Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ambras in Middelkerke (Dedecker vs Descheemaecker) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=274775)

Dadeemelee 20 oktober 2025 19:09

Ambras in Middelkerke (Dedecker vs Descheemaecker)

Het was voorspelbaar. De twee NVA ambetanterikken hebben ruzie.

https://www.nieuwsblad.be/binnenland.../98451062.html

Citaat:

Maar de eerste verjaardag van hun verstandshuwelijk is een zure. Want ook als eerste schepen schiet Descheemaecker nu met scherp op Dedecker. Hij dreigt ermee om tegen het voorliggende ruimtelijke beleidsplan te stemmen. Twistpunt: Dedecker wil een woontoren van twintig verdiepingen in Westende-Bad, Descheemaecker niet. Verder vindt hij dat de geplande ringweg rond Middelkerke veel te duur uitvalt. Alleen: Dedecker rekent voor die ringweg op meer dan 50 miljoen euro van Vlaanderen. “Die miljoenen zijn mij beloofd door de N-VA-top”, zegt Dedecker. “Ze zijn de enige reden waarom ik met mijnheer Descheemaecker in zee ben gegaan.”

Boeit niet, zegt Descheemaecker: “Ik vraag gewoon een correcte uitvoering van het akkoord dat we hebben gesloten, en dat zegt dat die ringweg budgetneutraal moet zijn voor de gemeente.” Dat zijn partijtop die miljoenen beloofde aan Dedecker? “Kan misschien zijn. Ik heb daar totaal geen bevestiging van.”

Dedecker voelt zich andermaal gepakt. Temeer omdat Descheemaecker zijn bezwaren ventileerde in een interview op de regiopagina’s van HLN. “Ben ik ambetant? Ik ben verrast, door deze persoonlijke aanval. Ik ben geschrokken, dat ons conflict zo snel opnieuw de kop opsteekt. En ik neem dit niet, van een coalitiepartner. Pas op, mijn deur staat open. Maar ik heb mijnheer Descheemaecker niet gezien of gehoord. Hij valt mij liever aan in de pers. Dan hoef ik hem ook niet te zien of te horen. Toch niet voor dinsdag.”

“Wat ik zeg, is niet agressief bedoeld. Maar ik heb toch het recht om af en toe iets te zeggen? Ik moet ook soms dingen lezen van Jean-Marie”
Marc Descheemaecker

“Mijnheer zegt dat hij ons ruimtelijk beleidsplan niet zal stemmen? Wel, dan ligt zijn C4 klaar”
Valt het stadsbestuur of krijgt JMDD zijn miljoenen van het NVA?

Nr.10 20 oktober 2025 19:12

Beide politici laten zich verleiden tot emo-politiek, die ons recht de afgrond inleidt.
Ga daarmee naar China.

Dadeemelee 20 oktober 2025 19:24

Ook een goeie is dat Dedecker terloops verklapt dat hij omgekocht is door de NVA (voor 50 miljoen) om met Descheemaeker een bestuur te vormen. En wij maar inleveren.

Alleen: Dedecker rekent voor die ringweg op meer dan 50 miljoen euro van Vlaanderen. “Die miljoenen zijn mij beloofd door de N-VA-top”, zegt Dedecker. “Ze zijn de enige reden waarom ik met mijnheer Descheemaecker in zee ben gegaan.”

Nr.10 20 oktober 2025 19:24

Ga daarmee naar China.

daiwa 20 oktober 2025 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10551518)
Het was voorspelbaar. De twee NVA ambetanterikken hebben ruzie.

Dubbel.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=274772

Dadeemelee 20 oktober 2025 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 10551536)

Sorry, my bad. Niet gezien.

Onzijdig 20 oktober 2025 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10551538)
Sorry, my bad. Niet gezien.

Bij de De Decker en De Sheemaeker geldt maar één regel: eigenbelang eerst.

E. Gidius 20 oktober 2025 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10551518)
Valt het stadsbestuur of krijgt JMDD zijn miljoenen van het NVA?

Oei, was er daar geen plan-B waarin het VB in de meerderheid zou komen? Plan-B dat geaborteerd is onder druk van de N-VA top? En heeft JDD gebogen voor die druk omdat die N-VA top hem onder de tafel het geld voor zijn ringweg toegezegd heeft?

