Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Opmerke?*lijk offensief van CM: tot 3.000 euro voordeel voor jonge gezinnen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=274951)

reservespeler 1 december 2025 10:29

Opmerke?*lijk offensief van CM: tot 3.000 euro voordeel voor jonge gezinnen

Opmerke?*lijk offensief van CM: tot 3.000 euro voordeel voor jonge gezinnen.

Ik denk niet dat onze sociale zekerheid hiervoor dient.
Misschien een reden om de ziekenkassen af te schaffen, hier zit blijkbaar nog veel vet op.

https://www.hln.be/binnenland/opmerk...nnen~af048c21/

Karel Martel B 1 december 2025 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10563458)
Ik denk niet dat onze sociale zekerheid hiervoor dient.

Dit lijkt me eerder een transfer van leden zonder kinderen naar leden met kinderen.

E. Gidius 1 december 2025 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 10563469)
Dit lijkt me eerder een transfer van leden zonder kinderen naar leden met kinderen.

Als dat waar zou zijn, dan is het toch een goede zaak? Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe elke maatregel ten gunste van grote(re) gezinnen op weerstand stoot bij conservatieven (we zien dat ook in de VS bij MAGA).

Skobelev 1 december 2025 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10563470)
Als dat waar zou zijn, dan is het toch een goede zaak? Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe elke maatregel ten gunste van grote(re) gezinnen op weerstand stoot bij conservatieven (we zien dat ook in de VS bij MAGA).

Omdat er nu al teveel mensen op de planeet zijn?

Karel Martel B 1 december 2025 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10563470)

De mensen worden verplicht aan te sluiten bij een ziekenkas.

Het lijkt me dan dat het niet aan ziekenkassen is om aan extra herverdeling te doen bovenop wat de staat reeds doet.

Het zou anders zijn moest ik volledig vrij zijn van al dan niet diensten en producten van bedrijf X te gebruiken.

E. Gidius 1 december 2025 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10563472)
Omdat er nu al teveel mensen op de planeet zijn?

Waar ligt uw belang in het opnemen voor de planeet?

Er zijn allicht teveel Afrikanen, misschien ook Aziaten, maar zeker niet teveel blanke westerlingen. Eerder te weinig.

E. Gidius 1 december 2025 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 10563494)

Het lijkt me dan dat het niet aan ziekenkassen is om aan extra herverdeling te doen bovenop wat de staat reeds doet.

Het zou anders zijn moest ik volledig vrij zijn van al dan niet diensten en producten van bedrijf X te gebruiken.

Tja... die economische invalshoek boeit me maar matig. Ik steun alles wat grote families aanmoedigt en ondersteunt.

fox 1 december 2025 11:40

Citaat:

Je bent daar toch volledig vrij in? Als je niet wil intekenen op de "extra" dienstverlening van de diverse ziekenkassen kan je je toch gewoon gratis aanmelden bij de hulpkas. Dan doe je gewoon mee aan de wettelijke terugbetalingen en uitkeringen. Dan doe je niet mee aan de extra herverdeling.

Skobelev 1 december 2025 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10563497)

Er zijn allicht teveel Afrikanen, misschien ook Aziaten, maar zeker niet teveel blanke westerlingen. Eerder te weinig.

Niet voor de planeet op zich, maar meer natuur waar de mens een minder belastende rol speelt, daar wil ik wel voor kiezen. Minder mensen = meer plaats voor de natuur.

Skobelev 1 december 2025 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10563499)
Tja... die economische invalshoek boeit me maar matig. Ik steun alles wat grote families aanmoedigt en ondersteunt.

Je wil nog meer druk op de laatste restjes natuur in Vlaanderen? Ferm :roll:

Karel Martel B 1 december 2025 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10563504)
Je bent daar toch volledig vrij in? Als je niet wil intekenen op de "extra" dienstverlening van de diverse ziekenkassen kan je je toch gewoon gratis aanmelden bij de hulpkas. Dan doe je gewoon mee aan de wettelijke terugbetalingen en uitkeringen. Dan doe je niet mee aan de extra herverdeling.

Bon ja, misschien een idee.

Ik heb wel geen idee of die gesaboteerd wordt door ziekenfondsen, gelijk de hulpkas voor werkloosheid gesaboteerd wordt door de vakbonden.

E. Gidius 1 december 2025 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10563520)
Je wil nog meer druk op de laatste restjes natuur in Vlaanderen? Ferm :roll:

Minder westerse kinderen maken is geen goed middel om de laatste restjes natuur te beschermen.

Vlad 3 december 2025 07:01

Bij de tsjeven denken ze dat de wortels verlof en geld de mensen er toe zullen aanzetten relaties aan te gaan en kinderen op de wereld te zetten (bij het wat cynischere NV-A dat armoede ervoor zal zorgen onderaan en rijkdom bovenaan de sociale ladder) ...

Men begint toch al in te zien dat het zelfmoord voor onze samenleving is hoe we sinds de jaren 1960 bezig zijn. De kinderhandel die links wil opzetten voor de hlbtpsq2s++ of het importeren van de derde wereld maken deel uit van het probleem. Nu dus nog werkende oplossingen vinden. Ik zie er geen, of toch geen voor de meerderheid aanvaardbare ...

reservespeler 9 december 2025 18:50

Citaat:

Inderdaad.

reservespeler 9 december 2025 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10563497)

Er zijn te veel tweevoeters op deze aarde, dat is een feit.
Als er te weinig witten zijn, dan moeten we daar iets aan doen.
Het tekort aan witten opvangen met immigratie is geen oplossing, eerder een probleem.

reservespeler 9 december 2025 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10563499)

U weet toch wie of wat die grote families zijn hé.

reservespeler 9 december 2025 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10563558)
Minder westerse kinderen maken is geen goed middel om de laatste restjes natuur te beschermen.

Er zijn nog redelijk wat geboortes in Vlaanderen, alleen hebben ze niet zo'n westelijk uiterlijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be