Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Begrotingsoefening 2025 - 2026 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=274550)

reservespeler 14 september 2025 19:59

Begrotingsoefening 2025 - 2026
 
De regering moet geld vinden, veel geld.
Toevallig hoorde ik gisteren aan den toog dat de regering ook kijkt richting salariswagens.

Door de salariswagens zou de regering 3 tot 6 miljard euro inkomsten mislopen.
Volgens mijn bron wil de regering de fiscale voordelen voor salariswagens ferm afbouwen, en op termijn zelfs volledig afschaffen.
De bestaande contracten zouden mogen blijven, maar eens de wagen terug ingeleverd moet worden, zal dat zijn aan de nieuwe voorwaarden.

Eerlijk gezegd heb ik bij de N-VA deze signalen nog niet opgevangen.
Benieuwd wat hier van waar is, en indien het waar is, hoe de regering dat gaat uitfaseren.


Hier een link van de kostprijs (minderinkomsten) van salariswagens.
https://www.hbvl.be/binnenland/overh.../73955981.html

Overheid loopt 3 tot 6 miljard euro mis door fiscale behandeling van bedrijfswagens
De overheid loopt 3 tot 6 miljard euro mis door de fiscale behandeling van bedrijfswagens. Dat blijkt donderdag uit een analyse door het Federaal Planbureau.

In België is bijna 60 procent van de nieuw verkochte personenwagens een bedrijfswagen, met een voordeel in natura voor de gebruiker. Als die gebruiker zelf integraal de kosten zou betalen voor zijn privéverplaatsingen met de bedrijfswagen, zou dit de overheid volgens het Planbureau 3 tot 6 miljard euro extra inkomsten opleveren.

De verklaring voor de ruime marge in de berekening is dat een aantal gegevens die nodig zijn voor de raming op dit moment niet beschikbaar zijn, zoals de waarde van de wagen na afschrijving op de tweedehandsmarkt en het aantal kilometers dat een persoon voor privédoeleinden rijdt, aldus het Planbureau.

Een afschaffing van de gunstige fiscale behandeling van bedrijfswagens zou volgens het Planbureau ook leiden tot een verschuiving in de samenstelling van het wagenpark, met een afname van het aandeel van zowel plug-in hybride wagens met benzinemotor als van elektrische wagens.

Voor de personenbelasting wordt het voordeel van alle aard (VAA) berekend in functie van de catalogusprijs en de leeftijd van de wagen, de aandrijflijn en het verschil tussen de CO2-uitstoot van de wagen en de gemiddelde uitstoot van de wagens die het jaar ervoor in België werden verkocht. Bedrijfswagens zijn volledig vrijgesteld van werknemersbijdragen aan de sociale zekerheid. Werkgeversbijdragen voor bedrijfswagens die ter beschikking worden gesteld van werknemers, hangen enkel af van de brandstof en de CO2-uitstoot van de wagen.

Witte Kaproen 14 september 2025 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10536526)
De regering moet geld vinden, veel geld.
Toevallig hoorde ik gisteren aan den toog dat de regering ook kijkt richting salariswagens.

Door de salariswagens zou de regering 3 tot 6 miljard euro inkomsten mislopen.
Volgens mijn bron wil de regering de fiscale voordelen voor salariswagens ferm afbouwen, en op termijn zelfs volledig afschaffen.
De bestaande contracten zouden mogen blijven, maar eens de wagen terug ingeleverd moet worden, zal dat zijn aan de nieuwe voorwaarden.

Eerlijk gezegd heb ik bij de N-VA deze signalen nog niet opgevangen.
Benieuwd wat hier van waar is, en indien het waar is, hoe de regering dat gaat uitfaseren.


Hier een link van de kostprijs (minderinkomsten) van salariswagens.
https://www.hbvl.be/binnenland/overh.../73955981.html

Overheid loopt 3 tot 6 miljard euro mis door fiscale behandeling van bedrijfswagens
De overheid loopt 3 tot 6 miljard euro mis door de fiscale behandeling van bedrijfswagens. Dat blijkt donderdag uit een analyse door het Federaal Planbureau.

