![]() |
Islamofobie in Nederland heviger dan elders
Citaat:
Citaat:
En hoe zou het in ons landje gesteld zijn? Worden er hier dergelijke onderzoeken verricht? |
Nederland heeft zoals Belgie en de meeste andere West Europese landen geen meerwaarde aan vreemdelingen.
|
Best wel eng met al die lochtonen!
|
Citaat:
|
We weten allemaal waardoor dit komt,
Het nieuws loopt over van berichten over moslims; moslims dit, moslims dat bla bla blaa. Als we het een beetje cijfermatig proberen te bekijken Hoeveel mensen gaan er in Nederland dood aan islamtisch terreur 3? 5? Hoeveel mensen gaan er dood aan een salmonella vergiftiging(door het eten van kippoducten) per jaar 200! Als 90% van ons nieuws nou over salmonella ging was het dodental sterk teruggenomen, maar blijkbaar is het interessnter om het over moslims te hebben. De feiten spreken voor zich.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat echter niet alleen om de doden die vallen door islamitische terreur, het gaat ook over de verandering van de samenleving onder invloed van de islam en de dreiging die er vanuit gaat. Marcel van Dam vindt blijkbaar dat je pas hoeft in te grijpen als er al veel doden vallen - een typisch Hollandse benadering van de put pas dempen als het kalf al verdronken is. De aandacht voor de islam is er nu juist op gericht de put nu al te dempen, voordat de hele veestapel erin lazert. Maar wat ik mij altijd afvraag is, waarom Turken zich in deze gevallen aangesproken voelen terwijl de daadwerkelijke terreur vooralsnog voornamelijk of uitsluitend van Marokkanen en Arabieren komt. |
Citaat:
|
Citaat:
En ik leef ook mee met vele normale geïntergreerde marokkanen die over een kam geschoren worden. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar blijkbaar is het(100x zeggen dat ik tegen extremisme in welke vorm dan ook ben) niet genoeg. |
Citaat:
Maar voor hoe lang? als er nu weer een mongool komt die denkt voor God te spelen ziet de toekomst er niet zo rooskleurig uit.... |
Citaat:
Misschien 200x zeggen... :-) Maar nu eerlijk... is het zo verwonderlijk dat de meeste autochtonen de moslims met een - in het beste geval - vuil oog bekijken? Vooral ijn Nerderland hebben de moslims m.i. alle mogelijke kansen gekregen om deel uit te maken van de gemeenschap... En wat hebben de meesten ervan teweeggebracht? Ik weet het niet... Gelukkig is men in Vlaanderen veel toleranter als in Nederland :-) |
Citaat:
|
De kruik gaat te water totdat zij breekt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat de mening van mensen die de hele moslimgemeenschap over een kam scheren vooral ontstaat doordat zij de normale moslims niet veel actief afstand zien nemen van de extremistische moslims, maar wel lezen over steunbetuigingen van Marokkanen op internetfora voor Mohammed B. Helaas verliezen sommige mensen dan inderdaad de nuance uit het oog. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be