Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   CD&V revisionistische partij? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=27788)

De Knut 13 januari 2005 14:26

CD&V revisionistische partij?

[font=Comic Sans MS][size=3]Nadat eerder al Brussels minister Emir Kir (PS) in opspraak kwam, omdat hij de volkerenmoord door de Turken op de Christelijke Armeniërs ontkende, en opriep om een Brussels monument ter nagedachtenis van de slachtoffers van die genocide te vernielen; spreekt nu ook Nebahat Açar zich in die zin uit.

Nebahat Açar was meermaals kandidaat op de CD&V lijst, en werkt momenteel op het kabinet van Brussels Staatssecretaris Brigitte Grouwels (CD&V-NVA).

Op de in Turkse kringen populaire webstek van Beltürk verklaarde mevrouw Açar dat men zich beter zou bezighouden met de integratie van Turkse jongeren dan met het oprichten van monumenten voor de ZOGENAAMDE Armeense genocide. Met deze uitspraak geconfronteerd verduidelijkte ze nogmaals dat “met het oprichten van monumenten die verdeling zaaien de wereld er niet op vooruit gaat”.

Blijkbaar is het momenteel bon-ton om in de Brusselse meerderheidskringen de volkerenmoord van de Turken op de Armeniërs te ontkennen. Toch een bijzonder eigenaardig gedrag, aangezien het net die partijen zijn die zichzelf maar al te graag omschrijven als verdraagzaam en democratisch.

Voordat die zelfverklaarde democratische partijen er ook maar aan zouden denken om te raken aan de overheidssubsidies van zogenaamde “ondemocratische” partijen zouden ze beter eens de hand in eigen boezem steken. De PS op kop!

We hopen alleszins dat Staatssecretaris Brigitte Grouwels tenminste afstand zal nemen van de bedenkelijke uitspraken van haar kabinetsmedewerker Açar. Grouwels zelf was enige tijd geleden trouwens samen met o.m. Pascal Smet nog te gast bij de Turkse radicale Grijze Wolven van Brussel.

De genocide op de Armeniërs kostte het leven aan anderhalf van de twee miljoen Armeniërs.[/size][/font]

[font=Comic Sans MS][size=3]Bron: www.brusselsaffaires.org

[/size][/font]

Tegendradigaard 13 januari 2005 14:29

Ik denk dat er veel toekomst is voor bedrijfsREVISIONISTEN.... of net niet....

garfield 13 januari 2005 15:07

Zal wel mogen aanblijven . Ontkenning van de genocide op de Armenen is in en blijkbaar aanvaardbaar in de brusselse regering .

Patriot! 13 januari 2005 15:52

Schandalig! Ik heb altijd geweten dat dat anti-Belgisch wicht Grouwels niet deugde :x

Supe®Staaf 13 januari 2005 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garfield
Zal wel mogen aanblijven . Ontkenning van de genocide op de Armenen is in en blijkbaar aanvaardbaar in de brusselse regering .

Wettelijk gezien valt er voorlopig slechts één genocide onder de strafwet-censuurwet, nl. de holocaust.
Puur racisme: vgl. met Rwandese zwarte genocide die wél mag ontkend of geminimaliseerd worden.
Pure selectieviteit: vgl. met de Armeense die ook probleemloos mag ontkend worden.
Pure dictatoriale willekeur: Een willekeurige oetlul beslist wat de hele bevolking mag zeggen, denken, publiceren. Op basis van? Een diploma rechten? De juiste politieke 'piston?

De Knut 13 januari 2005 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Schandalig! Ik heb altijd geweten dat dat anti-Belgisch wicht Grouwels niet deugde :x

Leer lezen, Blubber.
Het is de belgicistische Nebahat Açar die dat verklaarde.