In België is bijna 60 procent van de nieuw verkochte personenwagens een bedrijfswagen, met een voordeel in natura voor de gebruiker. Als die gebruiker zelf integraal de kosten zou betalen voor zijn privéverplaatsingen met de bedrijfswagen, zou dit de overheid volgens het Planbureau 3 tot 6 miljard euro extra inkomsten opleveren.

De verklaring voor de ruime marge in de berekening is dat een aantal gegevens die nodig zijn voor de raming op dit moment niet beschikbaar zijn, zoals de waarde van de wagen na afschrijving op de tweedehandsmarkt en het aantal kilometers dat een persoon voor privédoeleinden rijdt, aldus het Planbureau.

Een afschaffing van de gunstige fiscale behandeling van bedrijfswagens zou volgens het Planbureau ook leiden tot een verschuiving in de samenstelling van het wagenpark, met een afname van het aandeel van zowel plug-in hybride wagens met benzinemotor als van elektrische wagens.

Voor de personenbelasting wordt het voordeel van alle aard (VAA) berekend in functie van de catalogusprijs en de leeftijd van de wagen, de aandrijflijn en het verschil tussen de CO2-uitstoot van de wagen en de gemiddelde uitstoot van de wagens die het jaar ervoor in België werden verkocht. Bedrijfswagens zijn volledig vrijgesteld van werknemersbijdragen aan de sociale zekerheid. Werkgeversbijdragen voor bedrijfswagens die ter beschikking worden gesteld van werknemers, hangen enkel af van de brandstof en de CO2-uitstoot van de wagen.

De overgrote meerderheid van de salaris wagen bevinden zich in Vlaanderen.

Deze voordelen afschaffen,om de Waals en de Brusselse putten te vullen is alweer een verdoken Noord-Zuid transfer.

De lasten voor de Vlamingen ,de lusten voor de Walen.

Daar moet een einde aan komen .

Dat kan enkel door de Vlaamse onafhankelijkheid.;-)

reservespeler 15 september 2025 07:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 10536535)
De overgrote meerderheid van de salaris wagen bevinden zich in Vlaanderen.

Deze voordelen afschaffen,om de Waals en de Brusselse putten te vullen is alweer een verdoken Noord-Zuid transfer.

De lasten voor de Vlamingen ,de lusten voor de Walen.

Daar moet een einde aan komen .

Dat kan enkel door de Vlaamse onafhankelijkheid.;-)

Het zou kunnen dat de meeste salariswagens zich in Vlaanderen bevinden, zoals er ook het meeste bedrijven en werkenden in Vlaanderen zijn.
Daar onmiddellijk transfers aan verbinden, zou ik nu wel niet doen.

Ik weet trouwens niet wat er juist van aan is, maar dat er heilige huisjes zullen moeten sneuvelen, is een feit.

Enerzijds zou het de regering helpen met de begroting, anderzijds zou dit een rem kunnen zetten op de elektrificatie van ons wagenpark.

graaf de bethune 17 september 2025 14:09

Een ander voorstel om de nodige miljarden te vinden. Een tiental dagen voordat De Wever zijn regering op de been bracht stond in de media te lezen dat de Belgische Federale overheid in 2024 een 66 miljard euro uitgegeven heeft aan subsidies......waarvan een deel niet geweten aan wie aan wat, waarom, waarvoor.....kortom een soor Sihame El Kaouakibi verhaal. Enkele dagen later stond alweer in diezelfde pers te lezen dat volgens experten 15% van die subsidies twv 66 miljard euro per jaar onterecht worden toegekend. Toegegeven , in het bewuste artikel stond nergens te lezen wie die zogezegde experten waren. Maar, laat ons eventjes ervan uitgaan dat we inderdaad te veel subsidies uitgeven......15% komt overeen met 10 miljard euro op jaarbasis. Een normale mens zou dan denken, dit is een godsgeschenk voor De Wever, je stelt een taskforce samen die alle subsidies onder de loupe neemt en schrapt waar kan geschrapt worden........ dat zou dan jaarlijks 6 of 7 of 8 of zelfs 10 miljard euro kunnen opleveren. Maar neen, ondanks het aandringen van vele burgers om hier te schrappen heeft Arizona hier geen oren naar blijkbaar. Liever de werkende mensen en gepensioneerden uitpersen dan de personen of instellingen die ten onrechte subsidies ontvangen.... dus De Wever moet alvast niet komen janken dat hij geen geld vindt, het geld ligt voor het rapen.....

