![]() |
Spoorvakbonden kosten de overheid 8 miljoen / jaar.
Bron: N-VA
in 2024 werkten 58 werknemers van het spoor (NMBS en Infrabel) fulltime voor de vakbonden, kostprijs voor de belastingbetaler is 4,6 miljoen euro. In 2024 kregen de spoorbonden 3,5 miljoen euro dotatie van de overheid. Ondertussen:
Dit is volgens Dorien Cuylaerts (N-VA) niet meer te verantwoorden. Miljoenen euro's vloeien naar vakbondswerk, die privéleges moeten dringend herzien worden, aldus Dorien. Eigenlijk sponsort de overheid de stakingskas, waarna de vakbonden staken tegen diezelfde overheid. |
Eigenlijk, wat zou het uitmaken dat "het spoor" permanent zou staken?
Dan betaald de vakbond de stakers. En is de dienstverlening extreem stabiel. |
Citaat:
|
Typisch NVA...
Alles wat fout loopt.... is de schuld van iemand anders. En nogal vaak zijn dat de vakbonden. Dat de acties van de bonden vaker een symptoom dan een oorzaak van de problemen bij het spoor zijn... nee, daar gaan we over zwijgen. Als we onze aanhang lang genoeg in de oren blazen dat de schuld bij de vakbonden ligt, geloven ze ons op den duur wel weer en dan kunnen we eindelijk eens ingrijpen in de macht van de vakbonden. Dat die de gewone werkmens vertegenwoordigen en dat die gewone werkmens daar jaar en dag voor gevochten heeft... daar gaan we even aan voorbij. De 'gewone werkmens' is nu niet direct de persoon waar NVA wakker van ligt. |
1 Bijlage(n)
En de NVA sloot ~5 jaar geleden een deal met de PS...
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be