![]() |
Superboetes leveren toch heel veel geld op !
Volgens het Nieuwsblad leverden de verkeersboetes al 236 miljoen euro op in de de eerste elf maanden van 2004. Een prognose voor het hele jaar komt uit op 260 miljoen. Dat is tien procent meer dan vorig jaar en het hoogste bedrag ooit.
Verder meldt het Nieuwsblad dat deze verhoging te wijten is aan de superboetes en de nieuwe verkeerswet. Het grootste gedeelte werd geïncasseerd via minnelijke schikkingen : 131,7 miljoen. Daarna volgen de onmiddellijke inningen (57,22 miljoen) en de boetes die door de rechter uitgesproken werden (47,33 miljoen). De eindejaarsperiode met de acoholcontroles zullen er nog een aardige duit meer in het zakje doen. Hopelijk wordt dat geld geinvesteerd in echte verkeersveiligheid : voetpaden, fietspaden, straatverlichting, verkeerssignalisatie enz... :roll: |
Als de controles echt dienden voor de verkeersveiligheid, waarom doet men eerst testen hoe hard de mensen op bepaalde plaatsen rijden?
|
dat is de handeling die men een controle noemt. Ook nuchtere mensen kunnen te snel rijden.
|
Citaat:
want daar zijn géén controle's (lees flitspalen)......;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
idd de 2 kabels zijn er enkel en alleen om het aantal wagens te tellen.
bij het innen van de "superboetes" is het moeilijk om een rechtvaardige manier te vinden daarvoor. wat wel eerlijk is dat het ontvangen bedrag in de regio alwaar de overtreding is vast gesteld blijft en niet naar een andere regio wordt getransfereert. dat de walen daar niet zo happig op zijn is logisch,ze zijn dan weer een stuk sponsorgeld kwijt.:roll: maar mocht de regering ECHT bekommert zijn om onze veiligheid ,dan zouden ze werk maken van een regel die bepaald dat elk automerk verplicht wordt om afgestelde wagens af te leveren aan de klanten. wat nut heeft het dat er wagens zijn die meer dan 200 kunnen rijden als er geen enkel land is waar men deze snelheid legaal mag rijden op de openbare wegen. dit is net hetzelfde als op elke hoek van de straat drugs aan te bieden ,maar een totaalverbod instellen voor verkoop en gebruik ervan,ridicuul en stupide. er is daar maar 1 reden voor waarom dit nog niet is gebeurt,en dat is GELD. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dan zwijg ik nog van zone's 30,50,70 . Vantijd zijn die zon'es zo groot dat je vergeet dta je je in een zone bevind. Zone's 30 wanneer het geen school is is ook al belachelijk. Zone 50 op plaatsen waar bijna geen huizen staan eveneens. En zo zijn er nog duizende oplossingen. |
Citaat:
Tegenwoordig moet je op sommige plaatsen meer op verkeersborden letten dan op de andere weggebruikers. Leidt dit tot veiligheid?? |
Let maar op het steigend aantal ongelukken voor de verkeerslichten...
|
Citaat:
|
Citaat:
Als men zegt dat overal 30 moet gereden worden dan zullen er wellicht geen verkeersongevallen meer zijn. Maar is dat een oplossing? Een verkeersbord heb je rap gemist, als het druk is, of de bomen staan in de weg, of er staat een vrachtwagen voor... je moet maar een keer een bord gemist hebben op die wijze en ge hangt. |
En hoeveel van dat geld gaat naar Wallonië
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be