![]() |
2 Vrouwen 'stelen' bloemen van graf: 'Een misverstand' !! Werkelijk ????
29-07-2025 , Nederland , Apeldoorn:
2 Vrouwen 'stelen' bloemen van graf: 'Een misverstand' Misverstand , werkelijk ???? Die 2 hebben verdomd veel lef & geen greintje respekt voor de nabestaanden !! Mochten iemand bij hun zoiets doen , euh .... dan is het kot TE klein .... gegarandeerd !! https://www.youtube.com/watch?v=PAQ27-MRhnA https://npo.nl/npo3/bizar-twee-mosli..._POWN_20283647 Mijn vraag: Eenderwie grafschennis pleegt , is dit aanvaardbaar in onze Westerse samenleving ?? Welke ECHTE straf zou daar feitelijk op moeten staan ?? |
Retour, met gans het gezin, naar zandbak van herkomst
|
Grafschennis is in mijn ogen een zware misdaad.
De de politie daar "poging tot diefstal" van maakt, begrijp ik niet. Als je een winkel buitengaat met een TV onder de arm, en de eigenaar houdt u tegen, dan heb je diefstal gepleegd en ben je op heterdaad betrapt. Zo is dat hier ook met de bloemen. |
Citaat:
Het is te zeggen, na de begrafenis haalt het (kerkhof) personeel de bloemen en kransen weg en verkoopt ze in het zwart aan de begrafenisondernemer. Allerheiligen en Allerzielen zijn dan ook hoogdagen voor die mensen. |
Voor mij mag- MOET! - daar een héél zware straf op staan!
Geen compassie. Vuil, smerig crapul dat zoiets doet, BAH! |
Citaat:
Ne serieuze begrafenisondernemer doet niet mee aan zulke smerige praktijken! Die gaat echt zijn goede naam en faam niet op't spel zetten om zoiets te doen. Waar haalt ge uw uitspraken vandaan? Hebt ge daar een bron van? 't Is dat ik in mijn familie een begrafenisondernemer heb (al 30j +!) en dat ik van hem het hele reilen en zeilen ken van het begrafeniswereldje. Daar hoor echt geen weghalen en doorverkopen van bloemen en kransen bij! Die bewering komt echt van "horen zeggen". Net als de bewering dat bij een crematie de kist niet mee verbrand wordt. Dat is ook zo'n fabeltje. |
Citaat:
En het personeel van de stad respecteert het graf, bloemen of kransen worden pas weggehaald als ze niet meer om aan te zien zijn. |
Citaat:
Citaat:
Ik heb het zien gebeuren. Maar misschien vergis ik mij, misschien waren jullie erbij en ik niet. Maar ik denk het niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Onze mobile camera deed hier goed werk, op amper twee dagen kon men de daders klissen. Het mooie van facebook is dat het onmiddellijk rondgaat, waardoor we de mobile camera elders konden inzetten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat het personeel de bloemen en kransen na de begrafenis weghaalt en in't zwart aan de begrafenisondernemer "verkoopt??"? Dat is pure onzin! |
Citaat:
Ik heb zo een doodskist tot bed omgebouwd voor een Goth, die na de klus wist te vertellen hoe ze aan die "echte, gebruikte kist" was geraakt. Voor medewerkers van een crematorium, waar in bepaalde gevallen er geen "afscheidsnemers" bij de oven kwamen, was het simpel genoeg. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be