![]() |
Keer op keer heeft hij gelijk
Weer heeft hij gelijk en ziet hij het voor eigen land en zijn eigen mensen goed in.
https://x.com/PM_ViktorOrban/status/1955932465631256973 Kan men hem gelijk geven, ja dus al zal dit gepaard gaan door tegenstand uit Brussel. Naast Orban heeft ook deze man gelijk: https://x.com/VividProwess/status/1955775570228167105 |
Ik ben het eens met die visie van Orban, maar je moet beseffen dat er twee totaal verschillende Europese stromen zijn:
de confederalistische, zoals die van Orban, en waar ik achter sta persoonlijk, maar ook de federalistische, waarbij het de bedoeling is om 1 groot land te maken, Europa. Verhofstadt is daar altijd een voorstander van geweest. Exact dezelfde strijd werd in den tijd gestreden in de Amerikaanse Burgeroorlog, en de federalisten (de blauwbloezen) hebben daar gewonnen. Er is iets te zeggen voor beide, en de twee hebben voor en nadelen. De reden waarom ik een confederalist ben is dat grote machtsconcentraties altijd gevaarlijk zijn: zie naar Amerika nu. Maar het nadeel is dat je verdeeld en zwakker bent natuurlijk. |
Citaat:
|
ik ben voor minder belastingen
|
Citaat:
Het is een beetje die kipkap die men ervan wil maken, maar dat gaat niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ben ik blij met al de maatregelen die genomen worden om alle mogelijke dingen waar Mr Orban,ik moet dat toegeven,geen ongelijk heeft,aan te pakken..... *NOT* ZO,mensen,krijgt een feitelijk onbelangrijk stuk politieker uit een randvolkje van de EU (en waar in Hongarije er steeds meer te doen is over zijn toch erg ruime bezittingen )een grotere invloed dan hem zou moeten toekomen.Want inderdaad,met een koevoet op de juiste plaats krijg je immense stenen aan het rollen...... De Magyaren (Hongaren)speelden enkele honderden jaren geleden ook een tijdje ver boven hun macht......:roll: |
Er zijn er hier die nog mossel noch vis zijn, ze zijn gewoonweg reserve onderdelen van het slecht draaiende belziek.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik begrijp dat alvast niet. |
Citaat:
Niemand heeft ooit gezegd dat het "goeddraaiend" is,maar er is vooralsnog geen beter draaiend politiek systeem bekend dat tevens de mensen toch wel grotendeels in hun rechten en gedachten laat..... Er bestaan zelfs merkelijk meer variaties van democratie NAAST elkaar dan er dictatoriale systemen zijn..... Er is een ding dat moet aanvaard worden.Wie niet gestemd heeft voor de partijen die niet aan de macht zijn mag blijven leven maar is zelfs geen reservedeel.....hij/zij is NIKS..(politiek gezien) tsja...:-o nog eens,welkom in een democratie... |
.
|
Citaat:
Maar niet voor een supra-nationaal orgaan dat ordonneert dat je geen plastieke rietjes meer mag gebruiken. De goede bedoelingen van de EGKS zijn verworden tot puur totalitarisme. |
Citaat:
|
Citaat:
Tegenstand uit Brussel ? :lol::lol::lol: Moest hij artikel 50 inroepen dan starten ze in het europees parlement de polonaise op en start er een gigantisch feest. |
Citaat:
De meeste andere EU landen willen niet afhankelijk zijn van Rusland. |
Citaat:
In een confederatie zijn dat de leden. Die beslissen uiteindelijk wat die confederatie wel en niet kan beslissen, en kunnen dat veranderen. De twee tegelijkertijd, dat is onmogelijk, he. Er kan maar ene de "uiteindelijke" baas zijn niewaar. Ik zou denken dat het fundamentele verschil erin bestaat dat men altijd uit een confederatie kan stappen als men dat wil, zonder daarvoor de toestemming van iets anders nodig te hebben (zoals de Britten deden). Uit een federatie kan je niet stappen (zoals Vlaanderen niet doet uit Belgie). |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be