Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Euroclear: Bart De Wever in het midden van een strontstorm (https://forum.politics.be/showthread.php?t=274971)

Eberhard Leclerc 5 december 2025 09:46

Euroclear: Bart De Wever in het midden van een strontstorm

BDW in het midden van een Europese strontstorm.

Euroclear..

BDW wordt gevraagd de Russische miljarden te stelen en te geven aan Oekraïne.

BDW verzet zich hand en tand tegen zwaredruk van vooral Oekraïne, Duitsland en Frankrijk en ...jawel...de VLD.

De Wever gaf een paar dagen terug in het Frans een uiteenzetting aan de ‘Grandes Conférences Catholiques’, een eminent gezelschap van Franstalige katholieke Belgen. Wat De Wever daar zei over Oekraïne en de inbeslagname van de Russische miljarden bleef een paar dagen onder de waterlijn, maar wordt nu tegen hem gebruikt.
“Normaal moet men bij vrede toegevingen doen aan de winnaar”, zei De Wever maandagavond. “Maar wie gelooft er dat Rusland gaat verliezen in Oekraïne? Het zou ook niet wenselijk zijn dat Rusland verliest en een land met kernwapens totaal instabiel zou worden. Het is niet in ons belang dat dat zou gebeuren. Het is een illusie, een sprookje, dat we die Russische tegoeden dus ooit kunnen recupereren (via herstelbetalingen van Rusland, red.). Wie gelooft dat Poetin dit (de inbeslagname van de Russische tegoeden, red.) kalm zal accepteren? Moskou heeft ons laten weten dat in dat geval België en ik persoonlijk dat zullen voelen tot in de eeuwigheid. En dat lijkt mij een zeer lange periode.”

Vrijdag komt de Duitse bondskanselier Friedrich Merz speciaal naar Brussel voor een etentje met De Wever en EU-commissievoorzitter Ursula von der Leyen. Merz annuleerde daarvoor een gepland bezoek aan Noorwegen, wat de ernst van de situatie aangeeft. Woensdag nog schreef Merz in een opiniestuk in de ‘Frankfurter Allgemeine’ dat hij het plan van von der Leyen steunt.

Bach 5 december 2025 09:59

Is er een Belgische partij meer 'gekauft' dan de VLD vraag ik me af sinds de elite kabinet penetreerder Schwab wat te openlijk stoefte over zijn antidemocratische activiteiten.

Eurosceptic 9 december 2025 15:52

Ik snap helemaal niet waarom hier geen 1000 posts over gemaakt zijn na 1 week.

Iemand waar wij nooit voor gestemd hebben wil België onder de bus gooien om de oorlog van Oekraïne tegen Rusland draaiende te houden.

België zocht in 2025 tien miljard om het begrotingstekort te dichten. Von Der Leyen wil door de grootste diefstal uit de mensheid te plegen, iets wat compleet illegaal is en dan nog uitgevoerd door iemand waar geen enkele Belg voor heeft gestemd, de gezochte 10 miljard omvormen tot een tekort van 200 miljard.

Weg pensioen, weg gezondheidszorg, weg al uw eigendommen.

Dit is The Great Reset. By 2030 you will own nothing.

Achter Ursula Von Der Leyen staat Friedrich Merz.
En Merz, is jarenlang het hoofd van BlackRock in Europa geweest.

Hij poseert als politicus maar is werkelijk de belangrijkste Europese pion van het machtigste investeringsfonds ter wereld. En blijkbaar wil BlackRock België onder de bus gooien.

dalibor 9 december 2025 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 10566022)
Ik snap helemaal niet waarom hier geen 1000 posts over gemaakt zijn na 1 week.

Iemand waar wij nooit voor gestemd hebben wil België onder de bus gooien om de oorlog van Oekraïne tegen Rusland draaiende te houden.

België zocht in 2025 tien miljard om het begrotingstekort te dichten. Von Der Leyen wil door de grootste diefstal uit de mensheid te plegen, iets wat compleet illegaal is en dan nog uitgevoerd door iemand waar geen enkele Belg voor heeft gestemd, de gezochte 10 miljard omvormen tot een tekort van 200 miljard.

Weg pensioen, weg gezondheidszorg, weg al uw eigendommen.

Dit is The Great Reset. By 2030 you will own nothing.

Achter Ursula Von Der Leyen staat Friedrich Merz.
En Merz, is jarenlang het hoofd van BlackRock in Europa geweest.

Hij poseert als politicus maar is werkelijk de belangrijkste Europese pion van het machtigste investeringsfonds ter wereld. En blijkbaar wil BlackRock België onder de bus gooien.

De agenten van Moskou zijn weer on the move.

wagner.666 9 december 2025 16:32

De coke snuivers zijn wakker.

Eurosceptic 9 december 2025 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 10566024)

Verklaar u nader.

Von Der Leyen verplicht België tot de grootste bankroof uit de menselijke geschiedenis. België wordt in zijn eentje aansprakelijk gesteld. Ik lees overal dat België geen veto mag stellen.

De boete is een veelvoud van het begrotingstekort. België moet dit in zijn eentje gaan betalen, wat volledig onmogelijk is.

