Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Moslimexecutieve wilt GEEN oproep doen om geld te storten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=27854)

Antoon 14 januari 2005 14:25

Moslimexecutieve wilt GEEN oproep doen om geld te storten

De Moslimexecutieve wijgert een oproep te doen om geld te storten voor de slachtoffers van Zuid-Oost Azië ten gevolge van de omvangrijke Tsunami.

Ik begrijp dit dus niet, hé? Het grootst aantal slachtoffers zijn dan nog moslims, hoewel zelfs dat geen punt zou mogen zijn. De rest van de wereld geeft ongeziene bedragen, onvoorwaardelijk en instinctief.
Maar de Moslimexecutieve heeft daar nog speciaal voor moeten gevraagd worden om mee te doen ... en hun antwoord is NEEN! 8O

Hier de tekst :

Citaat:

Ondanks de vraag van sp.a-senatrice Fatma Pehlivan eerder deze week heeft de Moslimexecutieve beslist dat er geen algemene oproep komt om tijdens het islamitische Offerfeest geld te storten voor de slachtoffers van de vloedgolven in Zuidoost-Azië.

Sp.a-senatrice Fatma Pehlivan riep de moslimgemeenschap eerder deze week op om het jaarlijkse offerfeest op 20 januari in het teken te stellen van de solidariteit met de slachtoffers van de tsoenami in Zuidoost-Azië. De Moslimexecutieve besliste echter om daar niet op in te gaan, wegensinterne tegenstellingen. "Het is voor mij onbegrijpelijk wat die tegenstellingen dan wel kunnen zijn", reageert Pehlivan. Volgens haar is de toestand in Zuidoost-Azië "een ramp zonder weerga die ons aller aandacht verdient".
De Moslimexecutieve heeft wel beslist om het Offerfeest een dag uit te stellen, van 20 naar 21 januari. Reden daarvoor is dat dat in Saudi-Arabië ook gebeurt. Volgens Pehlivan zijn alle Belgische gemeenten echter al slachtbewijzen aan het uitreiken voor 20 januari. "De executieve heeft geen voeling met de samenleving en de Moslimgemeenschap", besluit Pehlivan. "Ze bewijzen elke dag hun onkunde. Hoog tijd voor een nieuwe verkiezing", aldus de senatrice. (SAL, belga)

Towelie030981 14 januari 2005 14:34

SP-A senatrice Pehlivan heeft overschot van gelijk. De moslimexecutieve opereert in een eigen wereld. Men moet zorgen dat deze executieve een weerspiegeling wordt van de gematigde Westerse moslim. Men mag niet dulden dat er enkele extremisten zonder binding met Belgie deze executieve gijzelen.

Wreker 14 januari 2005 15:35

Misschien zijn ze bang dat er hulp zou terecht komen bij niet-moslims?

Zakaat mag enkel aan moslims gegeven worden dacht ik.

Towelie030981 14 januari 2005 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Misschien zijn ze bang dat er hulp zou terecht komen bij niet-moslims?

Zakaat mag enkel aan moslims gegeven worden dacht ik.

Voor alle duidelijkheid de moslim steun de slachtoffers via acties als 1212. Het gaat hier over dat de Executieve geen initiatief neemt.

ashrawi 14 januari 2005 16:32

Zakaat mag aan iedereen gegeven worden.

http://www.islamic-relief.nl/

Akkersloot 14 januari 2005 18:24

[quote=ashrawi]Zakaat mag aan iedereen gegeven worden.

http://www.islamic-relief.nl/[/QUOTE]

Kan je een specifieker linkje geven ?

Vreemd. Dan zal de zakaat waarschijnlijk te danken zijn aan de overleveringen van de "profeet". Want de koran met zijn haat tegen de ongelovigen lijkt mij er niet voor.

EXTREEM 14 januari 2005 18:29

Een ongelovige volgens de islam moet er aan(zie teksten uit de soera)voor wie is dan de zakaat.Ik weet het wel hoor zakaat in het nederlands betekend O C M W voor een islamiet.

Akkersloot 14 januari 2005 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EXTREEM
Een ongelovige volgens de islam moet er aan(zie teksten uit de soera)voor wie is dan de zakaat..

Misschien voor een extra huid om langer te branden in de hel :?

ashrawi 17 januari 2005 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Zakaat mag aan iedereen gegeven worden.

http://www.islamic-relief.nl/

Kan je een specifieker linkje geven ?

Vreemd. Dan zal de zakaat waarschijnlijk te danken zijn aan de overleveringen van de "profeet". Want de koran met zijn haat tegen de ongelovigen lijkt mij er niet voor.

Veel over de geschiedenis van de islam weten jullie precies niet.
Mag ik jullie erop wijzen dat dat al de keren dat de profeet een gebied veroverde, dat het volk dat daar al woonde (joden, christenen) er mocht blijven zonder de eigen godsdienst op te moeten geven. Dat kunnen we niet zeggen van de kruistochten...

Zou je die soerat eens willen opgeven waar de koran zegt dat moslims ongelovigen moeten haten?

circe 17 januari 2005 12:02

Ashrawi, ik vermoed dat je een voorstander bent van de dhimmi-status voor moslims in deze gebieden?

Met extra beschermingsbelasting door moslims te betalen willen ze geen kopje kleiner gemaakt worden?

Allez: leesvoer voor je: De Dhimmi

(ik zou trouwens een beetje oppassen met het promoten van de dhimmi status, want dan krijg je last met het CGKR).

Citaat:

Zou je die soerat eens willen opgeven waar de koran zegt dat moslims ongelovigen moeten haten?
Quote:8.73 De ongelovigen zijn vrienden van elkander. Als gij niet ingrijpt zal er onheil en grote wanorde in het land komen.

Quote:2:191 En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

Quote:8:12 Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."

Quote:9:5 Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

Quote:2:193 En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen

Mustapha 17 januari 2005 13:13

Citaat:

Quote:8.73 De ongelovigen zijn vrienden van elkander. Als gij niet ingrijpt zal er onheil en grote wanorde in het land komen.
Inderdaad heb ik al ondervonden, bedankt Allah om me te waarschuwen!

Citaat:

Quote:2:191 En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

Uiteraard zal ik hen bevechten wanneer ze mij aanvallen. Ik zal zeker niet den laffe uithangen.

Citaat:

Quote:8:12 Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."

Mooie stuk poëzie

Citaat:

Quote:9:5 Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

Dit is een regel uit de oorlogsdraaiboek, wat de doen in oorlogsituatie.
Ik zal mijn vijand vinden, hen grijpen, belegeren en op de loer staan om hen in een hinderlaag te lokken. Als mijn vijand berouw toont laat ik hem vrij.
Toch menselijk, niet? Jij valt me aan, ik val terug aan. Jij hebt spijt, ik laat u gaan?
Ik begrijp niet wat hier verkeerd aan is....

Citaat:

Quote:2:193 En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen

Weer van zelfde.
Ik mag terugslaan als ze mij slaan.
Als je ophoudt met strijden, heb ik geen recht van een aanval uit te voeren.

Wat wilde je eigenlijk aantonen met deze quote's?

En terug on topic.
Het is maar goed dat die criminelebende in de executieve hunne bek houden.
Ze hebben geen enkele legitimiteit om te spreken naar de moslims toe.
Dat ze eerst beginnen om hun eigen organisatie in vraag te stellen en in hoeverre het compatibel is met de islamitische regelgeving.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be