Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   IQ-test Voor Politici (https://forum.politics.be/showthread.php?t=28425)

Wolfgang Meister 25 januari 2005 05:50

IQ-test Voor Politici

Ik pleit ervoor van alle politici zowel een IQ-test als een Emotionele Intelligentie-test af te nemen en beide resultaten eenvoudig af te drukken naast hun naam op het stembiljet bij de verkiezingen, met daarnaast nog eens het gemiddelde van beide uitslagen.

De kiezer in het stemhokje heeft het recht te weten wie zijn/haar land wil gaan
regeren en deze toelichting is een veel handiger criteria ter beoordeling dan louter een nietszeggende naam of foto.

Wedden dat dit de stembusuitslag aanzienlijk zou beinvloeden? Nobele maar snuggere onbekenden zullen zo meer kans maken om de top te bereiken terwijl
de domme Tv-coryfeeen die alleen maar stemmen binnenhalen vanwege hun naambekendheid flink door de mand zullen vallen...!

maddox 25 januari 2005 06:38

De ouwe rotten zullen dan wel een achterpoortje inbouwen, waardoor die cjfers ook weer nikszeggend en misleidend zijn.

ancapa 25 januari 2005 07:13

wat gaat je dat wijzer maken in politiek ?

Knuppel 25 januari 2005 08:30

Het feit dat er door de politiek zelfs niet aan gedacht wordt om zichzelf in zijn blootje te zetten voor het 'domme kiesvee' dat, in dit land, nog altijd verplicht wordt alle macht aan zijn vertegenwoordigers af te staan, zegt voldoende, zeker?

Bhairav 25 januari 2005 08:34

Ik ben tegen: liever domme mensen die het voor het zeggen hebben: die bedot men het gemakkelijkst.
Anderzijds zouden mensen met een IQ onder 120 beter niet stemmen.

Geertje 25 januari 2005 09:55

Men zou hen beter eerst een proef met de leugendetector laten ondergaan.

Nitroke 25 januari 2005 10:15

De IQ test vind ik wel een leuk idee, maar de Emotionele misschien beter niet, soms is het beter emoties niet te mengen in politiek en moet je nu eenmaal hard zijn, het is zoals een bedrijf leiden he. Je verstand zegt dat je 100 mensen moet ontslaan om terug gezond te worden maar als je je emoties laat meespelen en het niet over je hart krijgt dan zit je met een probleem, waardoor misschien 250 mensen hun job verliezen doordat het bedrijf failliet is.

instromaniac 25 januari 2005 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Men zou hen beter eerst een proef met de leugendetector laten ondergaan.

Toch niet zo'n goed idee want dan schiet er niet één meer over ;)

doornroosje 25 januari 2005 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Ik ben tegen: liever domme mensen die het voor het zeggen hebben: die bedot men het gemakkelijkst.
Anderzijds zouden mensen met een IQ onder 120 beter niet stemmen.

gij zult dan 2x moeten gaan zeker?

instromaniac 25 januari 2005 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nitroke
De IQ test vind ik wel een leuk idee, maar de Emotionele misschien beter niet, soms is het beter emoties niet te mengen in politiek en moet je nu eenmaal hard zijn, het is zoals een bedrijf leiden he. Je verstand zegt dat je 100 mensen moet ontslaan om terug gezond te worden maar als je je emoties laat meespelen en het niet over je hart krijgt dan zit je met een probleem, waardoor misschien 250 mensen hun job verliezen doordat het bedrijf failliet is.

Dat is dan ook emotionele intelligentie. Emotionele intelligentie betekent hoe goed je met je emoties omgaat in bepaalde situaties, daartoe behoort dus ook het onderdrukken ervan wanneer nodig.

Persoonlijk vind ik dat niet zo'n goed idee omdat die tests nogal heel relatief zijn. Daarbij, het is niet omdat je een hoog IQ of EQ hebt dat je er ook iets zinnigs mee zal doen. Ik denk wel dat de meerderheid van de politici zeer verstandige en intelligente mensen zijn (behalve die vetzak Flahaut ;)) maar ze gebruiken die zaken niet altijd waarvoor ze dienen.

Goldband 25 januari 2005 10:21

Een idioot idee die IQ-test.

1. Een IQ-test is maar wat hij is en zegt weinig over de oordeelkundigheid van een persoon.

2. Hebben slimme mensen altijd gelijk?

3. Is democratie voor het volk of voor de bollebozen van de klas?

4. Is het okee dat persoon "IQ 152" in het parlement meer aanzien en geloofwaardigheid krijgt dan persoon "IQ 120"?

5. Is het niemand opgevallen dat de meeste mensen vinden dat de overgrote meerderheid dommer is dan hen? Dat terwijl 50% van de bevolking een IQ onder de 100 heeft. In het parlement ligt het gemliddelde IQ fors hoger. De meeste politici zijn sowieso al slimmer dan Jan modaal. Daarom niet verstandiger.