Hoe gaat het volgens jou allemaal goed komen?

Eberhard Leclerc 9 december 2025 16:39

Geen probleem. We hebben geld zat.

Oekraïne moet de Krim terug!!!

Vlad 9 december 2025 17:19

De enige reden waarom het niet vanzelfsprekend is de Russische tegoeden aan te slaan is omdat dit het vertrouwen in Euroclear schendt van spijtig genoeg een groot deel van de wereld, niet omdat Rusland nog 'recht' zou hebben na de invallen in Oekraïne. Als de rest van de wereld niet even gort en dwaas zou zijn als Rusland en China, of in hun macht door bvb enorme schulden of economische afhankelijkheid, stelde zich geen wettelijk, geen ethisch en geen rationeel probleem. Afnemen die handel. Helaas. We staan niet sterk genoeg meer.

Max van Dietschland 9 december 2025 20:43

Dewever zou zo snel mogelijk contact moeten zoeken met het Witte Huis. Nu is het moment om druk te zetten. Donald Trump is ook tegen deze diefstal.

De VS zou kunnen Starlink uitzetten in Oekraïne, geen inlichtingen meer geven aan Oekraïne. Je zou nogal een verschil gaan zien aan het front. En daar staat dat EU krapuul dan met hun gestolen geld :-)

E. Gidius 9 december 2025 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 10566062)
Donald Trump is ook tegen deze diefstal.

Heb je een bron voor deze bewering?

Bach 9 december 2025 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 10566027)
Geen probleem. We hebben geld zat.

Oekraïne moet de Krim terug!!!

"Ukraine must win". Tot de laatste Oekraïener gaan we door. Totdat Sebastopol een NATO basis is. Steel dat Russisch geld. De gevolgen zullen we later wel zien. En wie niet akkoord is is een Putin trol.

Zou men echt zo laag kunnen zakken?

Max van Dietschland 9 december 2025 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10566071)
Heb je een bron voor deze bewering?

Jazeker:

https://eutoday.net/us-lobbies-eu-ov...s-for-ukraine/

Feitelijk zit België en Amerika op dezelfde golflengte. De eurocraten hebben totaal geen schrik van België, maar wel van Amerika. Als zij geen wapens meer leveren, zullen ze zelf moeten maken, en dat kost tijd en dat hebben ze niet. ;-)

dalibor 9 december 2025 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 (Bericht 10566025)
De coke snuivers zijn wakker.

Het is wat lastig om de wereld te kennen als je in een varkensstal bent opgegroeid. Maar niet iedereen in Antwerpen zit aan de coke.

wagner.666 9 december 2025 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 10566080)
Het is wat lastig om de wereld te kennen als je in een varkensstal bent opgegroeid. Maar niet iedereen in Antwerpen zit aan de coke.

Ben ik blij dat ik nog wat van sterke opvoeding heb gekregen van mijn ouders in vergelijking met sommige hier.
Ook ging ik niet gaan bleiten bij mijn ouders als het eens tegenzat in vergelijking met een moederskindje...............

De varkensstal was hier in de buurt bij de vriendelijke boeren waar ik wel eens ging helpen als kind maar varkensmanieren kwamen daar toch niet bij kijken, of het bij u ook zo was..............................................z elf invullen want ik durf geen voorspelling daarover doen..

wagner.666 9 december 2025 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 10566024)

PS, gij kunt het niet laten van mensen aan te vallen.....................................
En dan verwonderd zijn dat ge weerwerk krijgt.

dalibor 9 december 2025 23:55

Moet je kunnen. Mensen ongevraagd beledigen en komen stoefwn over de opvoeding die je hebt gekregen.

Perfecte voorbeeld van balk en splinter.

Ten gronde is het meveen raadsel hoe iemand kan zeggen dat hij vrijheid vooropstelt en tegelijk oplopen met het regime in Moskou dat daar de hegatie van is.

wagner.666 10 december 2025 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 10566089)
Moet je kunnen. Mensen ongevraagd beledigen en komen stoefwn over de opvoeding die je hebt gekregen.

Perfecte voorbeeld van balk en splinter.

Ten gronde is het meveen raadsel hoe iemand kan zeggen dat hij vrijheid vooropstelt en tegelijk oplopen met het regime in Moskou dat daar de hegatie van is.

olala, waarschijnlijk een beetje ge weet wel..................

Nog eens goed uw berichtje nalezen en goed nadenken, alhoewel..............

E. Gidius 10 december 2025 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 10566077)

Dank je.

Het begint er dus naar uit te zien dat er inderdaad collusie is tussen de Trump-administratie en de Russische agressoren.

E. Gidius 10 december 2025 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 (Bericht 10566088)
PS, gij kunt het niet laten van mensen aan te vallen.....................................

Wel, als het correct is, is het terecht hé. En dat is hier het geval.

This is good stuff:

wagner.666 10 december 2025 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10566120)
Wel, als het correct is, is het terecht hé. En dat is hier het geval.

This is good stuff:

Grapjas, slechte palen en ge vind er niet genoeg van, die langs de snelwegen zijn beter geschikt, er zijn er een heel pak meer van en nooit ver uit de buurt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be