Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Rechts (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Vlaamse Jongeren Westland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=28429)

Betweter 25 januari 2005 09:38

Vlaamse Jongeren Westland

Was er veel volk op de openingscantus? Door andere verplichtingen kon ik er spijtig genoeg niet bijzijn.

Guderian 1 februari 2005 20:34

Ja, er waren 45 geïnteresseerden. Er is nu een VJW-kern in Brugge, Roeselare, Kortrijk en Oostende.

Betweter 2 februari 2005 16:52

Knap!

Phrea|K 3 februari 2005 14:09

45 geïnteresseerden? De revolutie staat voor de deur, zou ik zo zeggen. 8)

o/

Guderian 3 februari 2005 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
45 geïnteresseerden? De revolutie staat voor de deur, zou ik zo zeggen. 8)

o/

Welke revolutie? 8O

De rechtvaardige rechter 3 februari 2005 15:53

Westland is ook een stad in duitsland waar detijds de ss'ers werden opgeleid.

Phrea|K 3 februari 2005 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Welke revolutie? 8O

Denk je dat wij van plan zijn om zonder bloedvergieten de macht af te staan ofzo? :roll:

Guderian 3 februari 2005 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter

:lol: :lol: :lol:

Men had het beter de Vlaamse Jongeren Bad Tolz genoemd zeker?

Guderian 3 februari 2005 16:10

Citaat:

Denk je dat wij van plan zijn om zonder bloedvergieten de macht af te staan ofzo? :roll:

Uiteraard.

Phrea|K 4 februari 2005 00:53

Citaat:

Uiteraard.

Jullie zouden beter eens een echte rechtse militie oprichten ipv het zoveelste rechtse praatclubje. :twisted:

Guderian 4 februari 2005 02:25

Citaat:

Jullie zouden beter eens een echte rechtse militie oprichten ipv het zoveelste rechtse praatclubje. :twisted:

Die bestaan al. Maar daar heeft VJW niks mee te maken.

C uit W 4 februari 2005 17:36

Waarom is er gekozen voor de naam Westland?

Phrea|K 4 februari 2005 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rechtvaardige Rechter

Stoer hé? :lol:

Guderian 4 februari 2005 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W

Omdat VJW vooral in West-Vlaanderen actief is / zal zijn, en zich in de eerste plaats naar jonge Westvlamingen richt.

Phrea|K 5 februari 2005 10:25

Dus jullie strijden voor het behoud vd Westvlaamse identiteit? Geen collaboratie met de arrogante en volksvreemde Antwerpenaren, mag ik hopen?

Guderian 5 februari 2005 13:56

Citaat:

Dus jullie strijden voor het behoud vd Westvlaamse identiteit? Geen collaboratie met de arrogante en volksvreemde Antwerpenaren, mag ik hopen?

8O :lol:
Dus volgens u verdedigen de Vlaamse Jongeren Mechelen de Mechelse identiteit, de Vlaamse Jongeren Dilbeek verdedigen de Dilbeekse identiteit en de VJO komen op voor de identiteit van Overijse?

Phrea|K 5 februari 2005 16:29

Citaat:

8O :lol:
Dus volgens u verdedigen de Vlaamse Jongeren Mechelen de Mechelse identiteit, de Vlaamse Jongeren Dilbeek verdedigen de Dilbeekse identiteit en de VJO komen op voor de identiteit van Overijse?

Neen, dat zeg ik niet. Ik zeg wel dat er een West-Vlaamse identiteit bestaat, die grondig verschilt vd Antwerpse. Die verschillen kunnen niet zomaar onder tapijt geveegd worden. 8)

Guderian 6 februari 2005 18:38

Citaat:

Neen, dat zeg ik niet. Ik zeg wel dat er een West-Vlaamse identiteit bestaat, die grondig verschilt vd Antwerpse. Die verschillen kunnen niet zomaar onder tapijt geveegd worden. 8)

Onzin. Provinciegrenzen hebben geen betekenis op vlak van identiteit. Het zijn louter organisatorisch-administratieve indelingen.

Phrea|K 6 februari 2005 19:04

Citaat:

Onzin. Provinciegrenzen hebben geen betekenis op vlak van identiteit. Het zijn louter organisatorisch-administratieve indelingen.

Toch wel, het hangt er enkel vanaf waar u de grens wilt trekken. Er zijn evenveel verschillen tussen West-Vlamingen en Antwerpenaren als tussen Vlamingen en Walen.

Guderian 6 februari 2005 23:00

Citaat:

Toch wel, het hangt er enkel vanaf waar u de grens wilt trekken. Er zijn evenveel verschillen tussen West-Vlamingen en Antwerpenaren als tussen Vlamingen en Walen.

:lol: Komaan zeg, er is er hier nu waarachtig nog ene die beweert dat provinciale verschillen van belang zijn op identitair gebied! :lol: Wat een flauwekul. Het dialect van een inwoner uit Waregen en één van Deinze verschilt minder dan die tussen één van Waregem en van Brugge. Nochtans in dezelfde provincie die laatste 2, de eerste 2 niet. Provinciegrenzen zijn een Jacobijnse erfenis van Frankrijk (departementale indeling) dat het belgikske overnam. Men spreekt enkel gemakshalve over "hét" Limburgs dialect, "hét Antwerps", "het Westvlaams",...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be