![]() |
Bannelingen
Ik zie zonet dat Albert geband is van het forum. Ik kan me op geen enkele manier verzoenen met de denkbeelden van Albert, maar voor zover ik kan zien, is die toch nergens over de schreef gegaan.
Ik neem aan dat er steeds een goede reden is om iemand te bannen, maar voor andere forummers lijkt het vaak allemaal nogal verwarrend. Misschien zou het een goed idee zijn om ergens een hoekje te maken waarin de forumleden kunnen zien wie geband is, waarom (in zéér algemene bewoordingen) en voor hoelang. Ik heb zoiets gezien op een ander forum en ik vond dat wel een goed idee. Vinden jullie het èrg indiscreet om te informeren naar het hoe, waarom en hoelang van de bans die forumleden oplopen? Worden er bijvoorbeeld bepaalde parameters gehanteerd (x aantal waarschuwingen = ban), of wordt dat �* la tête du client beslist? Zijn er gradaties in de bans die iemand kan oplopen? ... |
Lijkt me wel een goed idee, om de "banningen" in een daarvoor bestemde thread (enkel toegankelijk voor mods, en enkel "read only" voor de andere forummers) te motiveren.8) . Ik vraag dus GEEN inspraak, wel eventueel reden en motivatie.
|
a) Als we iemand bannen heeft dat steeds een goede reden, dus zie ik geen reden waarom we verantwoording zouden moeten afleggen
b) De reden van een ban is iets tussen moderatie enerzijds en de gebande persoon anderzijds c) Zo kan het gevoel van een publieke schandpaal ontstaan, gebande leden worden al voldoende geëxposeerd doordat het reeds kenbaar wordt gemaakt via hun gebruikerstitel |
amai, we gaan hier precies de dictatoriale toer op
|
Waar heb je ooit het idee vandaan gehaald dat het hier een democratie is?
Dit is een forum, geen land. |
Citaat:
|
En we hebben allemaal gezien tot wat die geleid hebben ;)
|
lol, ik denk dat als blijkt dat iemand geband wordt, dat dit maar voor één reden is: elke post die je doet misbruiken om een discussie te laten ontaarden in een scheldpartij of mensen persoonlijk blijven aanvallen
één van de weinige andere regels is de beperking van copy/paste zonder mening, maar te zien aan de vele gesloten topics lijkt me dit niet echt een reden om te bannen.. zijn er nog redenen om iemand te bannen? |
Citaat:
Ik zag het eigenlijk zeer algemeen, iets in de stijl van: Forummer X .... geband van 24/1/2005 tot 24/2/2005 .... reden: beledigingen Forummer Y .... geband van 24/1/2005 tot 31/1/2005 .... reden: blasfemie ... Zoiets... |
Het probleem zal zijn, en dat is nu al, dat er dan sneller over iedere ban zal geneut worden in S&M.
Hier telkens op ingaan edm. neemt veel tijd in beslag en dat kan niet de bedoeling zijn. |
Citaat:
Bovendien kan het leerzaam zijn voor andere forummers aangezien zij daar kunnen zien wat kan leiden tot bannen. Nu is het misschien in het donker de grens aftasten tot je op de vingers getikt (en geband) wordt. |
Citaat:
|
Het zal worden besproken, geen paniek ;)
|
Het is besproken en het komt er niet :)
|
:-D Dat had ik echt niet verwacht. :-D
|
Citaat:
|
Ik zou maar opassen voor de opstand tegen de dictatoriale moderatie:lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be