Citaat:

“Mijnheer zegt dat hij ons ruimtelijk beleidsplan niet zal stemmen? Wel, dan ligt zijn C4 klaar”
Dreigt De Decker hier openlijk met het doorbreken van het cordon? :-D

E. Gidius 20 oktober 2025 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10551525)
Ook een goeie is dat Dedecker terloops verklapt dat hij omgekocht is door de NVA (voor 50 miljoen) om met Descheemaeker een bestuur te vormen. En wij maar inleveren.

Alleen: Dedecker rekent voor die ringweg op meer dan 50 miljoen euro van Vlaanderen. “Die miljoenen zijn mij beloofd door de N-VA-top”, zegt Dedecker. “Ze zijn de enige reden waarom ik met mijnheer Descheemaecker in zee ben gegaan.”

Ik denk dat het niet de bedoeling was dat De Decker die "Atoma-schrift" belofte openbaar zou maken. :-D

Vlad 21 oktober 2025 06:49

Citaat:

Dedecker rekent voor die ringweg op meer dan 50 miljoen euro van Vlaanderen. “Die miljoenen zijn mij beloofd door de N-VA-top”, zegt Dedecker. “Ze zijn de enige reden waarom ik met mijnheer Descheemaecker in zee ben gegaan.”
50 miljoen euro uit de staatskas om het cordon niet te doorbreken in kutdorp Middelkerke ... 2.500 euro per inwoner ... goed beleid volgens de NV-A top ... ik word ondertussen even graag Vlaming genoemd als Belg ...

Skobelev 21 oktober 2025 07:48

Twee parasitaire egotrippende opportunisten.

dalibor 21 oktober 2025 07:55

The battle of the breedsmoelkikkers

Witte Kaproen 21 oktober 2025 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 10551578)
Bij de De Decker en De Sheemaeker geldt maar één regel: eigenbelang eerst.

Door hun wederzijdse aversie zou het Cordon wel eens kunnen gaan breken in Middelkerke.

Pandareus 21 oktober 2025 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 10551690)
The battle of the breedsmoelkikkers

Dat gaat daar een gezellige vergadering van het schepencollege worden vanavond. :lol:

Dadeemelee 21 oktober 2025 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10551604)
Oei, was er daar geen plan-B waarin het VB in de meerderheid zou komen? Plan-B dat geaborteerd is onder druk van de N-VA top? En heeft JDD gebogen voor die druk omdat die N-VA top hem onder de tafel het geld voor zijn ringweg toegezegd heeft?

Dreigt De Decker hier openlijk met het doorbreken van het cordon? :-D

Het C4 van De Scheemaecker = geen gemeentebestuur meer, wat dan? Gaat Dedecker dan nog meer miljoenen van De Wever vragen?

Witte Kaproen 21 oktober 2025 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10551931)
Het C4 van De Scheemaecker = geen gemeentebestuur meer, wat dan? Gaat Dedecker dan nog meer miljoenen van De Wever vragen?

Nieuw gemeentebestuur Jean -Marie De Decker met het VB.

Dit is ook nog Forza Flandria en het onzalige Cordon weer doorbroken.

Vlad 21 oktober 2025 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 10551711)
Door hun wederzijdse aversie zou het Cordon wel eens kunnen gaan breken in Middelkerke.

Het VB zou goed zot moeten zijn om De Decker te steunen - met zijn woontoren dubbel zo hoog als de rest van de flatlantic wall en veel te dure met belastinggeld betaalde autostrade rond zijn dorp - gewoon om het cordon nog eens te doorbreken.

Witte Kaproen 21 oktober 2025 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10551961)
Het VB zou goed zot moeten zijn om De Decker te steunen - met zijn woontoren dubbel zo hoog als de rest van de flatlantic wall en veel te dure met belastinggeld betaalde autostrade rond zijn dorp - gewoon om het cordon nog eens te doorbreken.

Waarom zou het doorbreken van het Cordon zot zijn?

In Oostende, Knokke en zelfs Vlissingen staan er ook hoge woontorens aan de kust.

In Ninove is het Cordon ook doorbroken en daar zijn ze goed bezig.

E. Gidius 21 oktober 2025 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 10551984)
In Oostende, Knokke en zelfs Vlissingen staan er ook hoge woontorens aan de kust.

In Heist ook en hij is afschuwelijk. Het parket moet nagaan wie daar allemaal geld voor in zijn zakken gestoken heeft.

Boduo 22 oktober 2025 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10551995)
In Heist ook en hij is afschuwelijk. Het parket moet nagaan wie daar allemaal geld voor in zijn zakken gestoken heeft.

Da's niet moeilijk: de architect & de aannemer.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be