Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   De VLOEK van het separatisme (https://forum.politics.be/showthread.php?t=28137)

Patriot! 20 januari 2005 05:12

De VLOEK van het separatisme

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De vloek van het separatisme[/size]
[/font][font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Brussel-Halle-Vilvoorde is opnieuw het hete politieke hangijzer op dit ogenblik. Dat is ongelooflijk want de politici weten zeer goed dat dat de Belgen geenszins interesseert, zelfs niet hen die in de Brusselse Rand wonen, zoals een enquête onlangs uitwees. De Belgen betalen deze verwende en incompetente politieke klasse niet om communautaire ruzie te stoken. Zelfs kleuters hebben een betere opvoeding gehad. De Belgen betalen hun politici om zich met het welzijn van het hele land bezig te houden. Vandaag doen die politici exact het tegenovergestelde, zowel die van het noorden als die van het zuiden.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De B.U.B. is de enige partij die echt genoeg heeft van deze onophoudelijke communautaire problemen die het resultaat zijn van ons vals, tweeledig federalisme. De unitaire staat met provinciale decentralisatie en een goede dosis individuele tweetaligheid zijn het enige geldige antwoord op die collectieve waanzin, die door de media actief wordt aangewakkerd.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Ik zou van harte al onze talrijke leden willen danken die ons geld storten want we hebben het echt nodig. Wij moeten inderdaad niet rekenen op de “openbare” media om ons wat publiciteit te verschaffen want deze weten heel goed dat de Belgische Unie een gevaar vormt voor die belachelijke politiek die de Belgen vandaag tegen hun zin moeten ondergaan. Bovendien ontvangt de B.U.B. geen subsidies. Dus dienen wij te rekenen op de lidgelden en de giften die gelukkig beginnen toestromen uit alle hoeken van het land.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Onze strijd is moeilijk, maar ze is rechtvaardig. Wij zullen de strijd winnen en België verlossen van deze separatistische vloek, want dat is de wens van 90% van de Belgen.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Leve het verenigd België ![/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Hans VAN DE CAUTER
Nationaal voorzitter B.U.B.
[/size][/font]

mulder7 20 januari 2005 08:08

U heeft het over de separatistische vloek die in 1830 zoveel schade heeft aangericht?

Patriot! 20 januari 2005 08:14

Neen. De rechtvaardige opstand van het Belgische Volk tegen de Hollandse onderdrukkers is zonder meer legitiem.

En begin nu niet van "Maar de Walen onderdrukken ons :cry: :cry: blijt blijt" :roll: We zijn de rijkste regio ter wereld, we hebben een numeriek overwicht en de nationale premier is een Vlaming.

storm op zee 20 januari 2005 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Neen. De rechtvaardige opstand van het Belgische Volk tegen de Hollandse onderdrukkers is zonder meer legitiem.

Waaruit leidt u dat af? Kan u dat objectief staven?

Horus 20 januari 2005 10:17

Citaat:

we hebben een numeriek overwicht en de nationale premier is een Vlaming.

En nog zijn de walen in staat om hun eisen door te drukken, want zij komen met hun 'eensgezindheid' af.
De premier kan misschien een Vlaming zijn, het is wel degelijk een waalse gestrikte nicht (bron: Knack) die de touwtjes in handen heeft.

Koning Pinteman 20 januari 2005 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door storm op zee
Waaruit leidt u dat af? Kan u dat objectief staven?

Dat lijkt me straf moest hij dat kunnen, daar de Belgische opstand in 1830 in alle aspecten onwettelijk was.

Kim 20 januari 2005 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koning Pinteman
Dat lijkt me straf moest hij dat kunnen, daar de Belgische opstand in 1830 in alle aspecten onwettelijk was.

Dus als u een Vlaams-nationale opstand organiseert, is dat ook onwettelijk.

ossaert 20 januari 2005 10:30

Fantastisch... Nu krijgt de BUB blijkbaar eens een kans in de media (TV Brussel, niet?) of zoiets, komt ze af met een tekst die druipt van het Grote Gelijk en de arrogantie. Doe zo voort, zou ik zeggen, want daar win je stemmen mee! 'Deze verwende en incompetente politieke klasse', 'zelfs kleuters hebben een betere opvoeding gehad',... dit is taalgebruik dat je enkel bij het VB, de PvdA en andere politieke nitwits terugvindt. Anti-politiek, iemand?

storm op zee 20 januari 2005 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim

Ik beweer nergens dat een Vlaams-nationale opstand legitiem is. Ik merk alleen op dat BUB beweert dat de septemberopstand wel legitiem was. Ik kijk vol verwachting uit naar de objectieve bewijzen van die legitimiteit.

ossaert 20 januari 2005 11:08

Citaat:

Zeg, wat hebben jullie nu eigenlijk met opstanden? Gisteren had Patriot! het nog over een opstand van het Belgische Volk in geval van een Vlaamse onafhankelijkheid, nu is er sprake van een Vlaamse opstand? Leven we in een derde-wereldland dan, of zijn we teruggekatapulteerd naar de negentiende eeuw, waar er nog vrolijk opgestaan werd? Ik dacht toch dat we daar al iets te democratisch voor geworden waren... in de huidige omstandigheden zijn alle opstanden illegitiem.

Koning Pinteman 20 januari 2005 11:10

Citaat:

Jawel, maar voor het geval het u nog niet opgevallen is: Vlaams-nationalisme zoekt zijn weg naar het confederale België/onafhankelijke Vlaanderen middels parlementaire weg.
Overigens weet ik niet of een onwettige opstand tegen een onwettig land eigenlijk wel zo onwettig is. min en min geeft toch plus?

De Garde 20 januari 2005 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koning Pinteman
Jawel, maar voor het geval het u nog niet opgevallen is: Vlaams-nationalisme zoekt zijn weg naar het confederale België/onafhankelijke Vlaanderen middels parlementaire weg.
Overigens weet ik niet of een onwettige opstand tegen een onwettig land eigenlijk wel zo onwettig is. min en min geeft toch plus?

Groot gelijk. Het enige probleem is dat in de 19e eeuw er geen criteria waren om een staat te erkennen.

Om maar wat te zeggen: Oost- en waarschijnlijk ook West-Vlaanderen hebben nooit hun toestemming gegeven om in België te belanden.

Maar goed, men zegt wel eens dat separatisme tot fascisme leidt, wel, België is het levend bewijs van een francofone fascistische staat.

instromaniac 20 januari 2005 11:22

Zeg, waar halen jullie die cijfertjes toch altijd? "Talrijke leden", "Wij zullen de strijd winnen en België verlossen van deze separatistische vloek, want dat is de wens van 90% van de Belgen." Laat me niet lachen zeg, wat is dat nu voor zever?

zorroaster 20 januari 2005 11:22

Wordt het niet eens stilaan tijd een andere foto van de opper-BUB'er te nemen voor bij die persberichten? Als Hans zo zuur blijft kijken vloekt dat enigszins met al dat gejubel over groei en bloei van zijn partij...

Distel 20 januari 2005 11:34

Citaat:

Onze strijd is moeilijk, maar ze is rechtvaardig. Wij zullen de strijd winnen en België verlossen van deze separatistische vloek, want dat is de wens van 90% van de Belgen.

Vroeger was het 95%. Dan 80%. De laatste weken waren het 2.500.000 Belgen. En hopla, we zitten weer aan 90%.

En dan verwonderd staan dat hun strijd moeilijk is. :lol:

Willem 20 januari 2005 11:36

Citaat:

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De vloek van het separatisme[/size]
[/font][font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Brussel-Halle-Vilvoorde is opnieuw het hete politieke hangijzer op dit ogenblik. Dat is ongelooflijk want de politici weten zeer goed dat dat de Belgen geenszins interesseert, zelfs niet hen die in de Brusselse Rand wonen, zoals een enquête onlangs uitwees. De Belgen betalen deze verwende en incompetente politieke klasse niet om communautaire ruzie te stoken. Zelfs kleuters hebben een betere opvoeding gehad. De Belgen betalen hun politici om zich met het welzijn van het hele land bezig te houden. Vandaag doen die politici exact het tegenovergestelde, zowel die van het noorden als die van het zuiden.[/size][/font]

1830 was inderdaad een vervloekt jaar.

instromaniac 20 januari 2005 11:58

Wat me ook altijd opvalt bij de Bubbelclub is dat ze het separatisme willen "kapot maken". Er is hier duidelijk geen plaats voor andersdenkenden. Doet me soms denken aan Franco.

Patriot! 20 januari 2005 12:01

Deze ziekte maakt efficiente politiek dan ook onmogelijk.

Distel 20 januari 2005 12:03

Citaat:

Deze ziekte maakt efficiente politiek dan ook onmogelijk.

Separatisme omschrijven als een ziekte maakt efficiente politiek onmogelijk.

instromaniac 20 januari 2005 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Separatisme omschrijven als een ziekte maakt efficiente politiek onmogelijk.

:thumbsup:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be