![]() |
Stout zijn betekent geen Leefloon
https://www.hln.be/binnenland/u-roep...kers~a1df5fe3/
Dat zal in Brussel dan wel vooral en alleen gelden voor de oude blanke cisman. Ik wil dat wel eens zien als daar een bende Roma's Albanezen of Syriers aan het loket staan die wat agressief worden die men gaat doorsturen zonder het nodige geld:-D:-D:-D Maak de mensen wat minder blaasjes wijs zeg |
Zou men bij het openbaar vervoer en in de zorg ook moeten doen. Agressief geweest ? Toegang tot de diensten ruime tijd kwijt.
|
Artikel zit achter een betaalmuur...
Maar in ieder geval: wat is dat voor een maatregel? Wonen wij in een land waar je gestraft wordt als je je stem verheft tegen een ambtenaar? En iedereen vindt dat blijkbaar nog normaal ook... Wat is het volgende? Een gevangenisstraf als je voorbij een afbeelding van BDW wandelt zonder een buiging te maken? |
Citaat:
Is je stem verheffen tegen een buschauffeur 'agressief'? Wanneer wordt het roepen? Wat met een slechthorende die sowieso al luider spreekt? Wordt dat een agressieveling als hij zijn ongenoegen net iets luider kenbaar maakt dan dat hij normaal gezien al spreekt? Getuigt "Allez jong, dat meent ge toch niet?" roepen tegen de ambtenaar die net een boete achter je 2-minuten-over-tijd geparkeerde wagen steekt van agressiviteit? Dit leidt tot ongeziene willekeur met enorme gevolgen. Want dit gaat niet over al dan niet een broek mogen kopen. Dit gaat over een inkomen hebben of niet. En dat inkomen krijg je in dit geval enkel als die ene persoon beslist of je geroepen hebt of niet. En waarom geldt dit alleen voor ambtenaren? Mijn dochter werkte ooit op een verloren maandag op een telefonische klantendienst van een energiebedrijf. Je moest eens weten wat die te horen kreeg. Gaan we dan, op basis van wat mijn dochter 'agressief' noemt, mensen hun elektriciteit ook niet afsluiten? Wordt mij voortaan de toegang tot de lokale supermarkt ontzegd als ik iets luider dan normaal zeg: "Dit is nu al de vierde keer op rij dat mijn kassaticket niet klopt!! Vind jij dat nog normaal?" De korte versie van zo'n maatregel lijkt in orde ("elke vorm van agressiviteit wordt bestraft") maar als je er eens over nadenkt zie je al snel een hoop praktische problemen en neveneffecten optreden. Heeft iemand er al eens over nagedacht dat sommige mensen hun stem verheffen tegen iemand omdat ze gewoon gelijk hebben?? Dat ze boos worden omdat ze al maanden sukkelen met een bureaucratische mallemolen waar iedereen krankjorem van wordt? |
Houd geen stand bij de rechter.
Leefloon is het laatste vangnet. |
sterfpremies promoten lijkt me beter
|
Citaat:
Hopelijk woon je binnenkort in een land waarin dat tuig efficient lik op stuk krijgt: agressie = deportatie. |
Citaat:
Citaat:
Waarom zouden we er een vangnet moeten op na houden voor elke mens op aarde? Gevangenen krijgen toch ook geen leefloon? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In jouw visie mogen flikken waarschijnlijk ook niet "agressief" zijn tegen overlastveroorzakers, straatrovers of pedofielen. :roll: |
Citaat:
Duiding: https://www.nieuwsblad.be/nieuws/agr...115051302.html Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
wie sterk leeft verdient meer loon
meer eten, meer kweken, meer feesten loon naar werken he |
Citaat:
We zouden dan wel het eerste Westerse land zijn zonder vangnet. Een half miljoen hongerige brugslapers. Kan de verwende Belg dat aan? Citaat:
Leefloon niet nee. Wel andere uitkeringen zoals ziekte uitkering (zelfs pensioenopbouw loopt dan door) en pensioengelden. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik geef enkel aan dat al er een dikke mistlaag hangt. Daar hoef ik niet voor te zorgen. Daar zorgt dit wetsvoorstel wel voor. Feit is dat de lijn tussen iets krachtdadig verwoorden en verbale agressie heel dun is. Wat voor de ene niet meer dan een krachtterm is, is voor de andere misschien al agressie. En dus wordt dat willekeur. De ene neemt de persoon zijn leefloon af, de andere heeft een wat dikker vel en kan al wat meer hebben. Wat men hier doet is de manier waarop iemand iets zegt, strafbaar maken. Het gaat hem niet eens over wat er gezegd wordt. En dat is absurd. Alsof je beleefdheid in wetten tracht te gieten. |
Citaat:
Hahahaha. Ik heb heel andere ervaringen, van de 24 rechtszaken die ze tegen ons aanspanden (2019 -2024) is er één waar we wat gas moesten terugnemen. 3 maanden schorsing i.p.v. 6 maanden. Meestal geven wij sancties die meerdere maanden duren. Bijvoorbeeld: gedurende 4 maanden 25% minder leefloon. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En vergeef me maar ik denk de jongere generatie daar vooral zeer gevoelig is voor geworden. De Tijd van ne grote De Lange te noemen of een bollige gewoon Den Dikzak ....zijn verleden tijd |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be