Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   De ziektes van de doorsnee Vlaamsnationalist (https://forum.politics.be/showthread.php?t=2818)

Supe®Staaf 17 april 2003 07:35

Bij het aanhoren van de klaagzangen der Vlaamsnationalisten zouden artsen wel eens volgende diagnoses kunnen stellen:

tunnelzicht (wat betreft transferten)
Separatisten zijn gefixeerd op één soort geldelijke transfert, nl. die van Noord naar Zuid, terwijl er in de meeste maatschappijen voortdurend geld verhuist op alle mogelijke manieren (geld moet rollen)
Lees Hugo De Ridder's "Het laatste transfert" en laat u dul maken tegenover de ouderlingen die gniffelend Luxemburgse onbelaste coupons knippen terwijl hun kinderen door OCMW verplicht worden bij te springen om het rusthuis te bekostigen. (transfert jong-oud)
Word woest op je kroost, dat een kleine twintig jaar als ware parasieten je geld opslokt en verteert aan huisvesting, kleding, verwarming, voedsel, drank, studie, vervoer, ontspanning.................. (transfert oud-jong)
Woont u in een industriëel minder ontwikkeld Vlaams gebied? Begin dan maar uw kas op te fretten, want eens Vlaanderen zelfstandig, dan kan het jarenlange anti-solidariteitsgevoel niet meer op de Walen gericht worden, en dan wordt het tijd om binnen Vlaanderen zelf eens na te gaan of bepaalde regio's niet met grotere happen van het gemeenschapsgeld op de loop gaan. (transferten binnen Vlaanderen)
Verdient u royaal uw boterham? Brute pecht! In een afgesplitst Vlaanderen zijn er namelijk evengoed als in geheel België steuntrekkers, zieken, werklozen, werkonbekwamen, werkonwilligen, gepensioneerden, bruggepensioneerden, en een heel contingent beroepsgroepen waarvan algemeen wordt aangenomen dat ze een vorm van profitariaat zijn, en voor dit (weliswaar Vlaamse) legioen zal men stevig in je beurs blijven graaien. (transferten werkenden-niet werkenden)

Remedie:klik op deze link: http://www.hansanders.nl/
en lees de verzamelde teksten van Superstaaf®

paranoia
Vele Vlaamsnationalisten hebben het gevoel of er een Waal in hun koelkast huist. Een Waal die niet werkt (zoals zij zelf vaak) of die ondanks dezelfde job, zich om de twee jaar een luxueuze personenauto boven hola aanschaft.

Remedie:
bekijk de loonbriefjes van Walen, werkloos of in dezelfde sector tewerkgesteld en zing driemaal daags met luide stem de Brabançonne.

minderwaardigheidscomplex
De meeste klachten die het vaakst op de grievenlijst van de Vlaamsnationalisten figureren, zijn meestal terug te brengen tot wat ik hier vaak noem het kruideniersargument, het geldzakargument. Wanneer dit doordringt en in de vlaamse apothekersgeest een knagend gevoel van schuld omwille van het tentoongespreide egoïsme de kop opsteekt, willen ze als schaamlapje wel eens het taalargument oprakelen.
Er was een tijd dat Nederlandstaligen wel eens ten onrechte een portie Frans moesten slikken tot hun terechte ongenoegen. Nu echter kan in gans Vlaanderen iedereen in zijn eigen taal terecht. Brussel mag ook niet echt een probleem heten. Het is geen Vlaamse stad meer,daar de Vlamingen ze dankzij hun knullige onderhandelingsstijl de facto als een derde gewest lieten fungeren, en daar de meeste Vlaamse bewoners een villaatje prefereerden buiten de hoofdstad. En indien de klagers van het VlaamsBlok het bij het rechte eind hebben, dan kunnen zelfs onze Waalse vrienden binnenkort niet echt meer terecht in de taal van Marianne. Enige elementaire kennis van het Arabisch zal de relaties met de huidige Brusselaars fel versoepelen.

