![]() |
Braambessen!
Aan 0€/kg langsheen menig Vlaams wandelpad....
Dit jaar zijn ze misschien wat zuurder,maar dan nog....vitamientjes tijdens het stappen... :thumbsup: |
Ik zou de laagste aan de struiken toch maar laten hangen….zoals Zappa ooit zei “never eat the yellow snow”
|
Citaat:
Lekker op de pannenkoek. Gratis |
Citaat:
|
Citaat:
|
Gratis voor de vrekken
(Vaak spaart een vrek overdreven, zelfs ten koste van comfort of basisbehoeften) |
Citaat:
De begrijpende lezers zullen het wel doorhebben wie ik bedoel. |
Braambessen zijn echt wel de parels van de Kempense natuur.
Jaren geleden had ik een recept voor een vlaai, met een bodem van zanddeeg en een vulling van braambessen op basis van mascarpone. Ben het helaas kwijt... Iemand een idee? |
Mogelijk ging het over ricotta en braambessen maar ik denk toch eerder mascarpone.
De vulling werd gewoon mee gebakken. |
Citaat:
|
Bosbessen plukken in de bos, wat ik vroeger soms deed, is er nu illegaal, omwille van 'de natuur'. 'Gratis' lokt de wetgever vaak jammer genoeg.
|
Tsja,ik ga ze nu precies niet verzamelen om mee te nemen naar huis,maar zou wel 5 minuten durven staan smikkelen......
Ik ben er ondertussen vrij zeker van dat een meerderheid van de mensen die dingen niet eens meer als eetbaar herkent......zoveel te beter.....dan concurreer ik met de beesten alleen.......ze mogen die hebben die beneden de halve meter hangen want ik wil geen vossenlintworm riskeren...... |
De dingen waaraan die bessen groeien zijn wel verschrikkelijk vervelend.
|
Citaat:
Frambozen zijn wel lekkerder 8-) |
De Japanse kruisbessen zijn ook rijp. Net als de pruimen, de eerste appeltjes (James grieve) en bijna de eerste peren (dubbele Flippen). Onze tuin is weer een pluktuin. :cheer:
|
Citaat:
|
absoluut, overigens stelde ik vast dat sommige jongeren dit niet meer kennen. Toen ik met een (aantrekkelijke) jongedame op gang was, en er wat van plukte en at, kreeg ik de vraag wat dit was, en of het wel eetbaar was.
|
Citaat:
|
Weet iemand overigens of wilde kersen eetbaar zijn?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be