Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Dreigbief van Dewinter aan Albert II (https://forum.politics.be/showthread.php?t=27981)

Het Skill Effect 16 januari 2005 18:35

Dreigbief van Dewinter aan Albert II

16.01.2005 13.00u - Aan: Albert II van Saksen-Coburg-Gotha, Koning der Belgen
Van: Filip Dewinter, fractieleider Vlaams Belang in het Vlaams Parlement

Waarde Edellachbare,

Laat er geen misverstand over ontstaan: ik vind U heel sympathiek. Politiek gezien zijn wij eigenbelangers vijanden van iedereen, maar ik zou al mijn principes overboord gooien om dat beetje roem. Als onze partij haar slag thuishaalt, dan betekent dat niets want alles wat we nu zeggen draaien we dan toch om. U zal begrijpen dat het volk en de militanten niet gelukkig zijn met dat vooruitzicht. Dat ze de schurft krijgen!

Wij hebben altijd al onze invloed aangewend om het klootjesvolk te bestrijden, en wij zullen dat in de toekomst blijven doen. Maar dat neemt niet weg dat er wij nu op slinkse en schijnheilige wijze hun stemmetjes moeten kapen om hen te bestrijden. Als er geweld wordt gebruikt of als er met geweld wordt gedreigd, dan zijn wij er als de kippen bij. Over alle politieke tegenstellingen heen wil ik dan ook mijn robklopmachien en mijn annemanse dog het laten tegen al de dissidenten met een vrije wil. Vooral de vrije meningsuiting gaan wij strikt controleren en enkel toelaten indien ons eigenbelang er voordeel uit haalt. Wij willen zelfs verder gaan om het vlaamse klootjesvolk te onderdrukken, door frequente huisrazzias en met een waar spionagecentrum zoals de stasi in oostduitsland. Wij weten dat zulke praktijken uitmonden in een echt dictatuur zoals wij graag willen.

Nogmaals, ik keur u enkel publiekelijk af. Maar in feite ben ik een grote fan van u. Voor alles met macht buig ik mijn knieën. Klootjesvolk en stemvee zijn verwerpelijk en onaanvaardbaar. De opmars van het vrije denken – die mij verontrust en ontstemt - moet bestreden worden met een dictatoriaal beleid, desnoods met moordwapens.

Als reactie op het verkeeld beeld dat u van mij kreeg, zou ik U graag uitnodigen op mijn arendsnest. U mag daar gerust een hoofddoek dragen, zoals ik dat doe. Laat u dus niet verontrusten door de karikatuur die ik in de wereld stuur, in het echt ben ik echt een machtsslet. Daarom stuur ik U deze brief. Wat voor onzin ik ook publiekelijk over u uitkraam, U hebt zeker mijn steun. In hetzelfde licht wil ik mijn standpunten over migranten, België, het gehele koningshuis, de onafhankelijkheid, het hele 70 puntenplan en nog van die onzin, compleet onder de mat vegen..
In Vlaanderen leeft namelijk zo'n klootjesvolk dat je gemakkelijk via zulk gezwans bij hun pietje kan nemen. Ik blijf een grote fan van U. Ik wil ook koning worden!

Hooglachend,

Flippo

[size=1]Om alle misverstanden te vermijden: dit was natuurlijk een persiflage.
Als Filip Dewinter een echte waardige en wijze kerel was, die boven het leugenachtig gekonkel van zichzelf stond, en die oprecht probeerde �*l zijn kiezers te vertegenwoordigen, dan had hij zo’n brief kunnen schrijven. Maar hij heeft dat natuurlijk niet gedaan. Filip Dewinter is dan ook geen wijs en waardig man, maar iemand, die het volk als marionet wil misbruiken ![/size]

Raven 16 januari 2005 18:58

zielig.... is niet eens grappig.

Vlaams-nationalist 16 januari 2005 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven

Inderdaad, ik heb zelfs geen glimlach gelaten. Zeer flauw hoor. :roll:

Patriot! 16 januari 2005 19:19

Hoe durft het VB eigenlijk?? :x

daiwa 16 januari 2005 19:20

van een bedenkelijk niveau, maarja, men kan niet meer gebruiken dan men heeft

Vlaanderen Boven 16 januari 2005 19:27

Gelukkig dat er een disclaimer stond op het einde, ik was toch wel even geschokt hoor.

Knuppel 16 januari 2005 20:13

Dat kopbonken, is dat niet het laatste stadium voor de complete waanzin?

