Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Bannelingen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=28358)

Raf 24 januari 2005 00:04

Bannelingen

Ik zie zonet dat Albert geband is van het forum. Ik kan me op geen enkele manier verzoenen met de denkbeelden van Albert, maar voor zover ik kan zien, is die toch nergens over de schreef gegaan.

Ik neem aan dat er steeds een goede reden is om iemand te bannen, maar voor andere forummers lijkt het vaak allemaal nogal verwarrend. Misschien zou het een goed idee zijn om ergens een hoekje te maken waarin de forumleden kunnen zien wie geband is, waarom (in zéér algemene bewoordingen) en voor hoelang. Ik heb zoiets gezien op een ander forum en ik vond dat wel een goed idee.

Vinden jullie het èrg indiscreet om te informeren naar het hoe, waarom en hoelang van de bans die forumleden oplopen? Worden er bijvoorbeeld bepaalde parameters gehanteerd (x aantal waarschuwingen = ban), of wordt dat �* la tête du client beslist? Zijn er gradaties in de bans die iemand kan oplopen? ...

Pietje 24 januari 2005 00:10

Lijkt me wel een goed idee, om de "banningen" in een daarvoor bestemde thread (enkel toegankelijk voor mods, en enkel "read only" voor de andere forummers) te motiveren.8) . Ik vraag dus GEEN inspraak, wel eventueel reden en motivatie.

Jeroen 24 januari 2005 00:18

a) Als we iemand bannen heeft dat steeds een goede reden, dus zie ik geen reden waarom we verantwoording zouden moeten afleggen
b) De reden van een ban is iets tussen moderatie enerzijds en de gebande persoon anderzijds
c) Zo kan het gevoel van een publieke schandpaal ontstaan, gebande leden worden al voldoende geëxposeerd doordat het reeds kenbaar wordt gemaakt via hun gebruikerstitel

Ambiorix 24 januari 2005 00:20

amai, we gaan hier precies de dictatoriale toer op

Jeroen 24 januari 2005 00:21

Waar heb je ooit het idee vandaan gehaald dat het hier een democratie is?
Dit is een forum, geen land.

Ambiorix 24 januari 2005 00:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen

bwa, kweetnie, der waren vroeger toch verkiezingen ofzoiets?

Jeroen 24 januari 2005 00:24

En we hebben allemaal gezien tot wat die geleid hebben ;)

big bad wolf 24 januari 2005 00:29

lol, ik denk dat als blijkt dat iemand geband wordt, dat dit maar voor één reden is: elke post die je doet misbruiken om een discussie te laten ontaarden in een scheldpartij of mensen persoonlijk blijven aanvallen

één van de weinige andere regels is de beperking van copy/paste zonder mening, maar te zien aan de vele gesloten topics lijkt me dit niet echt een reden om te bannen..

zijn er nog redenen om iemand te bannen?

Raf 24 januari 2005 00:31

Citaat:

a) Als we iemand bannen heeft dat steeds een goede reden, dus zie ik geen reden waarom we verantwoording zouden moeten afleggen
b) De reden van een ban is iets tussen moderatie enerzijds en de gebande persoon anderzijds
c) Zo kan het gevoel van een publieke schandpaal ontstaan, gebande leden worden al voldoende geëxposeerd doordat het reeds kenbaar wordt gemaakt via hun gebruikerstitel

Het is geen kwestie van "verantwoording afleggen", gewoon een kwestie van informatie. Zoals je zegt wordt de banneling sowieso al geëxposeerd, alleen is het nu niet duidelijk waarom en voor hoelang iemand geband is. Het is ook helemaal niet duidelijk op welke manier men tot zo'n beslissing komt. Ik denk gewoon dat het voor de andere forumleden interessant zou zijn om zulke dingen ook te weten. Het is helemaal niet de bedoeling om over de ban van deze of genen te gaan debatteren of jullie beslissingen aan te vechten of zo.

Ik zag het eigenlijk zeer algemeen, iets in de stijl van:

Forummer X .... geband van 24/1/2005 tot 24/2/2005 .... reden: beledigingen
Forummer Y .... geband van 24/1/2005 tot 31/1/2005 .... reden: blasfemie

...

Zoiets...

Jeroen 24 januari 2005 00:44

Het probleem zal zijn, en dat is nu al, dat er dan sneller over iedere ban zal geneut worden in S&M.
Hier telkens op ingaan edm. neemt veel tijd in beslag en dat kan niet de bedoeling zijn.

BigF 24 januari 2005 00:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik zie zonet dat Albert geband is van het forum. Ik kan me op geen enkele manier verzoenen met de denkbeelden van Albert, maar voor zover ik kan zien, is die toch nergens over de schreef gegaan.

Ik neem aan dat er steeds een goede reden is om iemand te bannen, maar voor andere forummers lijkt het vaak allemaal nogal verwarrend. Misschien zou het een goed idee zijn om ergens een hoekje te maken waarin de forumleden kunnen zien wie geband is, waarom (in zéér algemene bewoordingen) en voor hoelang. Ik heb zoiets gezien op een ander forum en ik vond dat wel een goed idee.

Vinden jullie het èrg indiscreet om te informeren naar het hoe, waarom en hoelang van de bans die forumleden oplopen? Worden er bijvoorbeeld bepaalde parameters gehanteerd (x aantal waarschuwingen = ban), of wordt dat �* la tête du client beslist? Zijn er gradaties in de bans die iemand kan oplopen? ...

Dat lijkt mij een goed idee. En de vergelijking met de schandpaal enkele posts terug gaat niet op. Een forum is geen marktplein en bovendien is een forum anoniem.
Bovendien kan het leerzaam zijn voor andere forummers aangezien zij daar kunnen zien wat kan leiden tot bannen. Nu is het misschien in het donker de grens aftasten tot je op de vingers getikt (en geband) wordt.

BigF 24 januari 2005 01:01

Citaat:

Het probleem zal zijn, en dat is nu al, dat er dan sneller over iedere ban zal geneut worden in S&M.
Hier telkens op ingaan edm. neemt veel tijd in beslag en dat kan niet de bedoeling zijn.

Als je in een apart topic de reden al aangegeven hebt, ben je toch niet meer verplicht om je in dergelijke discussies te mengen? Het was hier toch geen democratie?;-)

Jeroen 24 januari 2005 01:02

Het zal worden besproken, geen paniek ;)

Jeroen 24 januari 2005 14:53

Het is besproken en het komt er niet :)

Vlaams-nationalist 24 januari 2005 15:02

:-D Dat had ik echt niet verwacht. :-D

jan hyoens 24 januari 2005 20:13

Citaat:

Vind ik ook! Als het u niet aanstaat trap het af!

sinan123 24 januari 2005 20:25

Ik zou maar opassen voor de opstand tegen de dictatoriale moderatie:lol:

gm10 25 januari 2005 11:48

Citaat:

Jij lijkt onder de indruk te leven dat dit forum enig nut heeft zonder de gebruikers. Ik raad je aan wat meer respect te tonen.

Geertje 25 januari 2005 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Jij lijkt onder de indruk te leven dat dit forum enig nut heeft zonder de gebruikers. Ik raad je aan wat meer respect te tonen.

Regels dienen er om de structuur leefbaar te houden.

Scarabaeida 25 januari 2005 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gm10

Zegt u hier dus dat u weg zal gaan? Ik vrees dat ondanks alles iedereen het liefst zou blijven. Als het hier een "democratie" was dan zouden bepaalde groepen hier volgens enkel hun geaardheid geweerd worden. Ik heb graag verscheidenheid, dus ik houd het ook liever daarop.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be