Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Voelt u uzelf nog belg ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=28288)

MagereHein 22 januari 2005 19:27

Voelt u uzelf nog belg ?

steeds meer mensen niet :roll:

Hans1 22 januari 2005 19:31

Maakt u dat op uit die poll die zegt dat 90% van de Belgen tegen separatisme is en dat het gevoel Belg te zijn stijgt?

Ik denk eerder dat Vlaams-nationalisten aan het uitsterven zijn.

Jan van den Berghe 22 januari 2005 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1

Jaaaa, natuuuuurlijk, o doorluchtige Leider en Voorzitter voor het Leven! De "VlaemSSch-nationalisten" (Weet u nog hoeveel keer u het zo schreef meerdere maanden geleden?!) zijn aan het uitsterven. Ondertussen is er wel een groot mediacomplot tegen de BUB en zijn alle partijen volgens u geïnfiltreerd met "VlaemSSch-nationalisten"...

Wanne 22 januari 2005 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Jaaaa, natuuuuurlijk, o doorluchtige Leider en Voorzitter voor het Leven! De "VlaemSSch-nationalisten" (Weet u nog hoeveel keer u het zo schreef meerdere maanden geleden?!) zijn aan het uitsterven. Ondertussen is er wel een groot mediacomplot tegen de BUB en zijn alle partijen volgens u geïnfiltreerd met "VlaemSSch-nationalisten"...

En jij hebt natuurlijk nog nooit het woord "Belziek" gebruikt ?

jehann 22 januari 2005 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MagereHein
steeds meer mensen niet :roll:

cijfers ?

in elk geval in mijn naaste omgeving beginnen de mensen het communautair gekibbel meer dan beu te geraken.
Al de nutteloze uren die in dat tegenwerken kruipen, kan men beter steken in een samenwerking. ( en dat hoeft geen nationalisering te betekenen)

Bakkebaard 22 januari 2005 20:13

Tuurlijk voel ik mij nog Belg. Vele mensen onder ons ook, ook al beweren ze het niet echt.
Want laat ons eerlijk zijn, waren we niet een klein beetje trots toen Justine-Henin voor de eerste keer in onze vaderlandse geschiedenis een grand slam won?
Worden we allemaal niet een beetje fier als de belgen op de olympische spelen de vlag ronddragen?
Vinden we het niet een beetje leuk dat er zoveel mensen op een Belgisch vervaardigd muziekinstrument spelen, namelijk de sax?
Kregen we geen rode wangen als Pater Damiaan zalig verklaard werd?
Waren we niet met zijn allen "enthousiast" dat we met elkaar 40 miljoen Euro hadden geschonken voor Tsunami 12-12.

Al die kleine dingetjes, die maken het al bij al toch nog leuk om Belg te zijn.

Kim 22 januari 2005 20:29

Ik voel me absoluut Belg en geen enkele vlaams-nationalist of rattachist zal daar ooit verandering in kunnen brengen! Ik ben fier op mijn Belgische nationaliteit!

Leve België!! :)

Seba 22 januari 2005 20:40

Citaat:

Maakt u dat op uit die poll die zegt dat 90% van de Belgen tegen separatisme is en dat het gevoel Belg te zijn stijgt?

BUB:13000 kiezers
betoging voor onmiddelijke splitsing van BHV: 13000 man

toch interesseert volgens u geen kat zich in dat dossier en denkt u tegelijkertijd dat u met uw clubje in het middelpunt van de belangstelling staat:lol:

Wanne 22 januari 2005 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seba
BUB:13000 kiezers
betoging voor onmiddelijke splitsing van BHV: 13000 man

toch interesseert volgens u geen kat zich in dat dossier en denkt u tegelijkertijd dat u met uw clubje in het middelpunt van de belangstelling staat:lol:

NVA bij de laatste verkiezingen dat ze nog alleen waren: 200.000 kiezers! :-D

instromaniac 22 januari 2005 20:49

In de eerste plaats voel ik me mens, en dan pas Europeaan en Vlaming. Belg voel ik me helemaal niet, alhoewel ik geregeld in Wallonië kom en er familiale banden mee heb. Tja misschien kan ik me wel Belg voelen op koekjesdozenromantisch vlak (nieuw adjectief, iemand?), maar eerlijk gezegd kan het me geen moer schelen of we nu geen of 100 medailles halen op de Olymische spelen, of dat het nu french of belgian fries zijn.