Remedie:
leer eens een taaltje bij en probeer hoe dan ook overal eerst eens in het Nederlands. Je zal versteld staan hoe b.v. op de Zuidmarkt, de meest exotische types aardig in het Nederlands jou te woord kunnen staan.

jaloeziegevoelens
We hebben hier in België een koningshuis.
Niet echt een instelling van nut, maar wel een leuke vorm van folklore of cultuur.
De kostprijs ervan ('t wil lukken dat het weer om de centjes gaat) is vele Vlamingen een doorn in het oog. Elke eurocent telt voor hen uiteraard, en elke munt die niet in twee gebeten kan worden alvorens ze aan de (buitenlandse) banken toe te vertrouwen, brandt hen als een afgerukt spooklidmaat in de duitenklievershersens.
Hierbij verliezen de Vlaamsnationalisten uit het oog dat het merendeel van die centjes vlot terugvloeit naar de niet-adelijke gemeenschap: onderhoudspersoneel, bedienden, traiteurs, drankleveranciers, bewakingspersoneel, om dan nog niet te spreken van de glossy-papers die er een fikse stuiver aan verdienen.

Remedie:
Tweedaagse meditatie-sessie met als mantra:"Cultuur mag kosten (x10.000)"
Bedenk dat andere cultuurvormen die je niet interesseren ook met je belastinggeld gesponsord worden (voetbal-vinkenzetting-kleurenwhist) en woon ook eens een prinselijk huwelijk bij irl of op tv.

Kom gerust met andere klachten eens aankloppen, Superstaaf® zal u met plezier helpen.

Calle 17 april 2003 09:37

Uw standpunt als anti-vlaams is van niet veel waarde Superstaaf, aangezien jouw portemonnee gespijsd wordt door de Belgische staat ( inefficientie ten top )

Supe®Staaf 17 april 2003 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Uw standpunt als anti-vlaams is van niet veel waarde Superstaaf, aangezien jouw portemonnee gespijsd wordt door de Belgische staat ( inefficientie ten top )

Ik vind dat mijn portemonnee tamelijk efficiënt gespijsd wordt door de Belgische staat.
De Vlaamse kan mij en vele anderen dat niet garanderen.
Beter één Belgische vogel in de hand, dan tien Vlaamse in de lucht.
Wie maakt jou wijs dat jouw eventueel toekomstige Vlaamse vogel geen schrale kip is?
Betrouw jij het merendeel der Vlaamse politici die nu een pseudo-Vlaams én eigenlijk eveneens overbodig bestuurlijk zitje bekleden?
Je mag mij eveneens cententrekkerij en conservativisme verwijten, maar vergeet niet dat deze zich uitstrekken ten voordele van quasi de volledige Belgische bevolking, waar eveneens de Vlamingen toe behoren.
Ik begrijp echt sommigen hun misnoegen niet omwille van een vermeende grijpstuiver verlies. Wie heeft honger? Is dat derde tweede huisje zo een dringende noodzaak? Hebben jullie wel voldoende vakantie om alle geplande reizen uit te voeren?

Zeno! 17 april 2003 10:20

Is het niet redelijk egoïstisch om Belgie te verdedigen, juist omd�*t jij door die Belgische staat wordt betaald?

Blijkbaar gaat het om de portemonnee, en niet om het land op zich.
(Kan het je dan ook niet kwalijk nemen hoor)...

Ieder zijn motivatie natuurlijk.