Het Skill Effect 16 januari 2005 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Dat kopbonken, is dat niet het laatste stadium voor de complete waanzin?

Het volgende stadium is aan één stuk door zagen over andermans avatar. :roll:

Het Skill Effect 16 januari 2005 21:17

Citaat:

16.01.2005 13.00u - Van: Albert II van Saksen-Coburg-Gotha, Koning der Belgen
Aan: Filip Dewinter, fractieleider Vlaams Belang in het Vlaams Parlement

Waarde Landgenoot,

Laat er geen misverstand over ontstaan: ik vind U helemaal niet sympathiek. Politiek gezien zijn wij tegenstanders en zelfs vijanden. Als uw partij haar slag thuishaalt, dan betekent dat het einde van het koninkrijk België en van mijn job. U zal begrijpen dat de koningin en ik niet gelukkig zijn met dat vooruitzicht.

Wij hebben altijd al onze invloed aangewend om uw partij te bestrijden, en wij zullen dat in de toekomst blijven doen. Maar dat neemt niet weg dat er grenzen zijn aan de middelen die gebruikt mogen worden om uw opvattingen te bestrijden. Als er geweld wordt gebruikt of als er met geweld wordt gedreigd, dan zijn die grenzen duidelijk overschreden. Over alle politieke tegenstellingen heen wil ik dan ook mijn afkeuring en mijn ongerustheid laten blijken in verband met de doodsbedreigingen die U al enige keren heeft ontvangen. Vooral het incident waarbij een man met een jachtgeweer in uw Antwerps secretariaat opdook met de mededeling dat hij U wou vermoorden, heeft de koningin en mijzelf zeer verontrust. Sinds de moorden op Pim Fortuyn en Theo Van Gogh weten wij dat zulke dreigementen soms uitmonden in echt geweld, in echte moorden.

Nogmaals, ik keur uw politieke opvattingen in alle opzichten af. Maar in een democratie moet ook U het recht hebben die opvattingen te verkondigen. Moord en doodsbedreigingen zijn verwerpelijk en onaanvaardbaar. De opmars van uw partij – die mij verontrust en ontstemt - moet bestreden worden met een goed beleid, niet met moordwapens.

Als reactie op de doodsbedreigingen die U ontving, zou ik U graag uitnodigen op het paleis, net zoals de zaakvoerder van de nv Remmery, die bedreigd werd omdat één van zijn werkneemsters een hoofddoek draagt. Maar ik denk dat U om politieke redenen toch niet op zo’n uitnodiging zou ingaan. Daarom stuur ik U deze brief. Wie ook achter die doodsbedreigingen aan uw adres zit, hij heeft niét mijn steun. In het licht van de angstwekkende toename van het aantal doodsbedreigingen en “doodswensen” aan het adres van politici wil ik niet de indruk wekken dat ik deze ontwikkeling stilzwijgend goedkeur.
In Oekraïne werd een poging gedaan de leider van de oppositie te vergiftigen. In België mogen zulke praktijken nooit voorkomen. Zij zijn een beschaafd land onwaardig.

Hoogachtend,

Albert II, Koning der Belgen
Raven: "zielig.... is niet eens grappig."

Vlaams-nationalist: "Inderdaad, ik heb zelfs geen glimlach gelaten. Zeer flauw hoor. :roll:"

daiwa: "van een bedenkelijk niveau, maarja, men kan niet meer gebruiken dan men heeft"

:rofl: :twisted: :rofl:

Raven 16 januari 2005 21:35

:rofl: :rofl: :rofl:

Geluk vind men bij de dwazen :D... Voor de gezelligheid lach ik even mee :D

Het Skill Effect 16 januari 2005 21:48

Citaat:

:rofl: :rofl: :rofl:

Geluk vind men bij de dwazen :D... Voor de gezelligheid lach ik even mee :D

Ge voelt er ook goe tussen al die dwaze blokaanhangers. ;)

Blijven lachen hé.

Raven 17 januari 2005 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Ge voelt er ook goe tussen al die dwaze blokaanhangers. ;)

Blijven lachen hé.

Ik denk dat je voor goed nieuws & amusement eerder bij SP-a moet zijn :wink:

Yann 17 januari 2005 00:46

:lol: :lol: :lol:

Goede post! :thumbsup:

chinees 17 januari 2005 02:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
:lol: :lol: :lol:

Goede post! :thumbsup:

Veel geblaat (emoticons), weinig wol (inhoud).

nou nou 17 januari 2005 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chinees
Veel geblaat (emoticons), weinig wol (inhoud).