Ambiorix 13 januari 2005 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Wettelijk gezien valt er voorlopig slechts één genocide onder de strafwet-censuurwet, nl. de holocaust.
Puur racisme: vgl. met Rwandese zwarte genocide die wél mag ontkend of geminimaliseerd worden.
Pure selectieviteit: vgl. met de Armeense die ook probleemloos mag ontkend worden.
Pure dictatoriale willekeur: Een willekeurige oetlul beslist wat de hele bevolking mag zeggen, denken, publiceren. Op basis van? Een diploma rechten? De juiste politieke 'piston?

pasop, want subiet ben JIJ de dikke racist volgens piano:?
ik vind het ook schandalig. afschaffen, al die anti-revisionistische wetten.

Patriot! 13 januari 2005 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Leer lezen, Blubber.
Het is de belgicistische Nebahat Açar die dat verklaarde.

Waar lees je dat dat krapuul belgicistisch is?

Supe®Staaf 13 januari 2005 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
pasop, want subiet ben JIJ de dikke racist volgens piano:?

Dat is iedereen die zich tegen censuur uitspreekt, als je thePiano mag geloven.
Nochtans is het aantoonbaar dat net censuur uitmondt in racisme.
De genocide op blanken (Joden) mag je niet ontkennen of minimaliseren, die wordt bij wet 'beschermd'
De genocide op zwarten (Rwandezen) mag je wél ontkennen of minimaliseren, die wordt niet bij wet 'beschermd'

Citaat:

ik vind het ook schandalig. afschaffen, al die anti-revisionistische wetten.
Dat is de enige mogelijke, logische en menswaardige oplossing.
Al de rest is dictatoriale afzeik.

alecia 13 januari 2005 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Dat is iedereen die zich tegen censuur uitspreekt, als je thePiano mag geloven.
Nochtans is het aantoonbaar dat net censuur uitmondt in racisme.
De genocide op blanken (Joden) mag je niet ontkennen of minimaliseren, die wordt bij wet 'beschermd'
De genocide op zwarten (Rwandezen) mag je wél ontkennen of minimaliseren, die wordt niet bij wet 'beschermd'

Dat is de enige mogelijke, logische en menswaardige oplossing.
Al de rest is dictatoriale afzeik.

Niet te vergeten de genocide op zwarten (Kongolezen) ... in het tijdperk van Leopold II ...

eniotna 13 januari 2005 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alecia
Niet te vergeten de genocide op zwarten (Kongolezen) ... in het tijdperk van Leopold II ...

Weet u in feite wel wat een genocide is?

alecia 13 januari 2005 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eniotna
Weet u in feite wel wat een genocide is?

u ontkent neem ik aan ...

peterNET 13 januari 2005 19:49

CD&V is geen revisionistische partij. Integendeel. Uitspraken van een kabinetsmedewerker zijn vooralsnog geen partijstandpunten.
Ten gronde: ik betreur die uitspraak.

snoodaard 13 januari 2005 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peterNET
CD&V is geen revisionistische partij. Integendeel. Uitspraken van een kabinetsmedewerker zijn vooralsnog geen partijstandpunten.
Ten gronde: ik betreur die uitspraak.

Gaan jullie die turk nu buiten borstelen of niet?

peterNET 13 januari 2005 19:52

wij gebruiken borstels noch bokshandschoenen bij CD&V

snoodaard 13 januari 2005 19:54

Citaat:

wij gebruiken borstels noch bokshandschoenen bij CD&V

Gaan jullie haar ontslaan?flauwe plezante.

peterNET 13 januari 2005 19:55

tja, als je zo begint, dan ga ik naar een andere discussie...

snoodaard 13 januari 2005 20:01

Citaat:

tja, als je zo begint, dan ga ik naar een andere discussie...

OK laat ik het zo stellen:kunnen negationisten in de cd&v blijven.Ik vraag enkel je persoonlijke mening.

peterNET 13 januari 2005 20:04

Persoonlijk vind ik negationisme niet aanvaardbaar voor CD&V-ers, maar ik weet niet genoeg van dat specifieke geval om te zeggen of die persoon al dan niet weg moet.

snoodaard 13 januari 2005 20:09

Citaat:

Persoonlijk vind ik negationisme niet aanvaardbaar voor CD&V-ers, maar ik weet niet genoeg van dat specifieke geval om te zeggen of die persoon al dan niet weg moet.

voila een duidelijk antwoord.thanx

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be