![]() |
Allochtonentelling- De peiling
|
Rasechte vaderlander en fier!
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat gaat hij doen? Trouwens in de peiling wordt geen rekening gehouden met de Nederlanders op dit forum, zij kunnen moeilijk zeggen;Ja ik ben Vlaming of ja ik ben allochtoon. ![]() |
Waar mijn ouder en grootouders komen hier vandaan. Maar verder over de evolutie van mijn familie weet ik niets.
|
Ze zijn toch allochtoon op dit forum, niet? :wink:
|
Citaat:
Mijn toekomstige kinderkes zullen wel wat Nederlands en Frans bloed in zich dragen, gezien mijnen echtgenoot een 'allochtoon van de derde generatie' is. Geen nood, hij heeft zich ondertussen al aangepast. :-D |
100 % vlaming
|
Uiterlijk: Turk
Innerlijk: NederTurk Dus allochtoon. |
Ik ben allochtoon geweest maar voel me een rasechte belg. Heb zelfs dialecten overgenomen lol.
|
Weet niet wat te antwoorden. Mijn vader is van Tsjechische afkomst, wel al ruim 300 jaar gelden. Kan ik dan als Vlaming doorgaan?
|
Mengeling van 3 volkeren, geen van de 3 Vlaming maar allemaal Europees.
|
Citaat:
|
Mwaah snoodaard, je noemt volkeren op die raciaal met ons verwand zijn. Cultureel vind je er meestal geen sporen meer van terug na één generatie.
|
Langs moederskant Vlaams (met een strijdbare vlaams-nationale traditie), en langs vaderskant Noord-Brabants (en dit is NIET hetzelfde als Hollands).
|
Familie langs vaderszijde 300 jaar geleden in dit zompige landje gestrand. Daarvoor afkomstig uit Gascogne. Familie langs moederszijde zover we kunnen terugspeuren (tot ong. 1820) afkomstig uit Christchurch (Zuid-Engeland): schippers die in het Antwerpse zijn blijven hangen. Dus "Vlaams"? Ik voel me ondertussen wel uit "den Vlaamschen klei" getrokken, maar alles is relatief in het leven....
|
3de generatie Kielenaar en dus op en top Vlaming
|
Mijn stamboom begint ergens tussen Tigris en Eufraat, waar volgens de overlevering het aards paradijs lag. Ja, ik ben fier te zeggen dat ik van Adam en Eva afstam! Dat is niet niks hé!
|
Mijn ouders zijn Vlamingen maar in de generatie daarvoor zit er Spaans bloed in. Wat ben ik nu ?
|
Mijn overgrootmoeder was ook half-Spaans. Desondanks vind ik dat alles nog Vlaams genoeg hoor. ;) Zo zou ik een half-Spaanse flamingant nóóit als abnormaal bezien bijvoorbeeld.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be