Knuppel 17 april 2003 10:32

De "ziektes" van de doorsnee Vlaams-nationalist zijn hierwel beschreven door iemand die zelf aan tunnelzicht lijdt. Belgicistisch tunnelzicht wel te verstaan. Al wat hier beschreven staat is immers van toepassing op iedereen die een beetje de politieke toestand kent, tot en met de Walen toe. Ieder komt nu eenmaal op voor zijn eigen portemonee. Alleen heeft de ene grote centenopslokker de andere als bondgenoot in dit land. Een land waar tot vandaag toe de Vlaming wordt in de zak gezet. Zelfs met zweet en tranen afgedwongen rechten, rechten die ze bovendien betaalden met geven en toegeven, worden vandaag nog altijd met de voeten getreden. Dit is in geen enkel federaal land ter wereld vanzelfsprekend...behalve in België. Vlaamse politici zijn nu eenmaal de slachtoffers van een perfide staatssysteem. Een systeem dat het practisch onmogelijk maakt het Vlaams been stijf te houden....of de burgeroorlog dreigt. De doorsnee Vlaming is echter, gelukkig voor de Walen, alles behalve oorlogszuchtig.
Het is uitsluitend terwille van de bondgenoten: Walen-vorstenhuis, dat dit achterhaalde staatssysteem nog wat gerekt kan worden gehouden. Hoe je de instandhouding ervan ook bepleit, ik kan me niet voorstellen dat een intelligente man als jij niet zou zien dat het bijna zijn eindpunt bereikt heeft.

Supe®Staaf 17 april 2003 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Is het niet redelijk egoïstisch om Belgie te verdedigen, juist omd�*t jij door die Belgische staat wordt betaald?

Er is uiteraard een stevige dosis egoïsme mee gemoeid.
Maar ik denk dat België voor velen nog wel wat meer in petto heeft dan vaak vermoed wordt. Ook Vlaamsnationalisten gebruiken Belgische diensten, werken er, halen er hun inkomsten, maar vaak ontberen ze het beetje loyauteit om dankbaar te zijn voor wat ze hebben.
Belgische gunsten worden 'for granted' genomen.

Citaat:

Het portemonnee-argument hoor je anders wel het krachtigst uit Vlaamsnationale hoek.
Het is echter op drijfzand gebouwd, op illusies op luchtkastelen. Het zijn tien schrale Vlaamse kiekens in de lucht i.p.v. de éne doch redelijk doorvoede Belgische vogel die we allemaal in de hand hebben..
Het Belgische portemonnee-argument gaat uit van de bestaand toestand. Misschien niet ideaal, maar bevredigend voor de meesten van ons zo ze niet té schraperig zijn.

Supe®Staaf 17 april 2003 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
De "ziektes" van de doorsnee Vlaams-nationalist zijn hierwel beschreven door iemand die zelf aan tunnelzicht lijdt. Belgicistisch tunnelzicht wel te verstaan.

Door mijn tunnel kunnen we met tien miljoen op comfortabele wijze heen.
De Vlaamse is een dikke 40% smaller.
Tel uit je 'winst'

Citaat:

Hoe je de instandhouding ervan ook bepleit, ik kan me niet voorstellen dat een intelligente man als jij niet zou zien dat het bijna zijn eindpunt bereikt heeft.
Wanneer de leugenachtige volksverlakkers blijven inspelen op de hebzucht van de modale Vlaming, dan zullen ze misschien ooit succes hebben.
Ik hoop dat ik de gevolgen van die perfide, bekrompen, egoïstische, anti-solidaire, isolationistische kortetermijnvisie niet meer hoef mee te maken.

Calle 17 april 2003 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1

Er is uiteraard een stevige dosis egoïsme mee gemoeid.
Maar ik denk dat België voor velen nog wel wat meer in petto heeft dan vaak vermoed wordt. Ook Vlaamsnationalisten gebruiken Belgische diensten, werken er, halen er hun inkomsten, maar vaak ontberen ze het beetje loyauteit om dankbaar te zijn voor wat ze hebben.
Belgische gunsten worden 'for granted' genomen.

Citaat:

Het portemonnee-argument hoor je anders wel het krachtigst uit Vlaamsnationale hoek.
Het is echter op drijfzand gebouwd, op illusies op luchtkastelen. Het zijn tien schrale Vlaamse kiekens in de lucht i.p.v. de éne doch redelijk doorvoede Belgische vogel die we allemaal in de hand hebben..
Het Belgische portemonnee-argument gaat uit van de bestaand toestand. Misschien niet ideaal, maar bevredigend voor de meesten van ons zo ze niet té schraperig zijn.

