Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Hoe zou je reageren als de congreskolom werd hetzij neergehaald, hetzij gelanceerd? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=27937)

Hagal 15 januari 2005 22:43

Hoe zou je reageren als de congreskolom werd hetzij neergehaald, hetzij gelanceerd?

Knuppel 15 januari 2005 22:45

De BUBbels hebben een hoog humorgehalte.
Zij zouden het als een grapje zien en zich rot amuseren!

Dimitri 15 januari 2005 22:47

Gelanceerd??? Wat is de congreskolom dan voor iets?

Hagal 15 januari 2005 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri

Ja, een kolom met een postuurke op. Maar met wat fantasie kun je er een raket van maken. Richting maan bv. Het is maar een idee. Of Mars.

Dimitri 15 januari 2005 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hagal
Ja, een kolom met een postuurke op. Maar met wat fantasie kun je er een raket van maken. Richting maan bv. Het is maar een idee. Of Mars.

Ik heb er al een fotootje van gevonden:

Maar ik kan me met de beste wil van de wereld toch niet voorstellen dat ze hier op Mars op zitten te wachten hoor.

Raf 15 januari 2005 22:54

Ik heb gekozen voor "Een fles champagne kraken en tijdens het klinken uitroepen: die ligt er en die ligt er goed?"; niet omdat ik de congreskolom zo nodig wil zien verdwijnen, maar elk excuus om een fles champagne te kraken, is goed hé... ;-)

Den Bal 15 januari 2005 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Elk excuus om een fles champagne te kraken, is goed hé... ;-)

Dat is gesproken zie!
:drinking:

Yann 15 januari 2005 23:52

Waarom zou de congreskolom moeten neergehaald worden?

Den Bal 15 januari 2005 23:54

Alle gekheid op een stokje. Net zoals de Yzertoren is dit een monument/symbool. Dus moet ervan afgebleven worden.

Yann 15 januari 2005 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal
Alle gekheid op een stokje. Net zoals de Yzertoren is dit een monument/symbool. Dus moet ervan afgebleven worden.

Bij mijn weten trekt de congreskolom geen neo-nazi's aan, en worden er geen collaborateurs goedgepraat.

Knuppel 15 januari 2005 23:57

Citaat:

Waarom zou de congreskolom moeten neergehaald worden?

Om plaats te maken voor de ijzertoren als de BUB hem in 'Diksmude' weg wil voor een groene zone of een grooooooooooot monument voor het Vaderland?

zorroaster 16 januari 2005 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Bij mijn weten trekt de congreskolom geen neo-nazi's aan, en worden er geen collaborateurs goedgepraat.

Allez gij! Leopold III, Ganshof van der Meersch... Allemaal goeie Belgen die maar wat graag met de mof samenwerkten maar nadien weer het rechte pad gingen bewandelen en schoolmeestertjes aanpakten die lid waren geweest van het VNV, die hebben daar genoeg geparadeerd hoor.

Den Bal 16 januari 2005 00:05

Citaat:

Ik heb geen zin om alles te hertypen. Bij deze de link.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=271

Knuppel 16 januari 2005 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Allez gij! Leopold III, Ganshof van der Meersch... Allemaal goeie Belgen die maar wat graag met de mof samenwerkten maar nadien weer het rechte pad gingen bewandelen en schoolmeestertjes aanpakten die lid waren geweest van het VNV, die hebben daar genoeg geparadeerd hoor.

:rofl:

ingenious 16 januari 2005 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri

ik ken dat ook niet. :?

Yann 16 januari 2005 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster

Leopold III was geen nazi. Hij had het alleszins véél beter voor met zijn landgenoten dan uw geestesgenoten uit die tijd, die het eigen volk verklikte om in de gratie van de Duitsers te komen.

Knuppel 16 januari 2005 00:36

De Saksen Coburgers zijn van Duitse afkomst, Yann. Jij schijnt dat altijd weer te vergeten.

Voor als je het nog niet wist: oude liefde roest nooit!

Ook niet voor allochtone Duitsers.

Yann 16 januari 2005 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Voor als je het nog niet wist: oude liefde roest nooit!

Als dat voor Leopold III het geval zou zijn, dan voor de flaminganten dus ook... Maar ik zal maar zwijgen vooraleer ik de woedeuitbarstingen van vernazificeringhunter "Superbraaf" op mijn dak krijg. :roll:

Den Bal 16 januari 2005 00:43

Citaat:

Leopold III was geen nazi. Hij had het alleszins véél beter voor met zijn landgenoten dan uw geestesgenoten uit die tijd, die het eigen volk verklikte om in de gratie van de Duitsers te komen.

En wat heeft hij uit de brand willen slepen?

Willem 16 januari 2005 01:07

Congreskolom of IJzertoren: jullie gedragen je als kleine kinderen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be