Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Greta Thunberg professionele activiste of ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=274693)

reservespeler 8 oktober 2025 08:28

Greta Thunberg professionele activiste of ...

Is Greta Thunberg een ‘professionele activiste’ die voor verschillende doelen op straat komt, zoals Gwendolyn Rutten zegt? “Ze dreigt wel sympathie te verliezen”

https://www.hbvl.be/buitenland/is-gr.../95875843.html

“Het is goed dat mensen op straat komen, maar ik heb er toch een raar gevoel bij als het activisten zijn die telkens voor iets anders op straat komen. Eerst voor het klimaat, nu tegen Israël. Wat is het volgende? Het komt voor mij minder oprecht over. Het lijkt erg op professioneel activisme”, reageerde Gwendolyn Rutten maandagavond in De afspraak op beelden van de vrijlating van de opvarenden van de Global Sumud Flotilla, onder wie Greta Thunberg. Rutten had de indruk dat actievoeren voor de Zweedse “het doel op zich” is geworden en dat de Flotilla haar niet nodig had om in de aandacht te komen.

Wat denken jullie hier van?

maddox 8 oktober 2025 08:34

Dat mormeltje is een marionet. Niks meer, niks minder. Maar een heel goeie, omdat ze zichzelf geloofd.

quercus 8 oktober 2025 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10546802)
Is Greta Thunberg een ‘professionele activiste’ die voor verschillende doelen op straat komt, zoals Gwendolyn Rutten zegt? “Ze dreigt wel sympathie te verliezen”

https://www.hbvl.be/buitenland/is-gr.../95875843.html

“Het is goed dat mensen op straat komen, maar ik heb er toch een raar gevoel bij als het activisten zijn die telkens voor iets anders op straat komen. Eerst voor het klimaat, nu tegen Israël. Wat is het volgende? Het komt voor mij minder oprecht over. Het lijkt erg op professioneel activisme”, reageerde Gwendolyn Rutten maandagavond in De afspraak op beelden van de vrijlating van de opvarenden van de Global Sumud Flotilla, onder wie Greta Thunberg. Rutten had de indruk dat actievoeren voor de Zweedse “het doel op zich” is geworden en dat de Flotilla haar niet nodig had om in de aandacht te komen.

Gretaatje is nog erg jong maar we mogen er zeker van zijn dat dit autistisch kind als beroeps-activiste en beroepsbetoger een grote toekomst tegemoet gaat. Maar ze mag niet overdrijven, zo niet ontstaat er bij de toeschouwers een reactie in de aard van “daar is ze alweer…”.

Knuts 8 oktober 2025 08:38

Je kan kritiek hebben op sommige van haar acties of standpunten.
Anderzijds is het ontegensprekelijk zo dat ze in de weinige jaren van haar bestaan al enorm veel voor het Goede in de wereld verwezenlijkt heeft.

Zoals bijvoorbeeld (niet exhaustieve lijst):
1.

(even geduld aub)

Vette Pois(s)on 8 oktober 2025 08:41

ik zie ze al een gezin stichten

quercus 8 oktober 2025 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 10546814)

Ja, met een Zweed van 2,10 meter.

maddox 8 oktober 2025 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 10546814)

Ze gaat niet veel keuze hebben, een Hermafrodiete mulat met 1 been en trisometrie 21. Die liggen niet in't zelfde schab als Pol&Soccers in België.

patrickve 8 oktober 2025 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10546807)
Maar ze mag niet overdrijven, zo niet ontstaat er bij de toeschouwers een reactie in de aard van “daar is ze alweer…”.

Zie ginds komt de stoomboot uit Zweden weer aan
Hij brengt ons Gretaatje ik zie ze al staan...

Bach 8 oktober 2025 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10546802)
“Het is goed dat mensen op straat komen, maar ik heb er toch een raar gevoel bij als het activisten zijn die telkens voor iets anders op straat komen. Eerst voor het klimaat, nu tegen Israël. Wat is het volgende? Het komt voor mij minder oprecht over.

Een beetje je zoals het gros van de Vlaamse politici? Eerst zijn ze minister van dit en dan van iets anders. Dan weer parlementslid en dan weer burgemeester. Voor of tegen. Draaiend met de carrière wind maar steeds gehoorzaam.

Gelukkig is er nog Gwendolyn. Die heeft maar over één thema een opinie naar buiten te brengen. Of wacht...

Greta Thunberg toont dat ze minder een instrument is dan aanvankelijk gedacht toen men haar gebruikte omwille van 'het klimaat'. En dat zint machthebbers niet. Nu dient ze geëlimineerd via een of ander schandaal of zwart sprekerij. Zeker nadat ze op de tenen getrapt heeft van de westerse elite door een probleem te hebben met westers gesteunde en gedoogde massamoord en genocide. Een fucking geweten gecreëerd precies. Dat kunnen we niet hebben. Ban ze naar Politics.be. Daar heeft men daar minder last van.

Zipper 8 oktober 2025 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 10546849)
Een beetje je zoals het gros van de Vlaamse politici? Eerst zijn ze minister van dit en dan van iets anders. Dan weer parlementslid en dan weer burgemeester. Voor of tegen. Draaiend met de carrière wind maar steeds gehoorzaam.

Greta Thunberg toont dat ze minder een instrument is dan aanvankelijk gedacht toen men haar gebruikte omwille van 'het klimaat'. En dat zint machthebbers niet. Nu dient ze geëlimineerd via een of ander schandaal of zwart sprekerij. Zeker nadat ze op de tenen getrapt heeft van de westerse elite door een probleem te hebben met westers gesteunde en gedoogde massamoord en genocide. Een fucking geweten gecreëerd precies. Dat kunnen we niet hebben. Ban ze naar Politics.be. Daar heeft men daar minder last van.

Stop eens met die flauwekul. Hamas heeft al twee jaar de kans gehad om zich over te geven en zo de oorlog te stoppen.

reservespeler 8 oktober 2025 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10546853)
Stop eens met die flauwekul. Hamas heeft al twee jaar de kans gehad om zich over te geven en zo de oorlog te stoppen.

Inderdaad.
Ze kunnen die "genocide" onmiddellijk stoppen.
Zonder die aanval, gisteren 2 jaar geleden, was er zelfs geen sprake van oorlog.

Ze hebben Israël aangevallen in de hoop dat deze overkill zouden reageren (gisteren op Terzake of op de Afspraak).

Vlad 9 oktober 2025 06:33

'professioneel activisme' ?

Vergeet vooral het adjectief 'gesubsidieerd' er niet voor te plaatsen beste Gwendolyn.

gunter5148 9 oktober 2025 06:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10547079)
'professioneel activisme' ?

Vergeet vooral het adjectief 'gesubsidieerd' er niet voor te plaatsen beste Gwendolyn.

Het wordt elke dag duidelijker dat ngo’s de wortel van het kwaad zijn.
Niet gouvernementele organisaties die politieke plannen uitvoeren.
Het is van een ongekend cynisme.
https://www.zerohedge.com/technology...ine-sows-chaos

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be