Pelgrim 22 januari 2005 20:51

Heeft deze topic eigenlijk enige relevantie, behalve het zoveelste gezever over wie hoeveel aanhang heeft?

Hans1 22 januari 2005 21:51

De relevantie van deze topic is dat flaminganten systematisch stellingen neerpoten die ze niet kunnen bewijzen.

instromaniac 22 januari 2005 21:54

Misschien kunnen we ze gewoon allebei niet bewijzen en liggen zo'n zaken nogal persoonlijk en zijn ze totaal irrelevant als je serieus wil discussiëren over de zin en onzin van België.
Als diegene die zich Belg voelt ineens merkt aan z'n loon dat er een groot deel belastingsgeld naar Wallonië gaat zal die zich Vlaming voelen. Als we 10 gouden medailles winnen op de Olympische spelen zal die zich weer Belg voelen.

Kielse bulldog 22 januari 2005 21:54

Citaat:

Gij en denken:een slechte combinatie:magniet:

Hans1 22 januari 2005 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Misschien kunnen we ze gewoon allebei niet bewijzen en liggen zo'n zaken nogal persoonlijk en zijn ze totaal irrelevant als je serieus wil discussiëren over de zin en onzin van België.
Als diegene die zich Belg voelt ineens merkt aan z'n loon dat er een groot deel belastingsgeld naar Wallonië gaat zal die zich Vlaming voelen. Als we 10 gouden medailles winnen op de Olympische spelen zal die zich weer Belg voelen.

Dat heet opportunisme. ;-)

Maar dan moet de Brabander hetzelfde gevoel hebben t.o.v. de Limburger, volgens jouw redenering...

Hans1 22 januari 2005 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac

Wij kunnen ons steunen op recente opiniepeilingen die ons overschot van gelijk geven. Jullie niet. Dat is het verschil.

instromaniac 22 januari 2005 22:12

Citaat:

Dat heet opportunisme. ;-)

Inderdaad :)
Citaat:

Maar dan moet de Brabander hetzelfde gevoel hebben t.o.v. de Limburger, volgens jouw redenering...

Misschien wel ja, maar dat is niet echt wat ik bedoelde met die transfers. Ik bedoel maar dat veel mensen zich pas "afkeren" van iets of iemand als ze er duidelijk de nadelen van ondervinden. Daarmee bedoel ik niet dat die persoon een bepaalde visie heeft over die transfers, maar gewoon dat die niet graag ziet dat er veel van z'n geld verloren gaat.
Ik kon dus evengoed gezegd hebben dat die zich Vlaming voelt wanneer we bvb een Waalse en Vlaamse regionale voetbalploeg hebben en als die Vlaamse één of andere belangrijke wedstrijd wint.

instromaniac 22 januari 2005 22:15

Citaat:

Wij kunnen ons steunen op recente opiniepeilingen die ons overschot van gelijk geven. Jullie niet. Dat is het verschil.

Een opiniepeiling over het Vlaming of Belg voelen vind ik eerder voer voor tabloids en niet voor een serieuse discussie.
En ik heb op dit forum al geleerd dat BUB en statistieken nogal een dubbelzinnige relatie hebben.

Albert 23 januari 2005 00:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Ik voel me absoluut Belg en geen enkele vlaams-nationalist of rattachist zal daar ooit verandering in kunnen brengen! Ik ben fier op mijn Belgische nationaliteit!

Leve België!! :)

Heer, vergeef het haar, want ze weet niet wat ze zegt.

zorroaster 23 januari 2005 01:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
NVA bij de laatste verkiezingen dat ze nog alleen waren: 200.000 kiezers! :-D

Dat is ongeveer vijftien keer wat de BUB haalde. Als ze mijn maandgeld zo optrekken zou ik nogal een gat in de lucht springen!

Elke partijtje kan wel een paar duizend stemmen bijeenharken (VITAL) van andere gekken. Over het ganse gewest een significant aantal stemmen halen en overal serieuze werkingen hebben, is echter alleen weggelegd voor partijen met een basis. Zoals de N-VA.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be