reservespeler 17 september 2025 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 10538065)
Een ander voorstel om de nodige miljarden te vinden. Een tiental dagen voordat De Wever zijn regering op de been bracht stond in de media te lezen dat de Belgische Federale overheid in 2024 een 66 miljard euro uitgegeven heeft aan subsidies......waarvan een deel niet geweten aan wie aan wat, waarom, waarvoor.....kortom een soor Sihame El Kaouakibi verhaal. Enkele dagen later stond alweer in diezelfde pers te lezen dat 15% van die subsidies twv 66 miljard euro per jaar onterecht worden toegekend. Toegegeven , in het bewuste artikel stond nergens te lezen wie die zogezegde experten waren. Maar, laat ons eventjes ervan uitgaan dat we inderdaad te veel subsidies uitgeven......15% komt overeen met 10 miljard euro op jaarbasis. Een normale mens zou dan denken, dit is een godsgeschenk voor De Wever, je stelt een taskforce samen die alle subsidies onder de loupe neemt en schrapt waar kan geschrapt worden........ dat zou dan jaarlijks 6 of 7 of 8 of zelfs 10 miljard euro kunnen opleveren. Maar neen, ondanks het aandringen van vele burgers om hier te schrappen heeft Arizona hier geen oren naar blijkbaar. Liever de werkende mensen en gepensioneerden uitpersen dat de personen of instellingen die ten onrechte subsidies ontvangen.... dus De Wever moet alvast niet komen janken dat hij geen geld vindt, het geld ligt voor het rapen.....

Er zijn subsidies en subsidies hé.
Eerst eens kijken wat aanzien wordt als subsidie.
66 miljard lijkt me extreem veel.

fox 17 september 2025 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10536526)
De regering moet geld vinden, veel geld.
Toevallig hoorde ik gisteren aan den toog dat de regering ook kijkt richting salariswagens.

Door de salariswagens zou de regering 3 tot 6 miljard euro inkomsten mislopen.
Volgens mijn bron wil de regering de fiscale voordelen voor salariswagens ferm afbouwen, en op termijn zelfs volledig afschaffen.
De bestaande contracten zouden mogen blijven, maar eens de wagen terug ingeleverd moet worden, zal dat zijn aan de nieuwe voorwaarden.

Eerlijk gezegd heb ik bij de N-VA deze signalen nog niet opgevangen.
Benieuwd wat hier van waar is, en indien het waar is, hoe de regering dat gaat uitfaseren.


Hier een link van de kostprijs (minderinkomsten) van salariswagens.
https://www.hbvl.be/binnenland/overh.../73955981.html

Overheid loopt 3 tot 6 miljard euro mis door fiscale behandeling van bedrijfswagens
De overheid loopt 3 tot 6 miljard euro mis door de fiscale behandeling van bedrijfswagens. Dat blijkt donderdag uit een analyse door het Federaal Planbureau.

In België is bijna 60 procent van de nieuw verkochte personenwagens een bedrijfswagen, met een voordeel in natura voor de gebruiker. Als die gebruiker zelf integraal de kosten zou betalen voor zijn privéverplaatsingen met de bedrijfswagen, zou dit de overheid volgens het Planbureau 3 tot 6 miljard euro extra inkomsten opleveren.

De verklaring voor de ruime marge in de berekening is dat een aantal gegevens die nodig zijn voor de raming op dit moment niet beschikbaar zijn, zoals de waarde van de wagen na afschrijving op de tweedehandsmarkt en het aantal kilometers dat een persoon voor privédoeleinden rijdt, aldus het Planbureau.

