Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Canabis? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=28132)

Towelie030981 19 januari 2005 23:14

Canabis?

Wat vindt u van de huidige drugswet i.v.m. canabis. Hoe zou u tegenover legalisering van canabis staan?

Raf 19 januari 2005 23:22

Positief! Dat moest al lang gebeurd zijn.

BigF 19 januari 2005 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Wat vindt u van de huidige drugswet i.v.m. canabis. Hoe zou u tegenover legalisering van canabis staan?

Zeeeer ontvankelijk.:-)

Alcohol, koffie, suiker,tabak, chocolade, medicijnen... allemaal verslavende middelen die een nefastere uitwerking hebben op het menselijk lichaam dan cannabis en toch zijn ze allemaal legaal. Meer dan dat zelfs; de staat verdient er schatten aan.
Van het ogenblik die dingen ook verboden worden stop ik met blowen!! Eerder niet. En dan nog...:oops:
Btw, cannabis is een natuurlijk produkt. Hoe kan je nu een wet tegen de natuur maken? Als je er eens diep over nadenkt wordt je gekker dan dat je ooit van cannabis zal worden.
Laten we dan ook snel tsunami's verbieden, dan zijn we daar ook vanaf.

Bhairav 19 januari 2005 23:30

Het is omdat het een andere cultuur met zich meebrengt dat het niet mag.
Het verbod wordt door de jeugd gewoon verworpen. Die doen gewoon of het mag, uiteindelijk zullen ze er zich moeten bij neerleggen...

Spinoza 19 januari 2005 23:39

Tsja, hier in Nederland hebben we al in 1976 cannabis defacto gelegaliseerd.

Waar blijft de rest van de wereld? :-)

Tyr de Dietser 19 januari 2005 23:43

Citaat:

Wat vindt u van de huidige drugswet i.v.m. canabis.

Verschrikkelijk!

Citaat:

Hoe zou u tegenover legalisering van canabis staan?

Drugs zijn illegaal! Ze zijn ongezond en worden alleen maar gebruikt om een roes op te wekken; bijgevolg is met mate drugs nemen onmogelijk.

lustige lezer 19 januari 2005 23:45

Als roken mag, dan mag canebis ook. Ik zou ze wel alle 2 in 't openbaar verbieden ;)

Tyr de Dietser 19 januari 2005 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Btw, cannabis is een natuurlijk produkt. Hoe kan je nu een wet tegen de natuur maken?

Radioactiviteit is compleet natuurlijk. CO-uitstoot is compleet natuurlijk. Waarom zijn deze dingen dan wel — terecht — als "ongezond" beschouwd?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Als je er eens diep over nadenkt wordt je gekker dan dat je ooit van cannabis zal worden.

Nee... Toch niet.

Bhairav 19 januari 2005 23:48

Seut.

Tyr de Dietser 19 januari 2005 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Seut.

Je hebt gelijk. Zo'n argumentatie laat me geen andere keuze dan mee te doen met de kortzichtige massa, en het misdadige cannabis toejuichen. Weg met waarden en normen!

Raf 20 januari 2005 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyr de Dietser
Radioactiviteit is compleet natuurlijk. CO-uitstoot is compleet natuurlijk.

Ah? Waar komen radio-activiteit en CO-uitstoot dan in de vrije natuur voor, beste?

jules 20 januari 2005 00:23

Citaat:

worden alleen maar gebruikt om een roes op te wekken; bijgevolg is met mate drugs nemen onmogelijk.

ten eerste zie ik het verband tussen beide feiten niet, en ten tweede zie ik niet in wat er nu fout is aan een roes ???????

DearMrT 20 januari 2005 00:33

Citaat:

Weg met waarden en normen!

Weg met uw waarden en normen!

En ja, na mijn examens, die mij tot een zeer productief lid van de samenleving moeten maken, wens ik in alle vrijheid een paar joinkes te delen met vrienden...
Santé!

Raf 20 januari 2005 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DearMrT
Weg met uw waarden en normen!

En ja, na mijn examens, die mij tot een zeer productief lid van de samenleving moeten maken, wens ik in alle vrijheid een paar joinkes te delen met vrienden...
Santé!

Waarom alleen met uw vrienden en niet met uw forumgenoten? Discriminatie! :evil: ;-)

De rechtvaardige rechter 20 januari 2005 00:38

Absoluut tegen.

Raf 20 januari 2005 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter
Absoluut tegen.

Zomaar? Omdat je het leuk vindt om ergens tegen te zijn?

praha 20 januari 2005 00:48

Citaat:

btw , wat is de huidige drugswet inzake canabis ? :?

't laatste dat ik vernomen heb is men het gedoogbeleid weer heeft afgevoerd en alles weer bij het oude blijft

praha 20 januari 2005 00:54

Citaat:

Radioactiviteit is compleet natuurlijk. CO-uitstoot is compleet natuurlijk. Waarom zijn deze dingen dan wel — terecht — als "ongezond" beschouwd?

Nee... Toch niet.

het ging hier niet over gezond of over ongezond , dacht ik
thc is dacht ik erg kankerverwekkend tov tabak, maar da's compleet een andere zaak
voedsel klaargemaakt in microgolfovens en gsm-gebruik zijn nóg veel meer kankerverwekkend

praha 20 januari 2005 00:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jules
ten eerste zie ik het verband tussen beide feiten niet, en ten tweede zie ik niet in wat er nu fout is aan een roes ???????

idd
ik zie niets mis in een roes
recht op roes ! waarom niet ?
er is zelfs recht op vrije meningsuiting en dát is soms veel schadelijker voor je medemens
zelfs het VB heeft een roes : Dietsland

BigF 20 januari 2005 01:06

Citaat:

Nee... Toch niet.

Radioactiviteit die in de natuur voorkomt is praktisch onschadelijk. Radioactiviteit uit bv. kernafval is dat niet, maar kernafval is geen natuurlijk produkt!!
Idem voor CO! Dat komt in de natuur ook voor, maar niet in concentraties dat het gevaarlijk wordt voor de mens. De hoge CO-concentraties worden door de mens zelf veroorzaakt. Trouwens, wat jij zegt; "CO-uitstoot is compleet natuurlijk", is niet echt een uitdrukking om fier op te zijn. Want dan zouden auto's en industrie ook compleet natuurlijk zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be