Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Vlaams Gevang koopt toch domeinnaam (https://forum.politics.be/showthread.php?t=27627)

thePiano 10 januari 2005 15:56

Vlaams Gevang koopt toch domeinnaam

Straf! ;)

"Vlaams Gevang koopt toch domeinnaam"

Het Vlaams Gevang heeft dan toch geld op tafel gelegd voor de domeinnaam www.vlaamsgevang.be

Toen enkele weken geleden bleek dat een jonge zakenman uit Roeselare met groene sympathieën de partij te slim af was geweest in het registreren van de webstek, zei Vlaams Gevangvoorzitter Frank Vanhecke nochtans nooit geld te zullen bieden voor de domeinnaam.

"Ik heb toen gelogen", geeft Vanhecke nu toe. "In december hebben we de domeinnaam voor ongeveer 2.500 euro gekocht. Dat liegen was niet met opzet. In het hiernamaals zullen ze mij wel vergeven. We dachten eerst dat de eigenaar een politieke tegenstander was. Via gerechtelijke weg zouden we de naam voor de website wel gekregen hebben. Uiteindelijk bleek het om een bedrijfje te gaan dat geld verdient met internettoepassingen. Een proces zou ons een smak meer gekost hebben."

Verkoper Jeroen Soenen (29) was in een vorig leven kandidaat op een Agalev-lijst. Hij heeft niet het gevoel dat hij zijn idealen verloochtent. "Ik werk samen met een vennoot. Een bedrijf runnen, is een heel andere realiteit dan politiek bedrijven. Ik wou ook gewoon af van die domeinnaam. Vlaams-Gevangmilitanten vielen mij immers via allerlei internetfora lastig."

bron: HLN - 10/01/2005

Gorefest 10 januari 2005 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Straf! ;)

Nee zielig, zoude niet eens maken dat die site werkt ipv namen op te kopen om een beetje de linkse paljas uit te hangen :mrgreen:

Patriot! 10 januari 2005 16:07

Waarom doet het VB zoveel moeite voor een .be domeinnaam? :lol:

Distel 10 januari 2005 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

Dat is nodig in de strijd tegen de grote dreiging van de BUB, die het in de Vlaamse verkiezingen heel goed deed.

Pieter de Coninck 10 januari 2005 16:15

En die dreiging is reeël, heel reeël.

daiwa 10 januari 2005 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Dat is nodig in de strijd tegen de grote dreiging van de BUB, die het in de Vlaamse verkiezingen heel goed deed.

hoeveel % had BUB nu ook weer? :-D

Supe®Staaf 10 januari 2005 16:34

Citaat:

Verkoper Jeroen Soenen (29) was in een vorig leven kandidaat op een Agalev-lijst. Hij heeft niet het gevoel dat hij zijn idealen verloochtent.

2500 Euro voor een stoem internet-adres?8O
Dat verzoet blijkbaar veel schuldgevoel.................

Distel 10 januari 2005 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf

Als het is om het VB te kloten, mag er altijd wat meer. Zelfs al moet de democratie daarvoor nog wat verder afgebroken worden (en daarmee bedoel ik niet dit "domeinnaam-incident").

Fieseler 10 januari 2005 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf

Nu even on topic (en dan bedoel ik niet dat gejengel van Triangel hé).

Ik heb deze vraag ook reeds op de muurkrant geplaatst maar blijkbaar kan niemand mij een adequaat antwoord geven.
Nu mijn vraag: (en hou in uw antwoord rekening dat ik nul de botten van saaits, domeinnamen, adressen ed ken):
Waarom is Vlaamsbelang.be voor het Vlaams Belang zo belangrijk?
Zij hebben toch al Vlaamsbelang.org?
Wat is het verschil?
Iemand?

Distel 10 januari 2005 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler

Ik heb deze vraag ook reeds op de muurkrant geplaatst maar blijkbaar kan niemand mij een adequaat antwoord geven.
Nu mijn vraag: (en hou in uw antwoord rekening dat ik nul de botten van saaits, domeinnamen, adressen ed ken):
Wat is het verschil?
Iemand?

Omdat mensen 9 kansen van de 10 eerst naar de .be gaan kijken. Dat is overigens ook de eerste site waar ik ben gaan kijken bij de naamsverandering. Die .be is in termen van bezoekersaantallen een goudmijn.