Een afschaffing van de gunstige fiscale behandeling van bedrijfswagens zou volgens het Planbureau ook leiden tot een verschuiving in de samenstelling van het wagenpark, met een afname van het aandeel van zowel plug-in hybride wagens met benzinemotor als van elektrische wagens.

Voor de personenbelasting wordt het voordeel van alle aard (VAA) berekend in functie van de catalogusprijs en de leeftijd van de wagen, de aandrijflijn en het verschil tussen de CO2-uitstoot van de wagen en de gemiddelde uitstoot van de wagens die het jaar ervoor in België werden verkocht. Bedrijfswagens zijn volledig vrijgesteld van werknemersbijdragen aan de sociale zekerheid. Werkgeversbijdragen voor bedrijfswagens die ter beschikking worden gesteld van werknemers, hangen enkel af van de brandstof en de CO2-uitstoot van de wagen.

Platte belastingsverhoging terwijl iedereen weet dat we al aan de rechterkant van de Laffercurve zitten. Hoeveel keer moet er eigenlijk nog herhaald worden dat het probleem van Belgie niet aan de inkomstenzijde ligt, maar aan de uitgavenkant? Het water staat nu al aan de lippen van veel Belgische ondernemingen. Wat denk je dat dat gaat geven als de werkgevers die platte belastingsverhoging er nog eens gaan moeten bijpakken? Een bedrijfswagen zal voor de werkgever al snel een extra loonkost van 2K per maand betekenen. Het gevolg zal zijn dat er meer bedrijven failliet gaan en er meer op den dop komen te staan. Gevolg? Minder inkomsten, meer uitgaven.



Belgie haalt meer dan 50% van het BBP binnen aan belastingen. Dat is ruim voldoende. In geen 100 jaar laat Bouchez zoiets passeren.

IJsboer 17 september 2025 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10536526)
De regering moet geld vinden, veel geld.

Dat zei ik al toen de regering nog volop Sinterklaas speelde tijdens Vivaldi.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10536526)
Toevallig hoorde ik gisteren aan den toog dat de regering ook kijkt richting salariswagens.

Door de salariswagens zou de regering 3 tot 6 miljard euro inkomsten mislopen.
Volgens mijn bron wil de regering de fiscale voordelen voor salariswagens ferm afbouwen, en op termijn zelfs volledig afschaffen.
De bestaande contracten zouden mogen blijven, maar eens de wagen terug ingeleverd moet worden, zal dat zijn aan de nieuwe voorwaarden.

Eerlijk gezegd heb ik bij de N-VA deze signalen nog niet opgevangen.
Benieuwd wat hier van waar is, en indien het waar is, hoe de regering dat gaat uitfaseren.

Hier een link van de kostprijs (minderinkomsten) van salariswagens.
https://www.hbvl.be/binnenland/overh.../73955981.html

Overheid loopt 3 tot 6 miljard euro mis door fiscale behandeling van bedrijfswagens
De overheid loopt 3 tot 6 miljard euro mis door de fiscale behandeling van bedrijfswagens. Dat blijkt donderdag uit een analyse door het Federaal Planbureau.

In België is bijna 60 procent van de nieuw verkochte personenwagens een bedrijfswagen, met een voordeel in natura voor de gebruiker. Als die gebruiker zelf integraal de kosten zou betalen voor zijn privéverplaatsingen met de bedrijfswagen, zou dit de overheid volgens het Planbureau 3 tot 6 miljard euro extra inkomsten opleveren.

De verklaring voor de ruime marge in de berekening is dat een aantal gegevens die nodig zijn voor de raming op dit moment niet beschikbaar zijn, zoals de waarde van de wagen na afschrijving op de tweedehandsmarkt en het aantal kilometers dat een persoon voor privédoeleinden rijdt, aldus het Planbureau.

Een afschaffing van de gunstige fiscale behandeling van bedrijfswagens zou volgens het Planbureau ook leiden tot een verschuiving in de samenstelling van het wagenpark, met een afname van het aandeel van zowel plug-in hybride wagens met benzinemotor als van elektrische wagens.

