Ordal het water van de ziektessector
Ordal, decennialang al de 'hofleverancier' van flessenwater aan de "gezondheids"sector.
Ziekenhuizen, zorgcentra, etc. Gezond water voor de patiënten...of moet ik vaste klanten schrijven.
Citaat:
Het merk is effectief vooral bekend omdat de firma zowat in alle ziekenhuizen van Vlaanderen huisleverancier is. “Ons ziekenhuiswater heeft allicht een flauwe klank maar om te mogen leveren aan ziekenhuizen moet het water wel voldoen aan heel strenge kwaliteitseisen”, zegt Stefan Schelkens in een gesprek met het blad Ondernemers van de Kamer van Koophandel Antwerpen Waasland. Het water is geschikt voor babyvoeding en voor zoutarme diëten omdat het van nature weinig natrium bevat.
|
En dan onderzocht Testaankoop de kwaliteit van 30 soorten flessenwater. Met huismerken van Carrefour en Delhaize die een bijna maximumscore van 98 halen, gevolgd door nog een aantal (huis)merken die ook nog ruim boven de 90 scoren.
En dan bijna helemaal onderaan, Ordal.... voorlaatste met als score: 38 'Slechte kwaliteit'
Matig tot slecht voor resp. PFAS en TFA (een korteketenvorm van PFAS) en zeer slecht voor residuen van pesticiden.
Wordt dan ook opgepompt in het natuurgebied uit de bergen van....euhm, nee, ik vergis me, opgepompt in een KMO zone van Ranst, omgeven door woongebied en nog een beetje lekker bemestte en besproeide landbouwgronden.
Schol!
|