En platitudes (bovenstaande) :D

Foundation 17 januari 2005 14:14

Subtiel... nice work Skill, al ben ik het niet echt eens met het door het slijk halen van de monarchie op deze manier. Ze heeft immers haar waarde.

De rechtvaardige rechter 17 januari 2005 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
16.01.2005 13.00u - Aan: Albert II van Saksen-Coburg-Gotha, Koning der Belgen
Van: Filip Dewinter, fractieleider Vlaams Belang in het Vlaams Parlement

Waarde Edellachbare,

Laat er geen misverstand over ontstaan: ik vind U heel sympathiek. Politiek gezien zijn wij eigenbelangers vijanden van iedereen, maar ik zou al mijn principes overboord gooien om dat beetje roem. Als onze partij haar slag thuishaalt, dan betekent dat niets want alles wat we nu zeggen draaien we dan toch om. U zal begrijpen dat het volk en de militanten niet gelukkig zijn met dat vooruitzicht. Dat ze de schurft krijgen!

Wij hebben altijd al onze invloed aangewend om het klootjesvolk te bestrijden, en wij zullen dat in de toekomst blijven doen. Maar dat neemt niet weg dat er wij nu op slinkse en schijnheilige wijze hun stemmetjes moeten kapen om hen te bestrijden. Als er geweld wordt gebruikt of als er met geweld wordt gedreigd, dan zijn wij er als de kippen bij. Over alle politieke tegenstellingen heen wil ik dan ook mijn robklopmachien en mijn annemanse dog het laten tegen al de dissidenten met een vrije wil. Vooral de vrije meningsuiting gaan wij strikt controleren en enkel toelaten indien ons eigenbelang er voordeel uit haalt. Wij willen zelfs verder gaan om het vlaamse klootjesvolk te onderdrukken, door frequente huisrazzias en met een waar spionagecentrum zoals de stasi in oostduitsland. Wij weten dat zulke praktijken uitmonden in een echt dictatuur zoals wij graag willen.

Nogmaals, ik keur u enkel publiekelijk af. Maar in feite ben ik een grote fan van u. Voor alles met macht buig ik mijn knieën. Klootjesvolk en stemvee zijn verwerpelijk en onaanvaardbaar. De opmars van het vrije denken – die mij verontrust en ontstemt - moet bestreden worden met een dictatoriaal beleid, desnoods met moordwapens.

Als reactie op het verkeeld beeld dat u van mij kreeg, zou ik U graag uitnodigen op mijn arendsnest. U mag daar gerust een hoofddoek dragen, zoals ik dat doe. Laat u dus niet verontrusten door de karikatuur die ik in de wereld stuur, in het echt ben ik echt een machtsslet. Daarom stuur ik U deze brief. Wat voor onzin ik ook publiekelijk over u uitkraam, U hebt zeker mijn steun. In hetzelfde licht wil ik mijn standpunten over migranten, België, het gehele koningshuis, de onafhankelijkheid, het hele 70 puntenplan en nog van die onzin, compleet onder de mat vegen..
In Vlaanderen leeft namelijk zo'n klootjesvolk dat je gemakkelijk via zulk gezwans bij hun pietje kan nemen. Ik blijf een grote fan van U. Ik wil ook koning worden!

Hooglachend,

Flippo

[size=1]Om alle misverstanden te vermijden: dit was natuurlijk een persiflage.
Als Filip Dewinter een echte waardige en wijze kerel was, die boven het leugenachtig gekonkel van zichzelf stond, en die oprecht probeerde �*l zijn kiezers te vertegenwoordigen, dan had hij zo’n brief kunnen schrijven. Maar hij heeft dat natuurlijk niet gedaan. Filip Dewinter is dan ook geen wijs en waardig man, maar iemand, die het volk als marionet wil misbruiken ![/size]

Waarom vind ik dit niet grappig (??)

Het Skill Effect 17 januari 2005 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter
Waarom vind ik dit niet grappig (??)

Vraag dat aan uzelf. ;)

Kim 17 januari 2005 15:39

Citaat:

Oh jawel! :)

Maare, een zekere Knuppel heeft in haar onderschrift staan: niets kwetst meer dan de waarheid ---> nagel op de kop in dit geval!!

:rofl: :rofl:

Musketo 17 januari 2005 19:18

Fout topic, foute reacties, fout.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be