Antoon 10 januari 2005 17:02

Citaat:

Straf! ;)

"Vlaams Gevang koopt toch domeinnaam"

Het Vlaams Gevang heeft dan toch geld op tafel gelegd voor de domeinnaam www.vlaamsgevang.be

Toen enkele weken geleden bleek dat een jonge zakenman uit Roeselare met groene sympathieën de partij te slim af was geweest in het registreren van de webstek, zei Vlaams Gevangvoorzitter Frank Vanhecke nochtans nooit geld te zullen bieden voor de domeinnaam.

"Ik heb toen gelogen", geeft Vanhecke nu toe. "In december hebben we de domeinnaam voor ongeveer 2.500 euro gekocht. Dat liegen was niet met opzet. In het hiernamaals zullen ze mij wel vergeven. We dachten eerst dat de eigenaar een politieke tegenstander was. Via gerechtelijke weg zouden we de naam voor de website wel gekregen hebben. Uiteindelijk bleek het om een bedrijfje te gaan dat geld verdient met internettoepassingen. Een proces zou ons een smak meer gekost hebben."

Verkoper Jeroen Soenen (29) was in een vorig leven kandidaat op een Agalev-lijst. Hij heeft niet het gevoel dat hij zijn idealen verloochtent. "Ik werk samen met een vennoot. Een bedrijf runnen, is een heel andere realiteit dan politiek bedrijven. Ik wou ook gewoon af van die domeinnaam. Vlaams-Gevangmilitanten vielen mij immers via allerlei internetfora lastig."

bron: HLN - 10/01/2005

In dit verhaal gaat mijn verontwaardiging zonder voorwaarde naar die groene Soenen. Voor 2.500 euro gaat die gast gewoon plat liggen. Van Hecke treft hier geen enkele misstap aan te tonen.

Met andere woorden, Piano : what's your point?

FM 10 januari 2005 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler

Wat is het verschil?
Iemand?

omdat iemand die niets van het internet kent (dus ook geen zoekmachines (een zoekmachine is bvb www.google.com) en dergelijke) altijd eerst zal proberen om een .be adres in te geven. Gewoon omdat hij veel reclame heeft gehoord waarin gesproken wordt over een .be adres. vele internetnoobs (niet verkeerd oppakken ;-) ) kennen .org niet eens.

Dat is wat ik denk...

lustige lezer 10 januari 2005 17:11

Gho, 2500 € is nu ook niet dat veel, als je ziet wat je voor een fatsoenlijke site moet betalen. Toch normaal gezien moet je voor een domeinnaam maar een 100€ geven of zoets. Is toch wel een verschil eigenlijk

Distel 10 januari 2005 17:14

Van Hecke heeft daar idd eigenlijk een koopje gedaan.

*M@g!C* 10 januari 2005 17:21

Citaat:

Van Hecke heeft daar idd eigenlijk een koopje gedaan.

Idd een koopje. Het was gewoon dwaas om niet direct die domeinnaam te reserveren en je de kaas tussen je boterham te laten halen. Dan kom je er met een 2500 Euro nog goed vanaf!

Fieseler 10 januari 2005 17:40

Citaat:

Omdat mensen 9 kansen van de 10 eerst naar de .be gaan kijken. Dat is overigens ook de eerste site waar ik ben gaan kijken bij de naamsverandering. Die .be is in termen van bezoekersaantallen een goudmijn.

Citaat:

omdat iemand die niets van het internet kent (dus ook geen zoekmachines (een zoekmachine is bvb www.google.com) en dergelijke) altijd eerst zal proberen om een .be adres in te geven. Gewoon omdat hij veel reclame heeft gehoord waarin gesproken wordt over een .be adres. vele internetnoobs (niet verkeerd oppakken ;-) ) kennen .org niet eens.

Oprechte dank voor de leerrijke informatie Distel en FM.

lustige lezer 10 januari 2005 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door *M@g!C*
Idd een koopje. Het was gewoon dwaas om niet direct die domeinnaam te reserveren en je de kaas tussen je boterham te laten halen. Dan kom je er met een 2500 Euro nog goed vanaf!

bwa, dat zijn typisch van die dingen die je vergeet :) Ik moet vantijd ook dingen organiseren.

big bad wolf 10 januari 2005 20:43

als er maar kritiek kan gegeven worden, zijn de blokbashers al blij. nu zijn ze verheugd te kunnen meedelen dat het VB 2.500€ spendeert aan een website, was het tot een rechtzaak gekomen zouden ze een gat in de lucht springen voor het veelvoud die aan advocaten zou moeten worden gespendeerd.

Foundation 10 januari 2005 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
En die dreiging is reeël, heel reeël.

Uw trema's, jongen, uw trema's...

Superbelg 11 januari 2005 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

Applaus!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be