voor-Autochtonen, en nu zowel federaal als vlaams. :evil: |
Citaat:
Groot probleem. Daarom dient het ambt van iedere politieker in termijn beperkt te worden zodat ze als gewoon werkvolk op pensioen moeten en dus terug in eigen vel snijden. De ivoren toren is echt. |
Ik vind het gewoon onbegrijpelijk dat OGL de burger kan sussen met een gift van ocharme hoop en al €2 per dag...
En dat hij ons dan ook nog succesvol wijs kan maken dat dat onze koopkracht gaat verhogen. Dat we dat netto in het zakje krijgen... Ondertussen worden er maandelijks duizenden euro's naar ministers gesmeten. Staat er vandaag in het nieuws dat er miljarden, belastingsvrije familiale giften via ondernemingen werden uitgevoerd, gaan we miljarden in defensie steken omdat een oranje gespoten Amerikaanse clown ons dat oplegt. Zijn er CO2 taksen en andere 'groene' maatregelen op komst die ons hopen geld gaan kosten. Maar gelukkig hebben we Onze Grote Leider. Die in al Zijn goedheid ons bijna twee euro per dag schenkt. Wat zijn wij OGL toch dankbaar. Laten we allemaal samen op onze knieën vallen en Hem prijzen voor al Zijn goedheid. En als u me nu wil excuseren; ik ga effe kotsen. |
Citaat:
Zou OGL echt oprecht denken dat wij tranen van geluk laten omdat we 2 euro per dag krijgen?? Ik kan het amper geloven. Volgens mij lacht hij ons gewoon in ons gezicht uit. En pakt hij daar bij zijn trawanten waarschijnlijk nog mee uit ook. "Kijk eens, ik kan gewoon, als was ik sinterklaas, in de gazetten verklaren dat ik het plebs 2 euro per dag geef en ze wijsmaken dat ze daar blij mee moeten zijn, zonder dat er commentaar op komt. Zelfs als ik hen toespreek op een kleutermanier hebben ze het nog niet door. Wat een oenen!! Trouwens; heb jij deze maand je woontoelage van €1000 al ontvangen?" |
Wat een gek topic.
Mensen die verkondigen dat de vette jaren voorbij zijn als het over anderen gaat en op hun pik getrapt zijn als het over henzelf gaat. |
Citaat:
Dan is t gemakkelijk om dit een gek topic te noemen en te staan roeptoeteren omdat het over anderen gaat en niet over jezelf. :roll: Geef nu eens je mening over deze beschamende nep-goednieuws-show met belachelijke 2-1€ peanuts voor "meer koopkracht" door de nva-pezewever in plaats van te leuteren over de mening van andere forumleden op dit onderwerp. Of snap je het ook pas als het aan je eigen vel gaat? 8O |
Citaat:
|
Citaat:
Als ge een komma verkeerd zet of uzelf vergist op een forum, gaat dat ten koste van credibiliteit. Van jaren geleden worden zaken van leden boven gehaald. Maar moest diezelfde strengheid op de politiek toegepast worden, er was geen politiek meer. |
Kwamen ze maar allemaal gelijk Kris Peeters.
|
Citaat:
De werkgevers zijn in het alg. blij dat ze hun werknemers netto iets meer kunnen geven zonder dat de staat evenveel of meer krijgt dan de werknemer. U kunt zich echt belachelijk aanstellen hoor. |
Citaat:
Het kost de werkgever 40 euro om z'n werknemer 40 euro extra te geven. De werkgevers zijn er zeer tevreden mee, dat dit kan omdat er voor de rest niets mogelijk is om werknemers iets extra te geven. |
Ik ga alvast niet nee zeggen als mijn werkgever die "verhoging" integraal doorvoert. Maar ik ga die ook niet eisen.
Langs de andere kant, om mijn nettoloon per dag met €2 te laten stijgen, moet mijn werkgever €8 doorrekenen aan de klant... |
Citaat:
Het is te pijnlijk om te moeten toegeven als nva-er dat jouw grote leider een beschamende leugenaar is die beweert de koopkracht te verhogen met een belachelijke kruimel verhoging voor maaltijdcheques waar zelfs niet pezewever maar de werkgevers over beslissen. :silly: Da pikt een beetje, hé? Pinokkio de zwever met zn broek op de enkels en in zn bloot gat gezet. |
Citaat:
Natuurlijk zijn ze dik tevreden met al die fiscale voordelen en willen ze daarom alleen al hun werknemers geen loonsverhoging geven. :roll: Gij doet net alsof werkgevers weldoeners zijn ipv egoïsten die hun werkvolk niks gunnen omdat ze er fiscaal ferme munt kunnen uitslaan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be