Vlaanderen_onafhankelijk |
8 januari 2005 18:32 |
In de P-magazine van deze week staat een artikel van één van hun redacteurs die een week met een internationale groep olijven was gaan plukken in Palestijnse gebieden, en wat ik daarin las deed me toch met verstomming staan.
Olijfboomgaarden die 'te dicht' bij Israëlische kolonies lagen mochten door Palestijnen zelf niet betreden worden. De internationale groep mocht dat wel aangezien zij door Israël aanzien worden als 'internationals' en dus meer vrijheid krijgen dan de Palestijnen zelf, op hun eigen eigendommen nottabene.
Meer nog, vanuit de nabijgelegen kolonies keken zwaarbewapende kolonisten (met o.a. M16-geweren), gewone burgers en dus geen politieagenten of soldaten, toe en begonnen sommigen zelfs met stenen te gooien naar de plukkers. De aanwezige militairen richtten hun wapens op... de Palestijnen.
Bovendien worden boomgaarden regelmatig bestookt met mortiergranaten vanuit de kolonies (terroristen?).
Hele boomgaarden worden overigens vernield voor de bouw van de veiligheidsmuur en de bouw van nieuwe kolonies die zwaar bewaakt worden door het leger (soms tot 4.000 militairen voor een kolonie van hoop en al 500 burgers) en een dubieuze politiemacht die uitrukt als het het leger teveel wordt.
Israël heeft Palestina volgebouwd met bypasswegen tussen de kolonies enerzijds en tussen de kolonies en Jeruzalem anderzijds. De Palestijnse wegen die op de bypasswegen uitkwamen, werden gesaboteerd met diepe kuilen en door het asfalt weg te halen zodat auto's niet meer op de bypasswegen geraakten.
Een jood legt een afstand af in 45' waarover een Palestijn zes uur kwijt is. Het is in Palestina immers enkel mogelijk om zich met de wagen district per district te begeven (althans voor Palestijnen) waardoor Palestinen moeten rekenen op vrienden ofwel de taxi moeten nemen die ook weer niet verder mag dan zijn districtsgrens.
In Hebron bouwden Israëlische burgers hun huizen bovenop... de huizen van Palestijnen. Hun afval wordt gewoon naar beneden gesmeten. Om te voorkomen dat die nog langer tussen de aanwezige Palestijnen zouden vallen, werden er metalen netten gehangen die het afval moesten opvangen, maar de stank blijft natuurlijk.
Het artikel staat vol met andere flagrante schendingen van de mensenrechten. Je kan de P-Magazine nu bezwaarlijk een wetenschappelijk tijdschrift noemen maar het artikel en vooral de foto's spreken wel voor zich.
Vooraleer alweer uitgemaakt te worden voor jodenhater, anti-semiet en vooraleer bovenstaande weer afgedaan wordt als anti-semitische en pro-Palestijnse propaganda, wil ik er echter wel aan toevoegen dat de modale Israëlische burger hier niets aan kan doen. Het zijn de kolonisten, meestal migranten die door de regering met goedkope grond gelokt worden, die hier de beest uithangen en in se niet beter zijn dan de gemiddelde Palestijnse terrorist...
Het ergste van alles is nog dat dit gebeurd met medeweten van de Israëlische regering, meer nog, ze neemt er actief aan deel.
Wat ik hiermee wil zeggen, pascal l en consoorten, haal die oogkleppen af en bekijk deze situatie door beide brillen. Ik heb dat al lang geleden ook gedaan en het heeft mij nog geen kwaad gedaan...
|