Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   De echte transfers. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=27674)

Het Skill Effect 11 januari 2005 15:37

De echte transfers.

Ik zag het volgende staan in hbvl.
Zeer juist! en verzwegen?
Ik kan het niet vinden om te quoten dus moet ge't met een stukske doen.

Vivant verwijt NVA transfers naar rijke Vlamingen te vergeten.

Er bestaat een véél belangrijkere transfer dan de steeds aangehaalde transfers van Vlaanderen naar Wallonië: de transfer van werkenden Belgen naar kapitaalkrachtige Belgen. volgens duchatelet is er een transfer van belastingsbetalende Belgen naar Belgen die hun geld hebben belegd in overheidsobligaties. Volgens recent onderzoek zijn er relatief meer rijken in Vlaanderen dan Wallonië. Het zou dus niet onredelijk zijn te veronderstellen dat er van de intrestlasten op de overheidsschuld, relatief meer geld terugvloeit naar de gemiddelde vlaming dan naar de gemiddelde Waal. Het is bijgevolg ook niet onredelijk te veronderstellen dat er door die interestlasten op de overheidsschuld, een netto transfer is van belastingsbetalende Walen naar rijke Vlamingen.Bart Dewever zou over het hoofd hebben gezien dat de ontvangers van die intresten vooral Vlamingen zijn.

Denk daar maar eens over na. ;)

instromaniac 11 januari 2005 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect

Er bestaat een véél belangrijkere transfer dan de steeds aangehaalde transfers van Vlaanderen naar Wallonië: de transfer van werkenden Belgen naar kapitaalkrachtige Belgen. volgens duchatelet is er een transfer van belastingsbetalende Belgen naar Belgen die hun geld hebben belegd in overheidsobligaties. Volgens recent onderzoek zijn er relatief meer rijken in Vlaanderen dan Wallonië. Het zou dus niet onredelijk zijn te veronderstellen dat er van de intrestlasten op de overheidsschuld, relatief meer geld terugvloeit naar de gemiddelde vlaming dan naar de gemiddelde Waal. Het is bijgevolg ook niet onredelijk te veronderstellen dat er door die interestlasten op de overheidsschuld, een netto transfer is van belastingsbetalende Walen naar rijke Vlamingen.Bart Dewever zou over het hoofd hebben gezien dat de ontvangers van die intresten vooral Vlamingen zijn.

Het gaat hier natuurlijk om een veronderstelling. Meer rijke Vlamingen impliceert daarom niet dat er meer Vlamingen hun geld belegd hebben in overheidsobligaties, zoiets moet bewezen worden.
Maar stel dat het waar is mag er inderdaad wel rekening mee gehouden worden.

Maar, het punt van de kritiek op de transfers, is daarom niet de hoeveelheid, maar de zin en de onzin. Wat Duchatelet zegt is simpelweg een gevolg van het kapitalistisch systeem. Maar die andere transfers zijn grotendeels het gevolg van een slecht Waals beleid en struisvogelpolitiek.
Die rijke Belgen hebben immers die obligaties gekocht, dus volgens ons systeem hebben ze daar echt op. Het is dan ook een privétransfer en geen transfer tussen overheden, wat nogmaals een groot verschil is.

Ik keur dat echter niet goed. Ik ben geen voorstander van zo'n systeem en zou het ook liever anders zien. Maar al is het zo heb je nog steeds niet de zin en onzin van de transfers naar Wallonië weerlegd.

Superbelg 11 januari 2005 16:06

Gaat gij ook al beginnen met een klassenstrijd?

instromaniac 11 januari 2005 16:07

Wie, Skill of ik?
Mag ik niet misschien?

Patriot! 11 januari 2005 16:34

Citaat:

Eindelijk zegt Duchatelet nog eens iets zinnig.

Superbelg 11 januari 2005 16:36

En ik dacht dat gij ook een anti-communist waart. Want de volgende stap zal zijn dat ze zeggen van rijke Belgen naar arme, en dan zit gij vast.

Nogmaals: er is geen klassenstrijd, we zijn allen Belgen.

Den Bal 11 januari 2005 16:41

Lees eens het volledige stuk vooraleer je uw opinie geeft. Daar geeft Duchâtelet ook toe dat de transfers te groot, on sociaal en debesteding niet transparant is.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=27678

MagereHein 11 januari 2005 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Superbelg

mij moete daar ni bijrekenen :roll:

Het Skill Effect 11 januari 2005 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Wie, Skill of ik?

:?

Vlaams-nationalist 11 januari 2005 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MagereHein
mij moete daar ni bijrekenen :roll:

Mij ook niet, spijtig hè. En bij nog een pak andere mensen mag je den belziek in hun reet steken. Jammer hè.

instromaniac 12 januari 2005 01:41

Citaat:

En ik dacht dat gij ook een anti-communist waart. Want de volgende stap zal zijn dat ze zeggen van rijke Belgen naar arme, en dan zit gij vast.