Bewijs het dan eens dat het "schrale vogels" gaan zijn ?

Ik vertrouw op dat gebied toch meer de KBC , of de studie van de KUL.

Het kan misschien zo wel zijn dat de Walen het "kaalplukken" onder de knie hebben, maar de vlamingen zijn van 1 van de armste regio's naar 1 van de welvarendste ter wereld gegaan.

Wat kunnen we van de Walen zeggen op dat gebied ?
Of heb jij liever een manager die je nog snel wat kruimels toestopt maar die je niet kan garanderen dat je volgend jaar nog wel een job hebt ?

Ach ja, jij bent vast benoemd zeker ...

Supe®Staaf 17 april 2003 11:07

Citaat:

Bewijs het dan eens dat het "schrale vogels" gaan zijn ?

Ik ben geen vragende partij voor verandering.
Jij wil me die verandering aansmeren, dus moet jij me als goede verkoper ervan overtuigen dat ik waar voor mijn geld ga krijgen.
Liefst met keiharde garanties. Geen loze beloften. Ik hoef de waarde van een product dat men mij wil slijten niet in de verf te zetten.

Citaat:

Ik vertrouw op dat gebied toch meer de KBC , of de studie van de KUL.
Die studies wakkeren je tunnelzicht tegenover één bepaalde transfert blijkbaar erg aan.
Ze zijn echter een weerspiegeling van de bestaande toestand, maar geven ze ook garanties over hoe het er gaat aan toegaan bij secessie?
Is het hier ondanks die transferten een land van armoezaaiers?
Lees misschien eens iets over de andere geldstromen (cfr. supra)

Citaat:

Het kan misschien zo wel zijn dat de Walen het "kaalplukken" onder de knie hebben, maar de vlamingen zijn van 1 van de armste regio's naar 1 van de welvarendste ter wereld gegaan.
En dat allemaal onder Belgische paraplu.
Waarover zanikt men dan nog?

Citaat:

Ach ja, jij bent vast benoemd zeker ...
Oelalaaaaaa! Had ik het weer eventjes bij het rechte eind.
De beschreven ziektebeelden zijn blijkbaar ook op jou van toepassing.
De jaloezie en broodnijd steekt hier weer vrolijk de kop op.
Probeer ook eens om trouw en op bekwame wijze ons Vrolijk België te dienen, en dezelfde zegeningen die ikzelf en miljoenen andere Belgen genieten zullen jou eveneens ten deel vallen.
Zo dit niet lukt probeer dan de remedie uit de openingsposting nog eens. :wink:

Patriot! 17 april 2003 14:04

Gelukkig dat onze hedendaagse Belgische gezondheidszorg al zo goed geevolueerd is, zodat die arme Vlaamsnationalisten niet aan hun lot moeten worden overgelaten. :lol:

Supe®Staaf 17 april 2003 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Gelukkig dat onze hedendaagse Belgische gezondheidszorg al zo goed geevolueerd is, zodat die arme Vlaamsnationalisten niet aan hun lot moeten worden overgelaten. :lol:

Nu besef ik plots waarom er een extra Vlaamse zorgverzekering nodig was. :lol:

Calle 17 april 2003 14:21

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot

Nu besef ik plots waarom er een extra Vlaamse zorgverzekering nodig was. :lol:

Die trouwens wordt aangevochten door de Waalse regeringspartijen ... :lol: :lol: :lol:

Supe®Staaf 17 april 2003 14:27

Citaat:

Die trouwens wordt aangevochten door de Waalse regeringspartijen ... :lol: :lol: :lol:

