Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Hollandse Mattentaart. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=274653)

Dadeemelee 30 september 2025 20:20

Hollandse Mattentaart.

Ik zit nu naar een aflevering van The Good Ship Murders te kijken. Daarin is er iemand die een Nederlander speelt.
Op een zeker moment bestelt hij een mattentaart volgens het recept van zijn moeder. Nu zou het eventueel kunnen dat zijn moeder van Gietsbergen is, maar toen ze met de mattentaart afkwamen lagen er drie pistolees met hesp op dat bord.

Herr Flick 1 oktober 2025 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10543954)
Ik zit nu naar een aflevering van The Good Ship Murders te kijken. Daarin is er iemand die een Nederlander speelt.
Op een zeker moment bestelt hij een mattentaart volgens het recept van zijn moeder. Nu zou het eventueel kunnen dat zijn moeder van Gietsbergen is, maar toen ze met de mattentaart afkwamen lagen er drie pistolees met hesp op dat bord.

Het had ook een frikadellentaart kunnen zijn.

maar ik dacht dat je een horror fan was ? Maar ik geef toe dat al het blood and goor van de Texas Chainsaw Massacre verbleekt bij de gedachte aan een frikandellentaart. En dan hebben we het nog niet gehad over een broodje kroket.

Dadeemelee 1 oktober 2025 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10544437)

maar ik dacht dat je een horror fan was ? Maar ik geef toe dat al het blood and goor van de Texas Chainsaw Massacre verbleekt bij de gedachte aan een frikandellentaart. En dan hebben we het nog niet gehad over een broodje kroket.

Horror, sf, fantasy, detectives en whodunnit’s. :lol:

Dadeemelee 1 oktober 2025 21:07

Citaat:

En nu zit ik naar Gossip Girl te kijken (had daar al veel van gehoord en het stond vooraan op HBO). :lol:

Ik herinner mij de middelbare school toch anders. De ‘meisjes’ zien er stuk voor stuk topmodellen uit die zo op de voorpagina van Vogue kunnen. De ‘jongens’ idem. Er is er eentje die de ‘onopvallende onaantrekkelijke jongen’ speelt. Ja zeg?

En ze zijn volgens mij allemaal eerder 25 dan 15.

Adam Smith 3 oktober 2025 00:14

Citaat:

Een broodje kroket met mosterd is best lekker, simpel maar geen horror, ik heb wel liever een Brabantse kroket (met draadjesvlees) dan een Amsterdamse kroket (hamblokjes).
Ik ben wel geen fan van Frikandeltaart of zelfs een Frikandelbroodje, dus zou snappen dat een Belgische culinaire snob, dit horror zou vinden.;-)

Jay-P. 3 oktober 2025 01:45

Asjemenou...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10543954)

Een Nederlander en voedsel is als een Vlondereir en taal.
"C'est la vie" zou de Witte schrijven.

P.S.: Mijn favoriete mattentaarten (destijds) kwamen van een klein bakkerijtje uit Sint-Maria-Lierde, niet uit "Giesbaarghe".
Daar dronken ze viskes.

Herr Flick 3 oktober 2025 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10544495)
En nu zit ik naar Gossip Girl te kijken (had daar al veel van gehoord en het stond vooraan op HBO). :lol:

Ik herinner mij de middelbare school toch anders. De ‘meisjes’ zien er stuk voor stuk topmodellen uit die zo op de voorpagina van Vogue kunnen. De ‘jongens’ idem. Er is er eentje die de ‘onopvallende onaantrekkelijke jongen’ speelt. Ja zeg?

Bij ons zaten er niet eens meisjes in de klas. Men only, niet dat het op de Blue Oyster bar leek of zo he, ;-)

Herr Flick 3 oktober 2025 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 10544978)
Een broodje kroket met mosterd is best lekker, simpel maar geen horror, ik heb wel liever een Brabantse kroket (met draadjesvlees) dan een Amsterdamse kroket (hamblokjes).
Ik ben wel geen fan van Frikandeltaart of zelfs een Frikandelbroodje, dus zou snappen dat een Belgische culinaire snob, dit horror zou vinden.;-)

ik eet dien brol ook wel eens, trouwens goede herinneringen aan de Febo ;-)

Herr Flick 3 oktober 2025 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10544495)

Nu moet ik wel zeggen dat het lot mij toch eens heel gunstig gezind geweest is, en zo eens verplicht een dag op stap ben geweest met een 5 tal exemplaren die stuk voor stuk in uw feuilleton hadden kunnen meedoen. (ze waren inderdaad wel bijna 25).

De opdracht bestond erin te babysitten en gids te spelen, zo was de studiebegeleider er vanaf. Er zijn ergere dingen om studiepunten te verzamelen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be