In het Rusland van 1917 waren het ook allemaal Russen :roll:

Trouwens waarom met de woorden communisme en klassenstrijd beginnen gooien? We weten al langer dan nu dat de belgicisten de elite dienen, niet nodig om daar nog eens de nadruk op te leggen. ;)

En ik ben inderdaad geen anti-communist, maar dat maakt me nog geen communist hé. Ik kan me in bepaalde zaken van het marxisme wel vinden, andere dan weer niet.

Antoon 12 januari 2005 09:30

Citaat:

... we zijn allen Belgen.

Tja, dat is weer zoiets ontzettend relatief,hé.

Tenzij je enkel bedoelt zij die een Belgisch paspoort hebben, of ze nu Vlaming zijn, Waal, Duitser, of allochtoon die onlangs zo'n pas heeft gekregen.

En de allochtonen die hier heel lang leven maar zo'n Belgisch paspoort weigeren, doch stemrecht krijgen. Maken zij ook deel van "wij", die allemaal Belgen zijn?

driewerf 12 januari 2005 11:10

Citaat:

Jij zou grag hebben dat de klassenstrijd vergeten wordt, omdat dat in het belang is van de klasse die je verdedigt; maar dat maakt de klassenstrijd niet minder reëel. Denk je dat de doorsnee Belgische kapitalist zich ook maar iets aantrekt van de stempel op de pas van de arbeider die bendeden zijne nikkel staat af te draaien? Nee, gij, zolang dat er marr centjes te verdienen valt. Of denkt ge dat er ook maatr een Belgische patroon uit 'belgicisme' zal weerhouden worden om te delokaliseren naar Goedkoopistan? Liever een paar honderd Belgische arbeiders op den dop zwieren dan een tiende procent winst te missen. Maar volgens superbelg is er dus geen klassenstrijd...

Kim 12 januari 2005 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

En de allochtonen die hier heel lang leven maar zo'n Belgisch paspoort weigeren, doch stemrecht krijgen. Maken zij ook deel van "wij", die allemaal Belgen zijn?

In mijn ogen niet.

SethMoN 12 januari 2005 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Mij ook niet, spijtig hè. En bij nog een pak andere mensen mag je den belziek in hun reet steken. Jammer hè.

Mensen met voorkeur voor anale sexbeleving: wie zijn ze, wat doen ze?

Kim 12 januari 2005 11:39

Voer voor Jambers! :)

rodeo 12 januari 2005 11:49

Over de transfers gesproken....

Waarom heb ik nog nooit gezien hoe men aan dat getal (x miljard) komt? Wil men dat kost wat kost "geheim" houden? Weet men dat men anders door de man zou vallen?

(mijn conclusie: ze hebben dat nog nooit openbaar gemaakt, dus denk ik dat hier en daar wat "verkeerd afgerond" werd...

Bobke 12 januari 2005 12:00

Citaat:

Vivanr maakt daar een denkfout.
Het gaat daar niet over transfers naar de Vlamingen maar naar individuen die toevallig Vlaming zijn.

instromaniac 12 januari 2005 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
Over de transfers gesproken....

Waarom heb ik nog nooit gezien hoe men aan dat getal (x miljard) komt? Wil men dat kost wat kost "geheim" houden? Weet men dat men anders door de man zou vallen?

(mijn conclusie: ze hebben dat nog nooit openbaar gemaakt, dus denk ik dat hier en daar wat "verkeerd afgerond" werd...

Nooit openbaar gemaakt? Tja, ik kan er ook niet aan doen dat je geen zin hebt lange teksten te lezen. Zoek maar eens op internet, Google is je vriend.

Fieseler 12 januari 2005 13:16

Citaat:

Wat een bull shit.:roll:

Het is altijd een natte droom geweest van de Walen en linkse sympathisanten om in de fables de La Fontaine: "de krekel en de mier" in een geënsceneerde cultureel-marxistische herziening de mier uiteindelijk schuldig te bevinden.
La Cigale et la Fourmi

La Cigale, ayant chanté
Tout l'été,
Se trouva fort dépourvue
Quand la bise fut venue :
Pas un seul petit morceau
De mouche ou de vermisseau.
Elle alla crier famine
Chez la Fourmi sa voisine,
La priant de lui prêter
Quelque grain pour subsister
Jusqu'�* la saison nouvelle.
"Je vous paierai, lui dit-elle,
Avant l'Oût, foi d'animal,
Intérêt et principal. "
La Fourmi n'est pas prêteuse :
C'est l�* son moindre défaut.
Que faisiez-vous au temps chaud ?
Dit-elle �* cette emprunteuse.
- Nuit et jour �* tout venant
Je chantais, ne vous déplaise.
- Vous chantiez ? j'en suis fort aise.
Eh bien! dansez maintenant.

Nog een geluk dat onze geniale (;-) ) Duchatelet deze enormiteiten verkondigt of de linkse kerk zou er ongewijfeld nog een polemiek kunnen uit laten voortvloeien.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be