![]() |
Basisschool Balder
Basisschool Balder in de Sint-Gillis werd een jaar lang gevolgd in deze nieuwe documentaire.
De eerste aflevering was meteen een stomp in de maag en toont het failliet aan van onze huidige beleid: een school vol kansarme leerlingne die er niets van bakken, en leerkrachten die er de brui aan geven omdat wat er niet inzit ook niet kan uitgehaald worden. Onthutsende inkijk in alles wat misloopt. Krachtig ingrijpen is nodig. Maar met allemaal parlementsleden uit een veilige dorpsomgeving zal de boel wel weer verder blijven rotten. In ‘Basisschool Balder’ op VRT Canvas zag je idealisme stukslaan tegen de realiteit |
Citaat:
En toch zal het in de basisscholen moeten beginnen ... Ooit ... |
Citaat:
Vraag het maar eens aan "oudere" leerkrachten. |
Citaat:
|
lege hoofden
|
Citaat:
??? |
Citaat:
Al spelend leren. Dat spelen is gelukt, dat leren ietsje minder... Voeg daar de nieuwe tijdsgeest aan toe en de tanker zal verder blijven zwalpen voor nog vele jaren... |
Citaat:
Het gaat dus om Sint-Gillis Brussel. Het zou mij benieuwen hoe groot het percentage allochtone jongeren is onder het leerlingenpubliek. Vermoedelijk ruim meer dan de helft. Wordt er door de ouders wel bij die snotapen ingehamerd wat van hen verwacht wordt? Onverschillige ouders = onverschillige leerlingen. |
Citaat:
|
Citaat:
Wie niet wil luisteren moet voelen en van een draai om de oren is toen niemand gestorven. Tonen wie de baas is ! |
Citaat:
Enkel consequent blijven en doen wat je gezegd heeft ! Wie de afspraken of regels overtreedt weet dat hij daarvoor opdraait. De gevolgen moeten op voorhand duidelijk zijn. Nu wordt er nog teveel achteraf gediscuteerd en goedgepraat. |
Citaat:
Chat GPT de oplossing voor alles :roll: |
Citaat:
Dan krijg je een zoo he, met wilde beesten. |
Citaat:
Opsluiten? Geen plaats, er zijn wachtlijsten met duizenden mensen er op. Huisarrest met een bandje? Er zijn duizenden bandjes tekort, de wachtlijsten rijzen de pan uit. Er kan helemaal niets meer in dit namaakland. |
Citaat:
Reeds geruime tijd is dat bij pedagogen een absoluut taboe. Ik kan daar enigszins begrip voor opbrengen, alhoewel mijn moeder mij ook wel eens een draai rond mijn oren heeft gegeven en dat was verdiend. Kinderen hoeven geen schrik van hun ouders te hebben maar toch wel een gezonde dosis ontzag. Zodanig dat een mep niet nodig is. |
Citaat:
|
Citaat:
We hebben nu al een overschot aan geestelijk gehandicapte figuren, we moeten er niet nog eens lichamelijk gehandicapten van maken. Maar straffen... Tja, afhankelijk van de leerling, 5 (of 50) toerekes rond de speelplaats, 500 keer een lastige zin in een bepaalde les-gerelateerde taal schrijven of een hoopje wiskundige vraagstukken oplossen. Dat lukte "vroegah nog" en met wat pech kreeg het lastige figuur thuis nog een draai rond zijn/haar oren (de tussenvormpjes kenden we niet). Maar nu, lacht de leerling de leerkracht gewoon uit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De nagel op de kop ! Het begint bij een gebrek aan discipline. :roll: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be