![]() |
Wat zijn volgens jullie de lelijkste steden van dit land (of van Europa)?
Op een Nederlandse site scoorde Luik heel hoog wat betreft lelijkheidsgraad. En ik moet eerlijk toegeven dat Luik, op de mooi gerenoveerde Place St-Lambert na, eigenlijk maar een grijze stad is. Als je in Luik langs de Maas rijdt, zie je dit: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eén woord: afschuwelijk. Dergelijke grijze betonblokken zijn hét kenmerk bij uitstek voor de Belgische bouwkunst in de jaren '60 en '70. In Vlaanderen heeft vooral de stad Oostende te lijden van deze kwaal. (Wat Vlaamse steden betreft vind ik dan ook Oostende niet bepaald een mooie stad...) Charleroi is zo mogelijk nog erger. Enkele sfeerbeelden: ![]() ![]() ![]() Vooraleer weer beschuldigd te worden voor anti-Waal, enkele foto's van lelijkheid in sommige Vlaamse steden: De Antwerpse voorsteden: ![]() ![]() De muur van beton in Oostende: Waar zaten ze toch met hun gedachten in die jaren '60??? |
Citaat:
greetz, Nitroke |
Soms kan iets zo lelijk zijn dat het mooi (fascinerend vooral) wordt.
Hebt u de omgeving van de A12 te Wilrijk al eens bekeken? |
Citaat:
|
Citaat:
:lol: |
Zeno1:Wat zijn volgens jullie de lelijkste steden van dit land (of van Europa)?
ydde: Aalst! |
Citaat:
![]() Zonder commentaar. Ydde bedoelde waarschijnlijk het limburgse gehucht nabij Sint-Truiden. (laatste kans om zijn vel te redden..... :P ) |
Volgens mij heeft Vlaanderen helemaal geen lelijke steden of wel? Nederland ook niet trouwens... :lol: 8)
Als ik bijv. dit plaatje zie: Citaat:
|
![]() En dan vragen de mensen zich af waarom ik liever hier woon ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Foto's TomB foto's ... |
Ook zeer pitoresk:
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Uiterst slim! PS (Ydde, Wat is een predella?) |
Een predela is een onderstuk aan een triptiek, een onderstuk van een "gewone" schilderij, alléé, een onderstuk hé ...
'k heb dat eens in een museum gezien en dat klinkt geleerd hé? |
Predella met twee l's hé!
|
[quote="Zeno1"]
De binnenschepen vind ik nog het best uitkomen op de foto's. |
Mijn dankbaarheid zal u eeuwig achtervolgen, Ydde! 8)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be