Peace |
21 januari 2005 08:51 |
PS dreigt zaal te verlaten tijdens debat BHV
Citaat:
PS dreigt zaal te verlaten tijdens debat BHV
07:33:06
[size=1]belga [/size]BRUSSEL - De PS doet de adrenaline stijgen in in het dossier Brussel-Halle-Vilvoorde. Thierry Giet, fractieleider van de PS in de Kamer, dreigt er in Le Soir mee de zaal te verlaten tijdens het debat over de splitsing.
,,Als woensdag de debatten over de Vlaamse wetsvoorstellen in de commissie worden geopend, is dat voor ons een breekpunt. Wij zullen weigeren deel te nemen aan de besprekingen. Mogelijk verlaten we de zaal'', zegt Giet in de Waalse krant. Giet vindt dat een kans moet geboden worden aan de werkgroep, met inbreng van de gewesten en de gemeenschappen. ,,Het Parlement moet niet tussenkomen voor haar conclusies.'' Het voorstel van de VLD om een volksraadpleging te organiseren rond de goedkeuring van de Europese Grondwet, vindt Giet ,,een slecht idee van de VLD, overgenomen door de MR''. De PS-fractie is voorstander van een ratificatie door het Parlement en stelt voor om, hieraan voorafgaand, een nieuw soort debat te organiseren. Dat kan door een reeks representatieve organisaties, zoals vakbonden en werkgeversorganisaties, te horen; een speciale parlementaire commissie op te richten en een openbare informatiecampagne op te zetten.
|
Velen vragen zich af of de regering de zaak BHV zal overleven.
Ik vraag mij af of België BHV wel zal overleven.
De hele zaak rond BHV gaat de tegenstellingen tusse"n wallonië en Vlaanderen nog duidelijker profileren. Walonië is nu reeds de meest bizarre en onnozelste tegen eisen aan het indienen. Zij willen bijvoorbeeld Vlaamse gebieden van Brussel inlijven e.d.
Naar mijn gevoel kunnen wij beter heel belgië splitsen. Dan is niet enkel BHV opgelost maar ok de meeste van alle andere problemen voor ons Vlamingen.
|