Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bert & Claude : even goede sportministers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=28106)

Geertje 19 januari 2005 09:18

Bert & Claude : even goede sportministers

http://www.vrtnieuws.net/sport_maste...nie/index.html

De minister van sport ten zuiden van de landsgrens (Claude Eerdekens) heeft weer zijn best gedaan om België belachelijk te maken voor gans de wereld.

In België moet je om minister van sport te zijn, vooral GEEN kennis hebben van sport. De enige voorwaarde is : een volstrekte idioot zijn die zichzelf heel belangrijk vindt.

Bertje en Claude : nu begrijp ik waarom de sport zo achteruit gaat in België. :-(

rolsem 19 januari 2005 16:21

ja,ja

stel je voor dat onze Justine HENIN "positief " was bevonden. Onze Claude zou wel zedig gezwegen hebben en zeker gewacht hebben tot de tegenexpertise was bekend.
EERDEKENS verweert zich maar op een zielige manier. Het betreft hier eerstens maar efedrine ( en dus niet zo'n dopingkanon ) en tweedens moet hij de procedure afwachten.
Al ben ik er ook vanovertuigd dat in het tenniswereldje er "rare dingen " gebeuren dan nog moet hij zijn tijd afwachten. Ik dacht dat hij een jurist was van opleiding, doch weet het niet zeker. Indien hij wel degelijk een jurist is, dan zou dit des te erger zijn. Maar ja,..... er zijn vele bananenrepublieken, doch er is maar één bananenkoninkrijk.

ancapa 20 januari 2005 00:48

welke sporten gaan die uitvinden... buikduwen aan den toog ?!

ancapa 20 januari 2005 00:48

dumb and dumber for Belgian Olympics...

ancapa 20 januari 2005 00:49

de enige sport dat die kent is cafésport...

Patriot! 20 januari 2005 05:43

Weg met die regionale prutsministerkes: leve het nationale ministerie van sport.

Waarom moet sport opgedeeld worden volgens taal? Bestaat hier een zinnig antwoord op?

Karel Hendrik 20 januari 2005 06:35

Omdat sporters de bijsluiters op de dopingprodukten moeten kunnen lezen.

Patriot! 20 januari 2005 06:41

:lol: :lol: :lol:

jehann 20 januari 2005 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
http://www.vrtnieuws.net/sport_maste...nie/index.html

De minister van sport ten zuiden van de landsgrens (Claude Eerdekens) heeft weer zijn best gedaan om België belachelijk te maken voor gans de wereld.

In België moet je om minister van sport te zijn, vooral GEEN kennis hebben van sport. De enige voorwaarde is : een volstrekte idioot zijn die zichzelf heel belangrijk vindt.

Bertje en Claude : nu begrijp ik waarom de sport zo achteruit gaat in België. :-(

De sport gaat achteruit daar het gefederaliseerd is. Nu, ik kan begrijpen dat zaken als cultuur of onderwijs gesplitst worden. Maar Sport ????
Wat nut heeft dat splitsen ?? Een extra vlaamse minister is het verst waar ik geraak.

Dergelijke politieke spelletjes straffen enkel de gewone burger.

Geertje 20 januari 2005 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Weg met die regionale prutsministerkes: leve het nationale ministerie van sport.

Waarom moet sport opgedeeld worden volgens taal? Bestaat hier een zinnig antwoord op?

2 ministers betekent 2 maal zoveel vriendjes een (nutteloos) jobke kunnen geven. Ik dacht dat we met Bertje de slechste sportminister ter wereld hadden. Nu blijkt dat we als klein landje de 2 slechste sportministers ter wereld hebben.

rolsem 20 januari 2005 10:38

geen 2 maar 3

Wij hebben geen 2 ministers van Sport, wij hebben er DRIE. Vergeet niet dat zekere Isabelle WEYKMANS ( partij PFF) Ministerin is " fur Kultur ............................... und Sport ) in de Duitstalige Gemmeenschap.
Dus alles kan beter.

Patriot! 20 januari 2005 11:06

Nog erger :(

Ik kan ook niks anders bedenken dan wat extra postjes (ministers, maar ook kabinetsmedewerkers etc!) als 'nut' van splitsing :(

Antoon 20 januari 2005 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik
Omdat sporters de bijsluiters op de dopingprodukten moeten kunnen lezen.

:lol: die was goed.

Tegendradigaard 20 januari 2005 12:36

Laat ons gauw Belgie opsplitsen dan moeten we nog maar 1 prutsminister betalen...

Geertje 20 januari 2005 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Laat ons gauw Belgie opsplitsen dan moeten we nog maar 1 prutsminister betalen...

Dan mag die prutsminister toch bij jou komen overnachten.

Tegendradigaard 20 januari 2005 16:24

zolang hij niet bij mijn vrouw in bed duikt...

Geertje 20 januari 2005 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
zolang hij niet bij mijn vrouw in bed duikt...

Van Bertje moet ge gene schrik hebben, die kan toch niets.

Tegendradigaard 20 januari 2005 16:32

en dien andere daar moet ze niks van hebben zo ne lelijke vent....
en dan hebde nog die Isabelle maar van de vrouwen moet mijn vrouw ook niet zo veel hebben ... ze zullen van een kale muis .... euh reis terugkomen...

cashflow 20 januari 2005 20:52

Claude wil het "Voorval niet op de spits drijven"

LOL hij trekt zijn *** in, zou'm schrik hebben?

rodeo 20 januari 2005 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rolsem
Wij hebben geen 2 ministers van Sport, wij hebben er DRIE. Vergeet niet dat zekere Isabelle WEYKMANS ( partij PFF) Ministerin is " fur Kultur ............................... und Sport ) in de Duitstalige Gemmeenschap.
Dus alles kan beter.

utututut,
daar kan je niets aan doen - 'men' heeft namelijk een regionalisering op dat vlak gewenst (in gewesten), waardoor dat -zonder enige noodzaak- zomaar verdeeld wordt.

Dat moet je zien als een nadeel van regionalisatie....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be