Zie ze als bondgenoten!
Ik vind ook niet dat wij een surplus moeten ophoesten. Het kan evengoed uit de federale pot gehaald worden. Jullie krijgen nu de gelegenheid om ook eens 'pluk-de-SZ' te spelen, en als kalf-van-een-Vlaming ga je het dan nog eens boven hola van jullie eigen volk afstropen......
Tssssssssssss!!!!!!!
Ik zal mijn openingsposting met 'zinsverbijstering' of zelfs 'masochisme' moeten aanvullen.
Aangezien de thread toch naar K&K werd gedumpt, mogen we gerust chargeren, niet?
:lol:

Calle 17 april 2003 14:44

Citaat:

Citaat:

Zie ze als bondgenoten!
Ik vind ook niet dat wij een surplus moeten ophoesten. Het kan evengoed uit de federale pot gehaald worden. Jullie krijgen nu de gelegenheid om ook eens 'pluk-de-SZ' te spelen, en als kalf-van-een-Vlaming ga je het dan nog eens boven hola van jullie eigen volk afstropen......
Tssssssssssss!!!!!!!
Ik zal mijn openingsposting met 'zinsverbijstering' of zelfs 'masochisme' moeten aanvullen.
Aangezien de thread toch naar K&K werd gedumpt, mogen we gerust chargeren, niet?
:lol:

Ik kijk naar de toekomst.
Trouwens, wie zegt dat jij nog iets uit die pot gaat krijgen ? Hoe oud ben jij ? Denk jij dat er voor de jongeren nog iets gaat overblijven ?

Wie noemt wie hier egoïstisch ?

Supe®Staaf 17 april 2003 14:48

Citaat:

Ik kijk naar de toekomst.

Ik bescherm het heden van mij en de mijnen.

Citaat:

Trouwens, wie zegt dat jij nog iets uit die pot gaat krijgen ?
Krijgen?
Ik stort met overgave en solidariteit, zonder kniezen voor Vlaming, Waal...........

Citaat:

Hoe oud ben jij ?
Ik ben niet oud.
Ik ben jong!

Citaat:

Denk jij dat er voor de jongeren nog iets gaat overblijven ?
Als jullie blijven zeuren om de grote taart in stukken te rukken en op te delen, dan gaan er jongeren van de nieuwe randen aftuimelen............

Citaat:

Wie noemt wie hier egoïstisch ?
Nogmaals, ik ben geen vragende partij voor secessie omwille van een grijpstuiver.............

TomB 17 april 2003 16:09

Staaf, afgezien van uw opinie over het koningshuis, deel ik uw opinie over de Belgische Staat.

Het Koningshuis, mijns insziens, is een folkloristisch gegeven. Daarom lijkt het mij verantwoord om het greintje politieke macht dat de koning nog heeft, af te nemen en daarna ons toe te leggen op de preservatie van het koningklijk patrimonium. Het is niet zo dat de koningklijke familie er armer van gaat worden he ;)

Zeno! 17 april 2003 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Staaf, afgezien van uw opinie over het koningshuis, deel ik uw opinie over de Belgische Staat.

Hoeveel krijg jij daarvoor van vadertje staat? :roll:

Dies 17 april 2003 16:33

Extreem simplistisch voorgesteld maar! schaf het koningshuis af en je hebt in één klap opnieuw voldoende geld om de pensioenen etc te betalen.
Is er iemand die Vlaanderen onafhankelijk wil maken en er vervolgens een koninkrijk van wil maken ? :roll:

Patriot! 17 april 2003 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Extreem simplistisch voorgesteld maar! schaf het koningshuis af en je hebt in één klap opnieuw voldoende geld om de pensioenen etc te betalen.
Is er iemand die Vlaanderen onafhankelijk wil maken en er vervolgens een koninkrijk van wil maken ? :roll:

De meeste Vlaams Blokkers willen Vlaanderen door het Koninkrijk der Nederlanden laten annexeren :lol: :lol:

tssss.... die royalistische Blokkers toch :twisted:

Patriot! 17 april 2003 16:43

Citaat:

Ik denk niet dat er veel mensen tevreden zouden zijn met een pensioentje van 0,9 euro per jaar...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be