Voor de personenbelasting wordt het voordeel van alle aard (VAA) berekend in functie van de catalogusprijs en de leeftijd van de wagen, de aandrijflijn en het verschil tussen de CO2-uitstoot van de wagen en de gemiddelde uitstoot van de wagens die het jaar ervoor in België werden verkocht. Bedrijfswagens zijn volledig vrijgesteld van werknemersbijdragen aan de sociale zekerheid. Werkgeversbijdragen voor bedrijfswagens die ter beschikking worden gesteld van werknemers, hangen enkel af van de brandstof en de CO2-uitstoot van de wagen.

Dan maakt het straks ook niet meer uit of je een stinkende benzine/diesel neemt of elektrische wagen. Dat wordt weer met popcorn in de hand naar het parlement kijken. Hier is het laatste nog niet over gezegd; lees: Ik zie uitfaseren niet snel gebeuren, hervormen misschien wel.

graaf de bethune 17 september 2025 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10538066)
Er zijn subsidies en subsidies hé.
Eerst eens kijken wat aanzien wordt als subsidie.
66 miljard lijkt me extreem veel.

Eventjes opzoeking gedaan..... Vlaanderen alleen gaf in 2024 een slordige 18 miljard aan subsidies uit......dus die 66 miljard op federaal niveau.... de media was klaar en duidelijk hierin...... 66 miljard waarvan volgens experten 15% onterecht toegewezen.....

Witte Kaproen 17 september 2025 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10536659)
Het zou kunnen dat de meeste salariswagens zich in Vlaanderen bevinden, zoals er ook het meeste bedrijven en werkenden in Vlaanderen zijn.
Daar onmiddellijk transfers aan verbinden, zou ik nu wel niet doen.

Ik weet trouwens niet wat er juist van aan is, maar dat er heilige huisjes zullen moeten sneuvelen, is een feit.

Enerzijds zou het de regering helpen met de begroting, anderzijds zou dit een rem kunnen zetten op de elektrificatie van ons wagenpark.

Na de meerwaardetaks op aandelen ,

die ook voor het overgrote deel door de Vlamingen zal betaald worden ,nu nog

eens de voordelen van de firma wagen afschaffen is de Vlamingen tweemaal

bij de bok zetten.

Dat zou zeker slecht aflopen voor de N-VA bij de volgende verkiezingen.

graaf de bethune 17 september 2025 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 10538217)
Na de meerwaardetaks op aandelen ,

die ook voor het overgrote deel door de Vlamingen zal betaald worden ,nu nog

eens de voordelen van de firma wagen afschaffen is de Vlamingen tweemaal

bij de bok zetten.

Dat zou zeker slecht aflopen voor de N-VA bij de volgende verkiezingen.

Over die meerwaardetaks gesproken. Op 31 december 2025 zal men dan een inventaris doen van de waarde van je aandelen, beleggingsfondsen enz. Waar zit het addertje. Stel, u heeft op 31 12 25 een pakket aandelen ter waarde van 10.000 euro. In de loop van 2026 stijgt dit pakket naar laat ons zeggen een waarde van 12000 euro maw een meerwaarde van 2000 euro en u besluit te verkopen. Strikt genomen is er geen meerwaarde verschuldigd vermits je geen 10.000 euro meerwaarde hebt. Helaas, bij verkoop van je aandelenpakket zal de bank automatisch 10% bronheffing afhouden van je 2000 euro meerwaarde tenzij je in het verkooporder aangeeft dat je geen bronheffing wil. Waarom doet de bank dit, omdat ze niet weten of je bij andere banken ook nog effekten hebt die misschien samen een meerwaarde van 10.000 euro realiseren. Dus, indien de bank de bronheffing van 200 euro afhoudt dan moet je dat 2 jaar later bij je belastingaangifte vermelden om dit te kunnen recuperen. Velen zullen dit niet weten of vergeten.....maw, 200 euro in de pocket van De Wever en zijn Arizonahandlangers.... en op die extra inkomst boven de echte meerwaardebelasting rekenen ze op....