6. Slimme mensen trekken aan dezelfde kar. Ze maken programma's op Klara of Canvas, ze gaan naar de opera, ze ijveren voor miljarden ter renovatie van gebouwen van "onschatbare historische waarde". Wanneer je ze officieel bestempelt als 'slimme mens' (via IQ-test) dan houdt niets hen nog tegen zich aan te sluiten bij het gild van slimme mensen en te denken 'ocharme die domme mensen, ze weten niet beter'.

De wereld is al verdeeld genoeg het is niet nodig hem ook nog eens in te delen in slimme en domme mensen. Een IQ-test zou daartoe leiden.

instromaniac 25 januari 2005 10:23

Ik denk niet dat 50% een IQ lager heeft dan 100, want dan ben je mentaal gehandicapt. ;)

doornroosje 25 januari 2005 10:27

Kijk Kijk een kiek met verstand;-)

Maar volgens mij arme domoor,wel heel juist!

Griffin 25 januari 2005 10:27

Wat moet de kennis over het IQ van een politicus bijdragen aan het beleid?

instromaniac 25 januari 2005 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin

Ze kunnen dan nog een grotere dikke nek opzetten dan nu.

doornroosje 25 januari 2005 10:33

Citaat:

De eenvoudigste oplossingen zijn dikwijls de beste.

Het beste bewijs van een hoog IQ krijgen we al bijna 6 jaar voorgeschoteld!

Griffin 25 januari 2005 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
De eenvoudigste oplossingen zijn dikwijls de beste.

En jij denkt dat een laag IQ onmiddellijk tot de eenvoudigste oplossingen leidt? Het is eerder door voldoende doorzicht en dus een hoger IQ dat men tot de eenvoudige oplossingen komt. Als men die natuurlijk wil uitvoeren... ;)
Citaat:

Het beste bewijs van een hoog IQ krijgen we al bijna 6 jaar voorgeschoteld!
Wie zegt dat die politici in de regering nu allemaal een hoog IQ hebben, ik ben daar allerminst van overtuigd.

doornroosje 25 januari 2005 10:43

Citaat:

En jij denkt dat een laag IQ onmiddellijk tot de eenvoudigste oplossingen leidt? Het is eerder door voldoende doorzicht en dus een hoger IQ dat men tot de eenvoudige oplossingen komt. Als men die natuurlijk wil uitvoeren... ;)
Wie zegt dat die politici in de regering nu allemaal een hoog IQ hebben, ik ben daar allerminst van overtuigd.

zo doen ze zich toch voor!

neen ,maar verstandige mensen hoeven ook geen ongemeen hoog IQ hebben,maar wel de gave hebben om in sommige situaties het juiste te doen.
Mensen met verstand zijn onmisbaar maar mensen met doorzicht en met een hart zijn dat eveneens.
En het is niet onvoorwaardelijk of noodzakelijk dat het ene aan het andere gekoppeld is.

Goldband 25 januari 2005 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Ik denk niet dat 50% een IQ lager heeft dan 100, want dan ben je mentaal gehandicapt. ;)

Pleaze, maniac, doe niet zo achterlijk :-)

Als grap is je post geslaagd, maar voor het geval je het echt meent: Zoek eens op hoe het IQ berekend wordt en zie: 100 is het gemiddelde IQ binnen een bevolkingsgroep. In principe heeft de helft een lager en de andere helft een hoger IQ. Klopt eigenlijk niet want de meeste mensen hangen rond de 100 (Gauss-curve) maar je snapt het idee hé. Een IQ van 100 heeft dus niks te maken met 'mentaal gehandicapt' zijn. Tenzij je vindt dat de meerderheid van de bevolking achterlijk is, wat ik dan wel weer kan volgen. :-)

instromaniac 25 januari 2005 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goldband
Pleaze, maniac, doe niet zo achterlijk :-)

Als grap is je post geslaagd, maar voor het geval je het echt meent: Zoek eens op hoe het IQ berekend wordt en zie: 100 is het gemiddelde IQ binnen een bevolkingsgroep. In principe heeft de helft een lager en de andere helft een hoger IQ. Klopt eigenlijk niet want de meeste mensen hangen rond de 100 (Gauss-curve) maar je snapt het idee hé. Een IQ van 100 heeft dus niks te maken met 'mentaal gehandicapt' zijn. Tenzij je vindt dat de meerderheid van de bevolking achterlijk is, wat ik dan wel weer kan volgen. :-)

Sorry, ik kan er ook niet aan doen dat ik maar een IQ van 100 heb :p
(alle gekheid op een stokje, natuurlijk ben je dat maar vanaf +/- 70)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be