Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Man vindt dood bij sneeuwballengevecht. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=275083)

reservespeler 8 januari 2026 18:37

Man vindt dood bij sneeuwballengevecht.

https://www.hln.be/buitenland/twee-j...land~a62dfaa7/

Twee jongens (16 en 17) aangehouden voor dood van man na sneeuwballengevecht in Nederland
Twee jongens van 16 en 17 jaar uit het Nederlandse Schiedam zijn donderdagmiddag aangehouden voor het sneeuwbaldrama van eerder deze week. Bij metrostation Nieuwland overleed een 60-jarige man nadat hij met sneeuwballen werd bekogeld.

Buitenlandredactie
Bron: AD.nl
8 januari 2026, 15:32
Laatste update: 15:38

De 60-jarige die overleed na een ruzie over het gooien van sneeuwballen, werd bekogeld toen hij in zijn auto zat. Toen hij uitstapte om verhaal te halen, kreeg hij mogelijk tijdens een vechtpartij of mishandeling één klap. Hij werd nog gereanimeerd, maar hulp mocht niet meer baten.

Wat bezielt de jongeren toch? Is gewoon normaal doen te moeilijk?

Herr Flick 8 januari 2026 22:51

Als ge ze een dag of 3 in een koelcel aan ne vleeshaak hangt, zal het wel beginnen doordringen dat ze iets mis gedaan hebben.

Tegenwoordig mag alles, natuurlijk behalve de hierboven beschreven procedure, dat vinden die linkse mietjes van Amnesty er los over en dan gaan ze weer brieven schrijven. Onze politiekers liggen daar ongelooflijk wakker van. Die van de echte schurkenstaten steken daar het vuur van hun verbrandingsoven mee aan.

Dadeemelee 8 januari 2026 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10569696)

Twee jongens (16 en 17) aangehouden voor dood van man na sneeuwballengevecht in Nederland
Twee jongens van 16 en 17 jaar uit het Nederlandse Schiedam zijn donderdagmiddag aangehouden voor het sneeuwbaldrama van eerder deze week. Bij metrostation Nieuwland overleed een 60-jarige man nadat hij met sneeuwballen werd bekogeld.

Buitenlandredactie

De 60-jarige die overleed na een ruzie over het gooien van sneeuwballen, werd bekogeld toen hij in zijn auto zat. Toen hij uitstapte om verhaal te halen, kreeg hij mogelijk tijdens een vechtpartij of mishandeling één klap. Hij werd nog gereanimeerd, maar hulp mocht niet meer baten.

Volgens Trump was de man een vuile linkse agitator en was hij aan het versnellen en gebruikte zijn auto als een terroristisch wapen.
De jongens handelden uit wettige zelfverdediging.

Ola, ik kreeg even een extreemrechtste opstoot! :-P:twisted:

wagner.666 8 januari 2026 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10569768)
Volgens Trump was de man een vuile linkse agitator en was hij aan het versnellen en gebruikte zijn auto als een terroristisch wapen.

of uw ware aard .............................

maddox 9 januari 2026 05:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10569768)

Als ge die orange idioot wil gebruiken als excuus om een paar van uw troetels uit de wind te zetten, dan ben je al heeeeeel laag gevallen.

BigF 12 januari 2026 10:11

Voor zover ik kan lezen is het nog helemaal niet duidelijk wat daar juist gebeurd is.

Maar dat weerhoudt de TS er duidelijk niet van de schuld sowieso bij de jongeren te leggen.

reservespeler 12 januari 2026 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10569791)
Als ge die orange idioot wil gebruiken als excuus om een paar van uw troetels uit de wind te zetten, dan ben je al heeeeeel laag gevallen.

2

reservespeler 12 januari 2026 10:40

Ruzie om sneeuwballengevecht wordt Nederlander (60) vermoedelijk fataal, twee tieners gearresteerd
Een 60-jarige man is in Nederland overleden na een mogelijke mishandeling. Volgens de politie is nog veel onduidelijk, maar ze noemen de dood van de man in Schiedam, vlakbij Rotterdam, wel “verdacht”. Getuigen meldden aan agenten dat er ruzie was ontstaan over sneeuwballen. Twee tieners (18 en 19 jaar) zijn opgepakt.

https://www.hln.be/buitenland/ruzie-...erd~a3ff79a12/

Ik heb moeite met het woord "tieners".

Jongeren van 18 en 19 jaar zijn volwassenen.

BigF 12 januari 2026 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10570787)

Jongeren van 18 en 19 jaar zijn volwassenen.

Ja en zolang ze nog geen twintig zijn, zijn het ook nog tieners.

Vanwaar denk je dat het woord "tieners" komt?

Tip: kijk naar de eerste vier letters van het woord.

Werkt ook bij twintigers, dertigers, zestigers...
Dat zijn allemaal volwassenen maar ook twintigers, dertigers of zestigers.

Wat is het probleem daarmee?

Adam Smith 14 januari 2026 01:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10569696)

Buitenlandredactie

Eerst waren het sneeuwballen of al meer ijsballen? De escalatie valt te betreuren, maar dat jongeren met die sneeuw sneeuwballen gaan gooien is ook niet raar toch, hoewel soms erg vervelend. Nu ligt helaas de crux tegenwoordig bij het verhaal halen, sneeuw of niet, daar ligt volgens mij het grootste probleem. Ze eisen respect, maar begrip voor anderen ho maar, en escaleren dan te vaak. Niet dat je met de manier waarop je verhaal gaat halen, niet nog meer vijanden kan maken. Maar dat je daarvoor iemand vermoord, ja dan zijn we totaal het spoor bijster.

reservespeler 18 januari 2026 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 10571254)
Eerst waren het sneeuwballen of al meer ijsballen? De escalatie valt te betreuren, maar dat jongeren met die sneeuw sneeuwballen gaan gooien is ook niet raar toch, hoewel soms erg vervelend. Nu ligt helaas de crux tegenwoordig bij het verhaal halen, sneeuw of niet, daar ligt volgens mij het grootste probleem. Ze eisen respect, maar begrip voor anderen ho maar, en escaleren dan te vaak. Niet dat je met de manier waarop je verhaal gaat halen, niet nog meer vijanden kan maken. Maar dat je daarvoor iemand vermoord, ja dan zijn we totaal het spoor bijster.

Ik heb niets tegen een fijn sneeuwballengevecht.
Maar ik zou niet graag hebben dat ze met sneeuwballen op mijne auto gooien.
Zo'n sneeuwbal, goed samengeperst, die de auto op de verkeerde plaats raakt, kan schade veroorzaken.

maddox 18 januari 2026 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10572005)
Ik heb niets tegen een fijn sneeuwballengevecht.
Maar ik zou niet graag hebben dat ze met sneeuwballen op mijne auto gooien.
Zo'n sneeuwbal, goed samengeperst, die de auto op de verkeerde plaats raakt, kan schade veroorzaken.

Daar lig ik niet zo wakker van, een bluts, daarvoor heb ik een full omnium.

Maar dood-gesneeuw/ijsballed/geslagen/geschopt worden door een paar stukjes crapuul, daar lig ik wel wakker van.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be