Witte Kaproen 17 september 2025 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 10538224)
Over die meerwaardetaks gesproken. Op 31 december 2025 zal men dan een inventaris doen van de waarde van je aandelen, beleggingsfondsen enz. Waar zit het addertje. Stel, u heeft op 31 12 25 een pakket aandelen ter waarde van 10.000 euro. In de loop van 2026 stijgt dit pakket naar laat ons zeggen een waarde van 12000 euro maw een meerwaarde van 2000 euro en u besluit te verkopen. Strikt genomen is er geen meerwaarde verschuldigd vermits je geen 10.000 euro meerwaarde hebt. Helaas, bij verkoop van je aandelenpakket zal de bank automatisch 10% bronheffing afhouden van je 2000 euro meerwaarde tenzij je in het verkooporder aangeeft dat je geen bronheffing wil. Waarom doet de bank dit, omdat ze niet weten of je bij andere banken ook nog effekten hebt die misschien samen een meerwaarde van 10.000 euro realiseren. Dus, indien de bank de bronheffing van 200 euro afhoudt dan moet je dat 2 jaar later bij je belastingaangifte vermelden om dit te kunnen recuperen. Velen zullen dit niet weten of vergeten.....maw, 200 euro in de pocket van De Wever en zijn Arizonahandlangers.... en op die extra inkomst boven de echte meerwaardebelasting rekenen ze op....

Als Bart nu ook geen stappen in de richting van het confederalisme zal kunnen

zetten ,zal de meerwaardetaks hetzelfde effect op de N-VA hebben ,

als het goedkeuren van vreemdelingenstemrecht

op de Open-Vld gehad heeft.:-(

Dadeemelee 17 september 2025 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10536526)
De regering moet geld vinden, veel geld.
Toevallig hoorde ik gisteren aan den toog dat de regering ook kijkt richting salariswagens.

Door de salariswagens zou de regering 3 tot 6 miljard euro inkomsten mislopen.
Volgens mijn bron wil de regering de fiscale voordelen voor salariswagens ferm afbouwen, en op termijn zelfs volledig afschaffen.
De bestaande contracten zouden mogen blijven, maar eens de wagen terug ingeleverd moet worden, zal dat zijn aan de nieuwe voorwaarden.

Eerlijk gezegd heb ik bij de N-VA deze signalen nog niet opgevangen.
Benieuwd wat hier van waar is, en indien het waar is, hoe de regering dat gaat uitfaseren.


Hier een link van de kostprijs (minderinkomsten) van salariswagens.
https://www.hbvl.be/binnenland/overh.../73955981.html

Overheid loopt 3 tot 6 miljard euro mis door fiscale behandeling van bedrijfswagens
De overheid loopt 3 tot 6 miljard euro mis door de fiscale behandeling van bedrijfswagens. Dat blijkt donderdag uit een analyse door het Federaal Planbureau.

In België is bijna 60 procent van de nieuw verkochte personenwagens een bedrijfswagen, met een voordeel in natura voor de gebruiker. Als die gebruiker zelf integraal de kosten zou betalen voor zijn privéverplaatsingen met de bedrijfswagen, zou dit de overheid volgens het Planbureau 3 tot 6 miljard euro extra inkomsten opleveren.

De verklaring voor de ruime marge in de berekening is dat een aantal gegevens die nodig zijn voor de raming op dit moment niet beschikbaar zijn, zoals de waarde van de wagen na afschrijving op de tweedehandsmarkt en het aantal kilometers dat een persoon voor privédoeleinden rijdt, aldus het Planbureau.

Een afschaffing van de gunstige fiscale behandeling van bedrijfswagens zou volgens het Planbureau ook leiden tot een verschuiving in de samenstelling van het wagenpark, met een afname van het aandeel van zowel plug-in hybride wagens met benzinemotor als van elektrische wagens.

