![]() |
Niet Vlaanderen, belgië vergaat!
[font=Comic Sans MS][size=3]Een gedicht van 75 jaar geleden, maar brandend actueel : [/size][/font]
[font=Comic Sans MS][size=3][/size][/font] [font=Comic Sans MS][size=3]Wij Vlamingen wij haten [/size][/font] [font=Comic Sans MS][size=3]De slechtste staat der staten[/size][/font] [font=Comic Sans MS][size=3]Die 't beste volk geschonden heeft [/size][/font] [font=Comic Sans MS][size=3]En honderd jaar van schande leeft[/size][/font] [font=Comic Sans MS][size=3][/size][/font] [font=Comic Sans MS][size=3]Wij Vlamingen wij bevechten[/size][/font] [font=Comic Sans MS][size=3]De rover onzer rechten[/size][/font] [font=Comic Sans MS][size=3]Die 't schijnbeeld van een natie stal[/size][/font] [font=Comic Sans MS][size=3]En nooit een natie worden zal[/size][/font] [font=Comic Sans MS][size=3][/size][/font] [font=Comic Sans MS][size=3]Daar is een belgische koning, [/size][/font] [font=Comic Sans MS][size=3]Veel belgische vertoning[/size][/font] [font=Comic Sans MS][size=3]Een belgische vlag, een belgisch lied[/size][/font] [font=Comic Sans MS][size=3]Maar belgen, belgen zijn er niet[/size][/font] [font=Comic Sans MS][size=3][/size][/font] [font=Comic Sans MS][size=3]Rouw, rouw bedrijft de Vlaming[/size][/font] [font=Comic Sans MS][size=3]Bij 't eeuwfeest der beschaming[/size][/font] [font=Comic Sans MS][size=3]Maar in die rouw ligt reeds een daad[/size][/font] [font=Comic Sans MS][size=3]Niet Vlaanderen, belgië vergaat ![/size][/font] [font=Comic Sans MS][size=3][/size][/font] [font=Comic Sans MS][size=3]René De Clercq[/size][/font] [font=Comic Sans MS][size=3][/size][/font] [font=Comic Sans MS][size=3][/size][/font] |
Citaat:
|
Of hoe we ons nog steeds laten overheersen.
En wie wil er wedden dat onze Vlaamse politici dat weer zullen doen? Als de regering valt, is er van de VLD geen sprake meer, maar uitgesteld is niet afgesteld: als ze weer toegeven, halen ze volgende keer de kiesdrempel niet meer!!! Misschien goed als affiche voor 175 jaar België?? |
Zoals gewoonlijk, zullen onze politici zwichten...........
|
Citaat:
ik ben toevallig uit Deerlijk afkomstig! ik heb ooit nog mijn Deense schoonouders binnen gebracht in zijn museum vlak aan het rusthuis, ze verschoten zich een kriek over de vlaamsche propaganda die ze daar te horen kregen ziehier volgens mij de mooiste regels van den Rene: Ik kan u niet vergeten, Mijn simpel landekijn, Bij mensen die veel weten, Veel hebben en veel zijn. Ik heb u nooit verloren Uit de ogen van mijn ziel, Mijn dorpken en toren En vaders zingend wiel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
PS: zijde gij bij de getuigen van Jehova? |
Citaat:
Adieu aan de Walen, gedaan met betalen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be