![]() |
Opus Dei
Naar aanleiding van een discussie elders op dit forum wil ik graag weten wat Opus Dei jullie zegt.
Dit is een soort van peiling, een test, iets om een punt te kunnen hardmaken. dus: Wat is het eerste dat bij jullie opkomt bij Opus Dei, wat weet je daarvan? Wat is voor jullie een 'in het oog springend kenmerk'? met dank!! :-) |
opus dei = bah
|
Citaat:
waarom bah? dat zou mij al iet of wat een indicatie geven ;-) |
Citaat:
|
Obscure, oer-katholieke sekte paus-aanbidders.
|
ok ok goed zo, nog... laat maar komen, kom op mensen meer reacties!!! :-)
|
Citaat:
|
een sekte die politiek infiltreert ?
|
Lang geleden het boek Octopus Dei gelezen van dingeske vanuit de Congo daar...
Zag er niet erg fris uit! Hoe heet die schrijver nu weer? |
Een obscure oerkatholieke sekte waarin er aan zelfgeseling en zelfkastijding wordt gedaan. Sommigen gaan zelf zover een gordel met pinnen rond de buik of de dijen vast te binden. Die zelfkastijding wordt door de oversten absoluut aangemoedigd.
Verder proberen ze zoveel mogelijk invloed op oerrechtse en oerconservatieve politici uit te voeren (di Pallacio). Ze zijn rabiaat anticommunist en hebben tijden en na de Spaanse burgeroorlog systematisch de zijde van Franco gekozen. |
Opus Dei is volgens mij de graaiende hand van de kerk om zoveel mogelijk macht en rijkdom te verwerven.
|
Citaat:
Hier nog wat leuke info over die sekte: http://www.gebladerte.nl/11035f65.htm |
Is Van Den Berghe hier nu lid van of hoe zit het?
We willen namen horen! 8) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Opus Dei doet mij denken aan zelfkastijding (zoals de meesten springt ook het meest in het oog), religieus fundamentalisme, oerconservatief (tegen vaticanum II) en onderdukking van de vrouw in de Kerk.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be