Voor de personenbelasting wordt het voordeel van alle aard (VAA) berekend in functie van de catalogusprijs en de leeftijd van de wagen, de aandrijflijn en het verschil tussen de CO2-uitstoot van de wagen en de gemiddelde uitstoot van de wagens die het jaar ervoor in België werden verkocht. Bedrijfswagens zijn volledig vrijgesteld van werknemersbijdragen aan de sociale zekerheid. Werkgeversbijdragen voor bedrijfswagens die ter beschikking worden gesteld van werknemers, hangen enkel af van de brandstof en de CO2-uitstoot van de wagen.

Ik heb dat al jaren zitten zeggen. Salariswagens afschaffen.

Johan Daelemans 17 september 2025 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10536526)
De regering moet geld vinden, veel geld.

Hier (Frankrijk) spreekt men over een belasting voor de gezinnen met een vermogen boven de 100 miljoen euro.
Het zou gaan om zo'n 4000 gezinnen.
Rap rekenen ...

https://www.vie-publique.fr/loi/2974...osition-de-loi

Proposition de loi instaurant un impôt plancher de 2% sur le patrimoine des ultrariches

Wetsvoorstel voor de invoering van een minimumbelasting van 2% op de activa van de ultrarijken


Ongeveer 80% van de Fransen zijn voorstander.

Boduo 18 september 2025 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 10538327)
Hier (Frankrijk) spreekt men over een belasting voor de gezinnen met een vermogen boven de 100 miljoen euro.
Het zou gaan om zo'n 4000 gezinnen.
Rap rekenen ...

https://www.vie-publique.fr/loi/2974...osition-de-loi

Proposition de loi instaurant un impôt plancher de 2% sur le patrimoine des ultrariches

Wetsvoorstel voor de invoering van een minimumbelasting van 2% op de activa van de ultrarijken


Ongeveer 80% van de Fransen zijn voorstander.

OK maar de Belgische regering moet beginnen met minder(of géén) subsidies te geven aan jan & alleman.

:oops::oops::oops:

Xenophon 18 september 2025 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 10538296)
Als Bart nu ook geen stappen in de richting van het confederalisme zal kunnen

zetten ,zal de meerwaardetaks hetzelfde effect op de N-VA hebben ,

als het goedkeuren van vreemdelingenstemrecht

op de Open-Vld gehad heeft.:-(

We kunnen het alleen maar hopen, want ik denk dat de meeste mensen nu wel begrijpen dat er met de N-VA geen onafhankelijk Vlaanderen komt.

Ik neem zelfs aan de de oude VU kiezers die nog leven hun - leve Belgie - partij gevonden hebben.

daiwa 18 september 2025 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10538509)
We kunnen het alleen maar hopen, want ik denk dat de meeste mensen nu wel begrijpen dat er met de N-VA geen onafhankelijk Vlaanderen komt.

Ik neem zelfs aan de de oude VU kiezers die nog leven hun - leve Belgie - partij gevonden hebben.

Natuurlijk komt er geen onafhankelijk Vlaanderen als het van De Wever afhangt.
Dat heeft hij zélf gezegd.

Glennos1 18 september 2025 10:58

Wetende dat de begroting redelijk in orde was na de laatste termijn van DeHaene.

Verhofstadt en De Croo hebben het totaal naar de klote gedaan.
Zelfs de regering Di Rupo was eigenlijk nog best OK voor toekomstige begrotingstermen.

Het laatste wat je wil is blijkbaar een liberaal van de OVLD als premier die dan anti-liberaal beleid steeds opnieuw uitvoert.

Xenophon 18 september 2025 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 10538528)
Natuurlijk komt er geen onafhankelijk Vlaanderen als het van De Wever afhangt.
Dat heeft hij zélf gezegd.

Ja, BDW gaat voor een federale confederale monarchie.

reservespeler 18 september 2025 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10538590)
Ja, BDW gaat voor een federale confederale monarchie.

Ge komt precies klaar!
A.S.

morte-vivante 18 september 2025 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10538298)
Ik heb dat al jaren zitten zeggen. Salariswagens afschaffen.

:cheer: symptoombestrijding :cheer:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be